geluid zachter laten lopen

petra78 schreef op 04.06.2019 om 21:50 uur

Ik heb al een tijdje geen film meer gemaakt en nu ben ik er weer mee bezig maar nu weet ik toch ineens niet meer hoe ik het geluid zachter kan laten aflopen. ik gebruik video de luxe 15. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat je dit moet doen door middel van de volumecurve, maar als ik daarop klik krijg ik die groene lijn niet te zien.

Weet iemand hoe dit kan?

gr petra

Reacties

mi-bo schreef op 04.06.2019 om 22:01 uur

@petra78

Beste Petra,

dit is correct zoals U het zelf heeft omschreven.

met rechtermuis op geluid spoor klikken dan optie volume curve Ctrl + Shift +V

en van daar bewerken

een andere optie is de geluidmixer opstarten en vandaar uit bewerken.

Sc6

Michael

petra78 schreef op 04.06.2019 om 23:17 uur

Ja maar mijn vraag is nu eigenlijk waarom ik die groene lijn niet krijg te zien als ik op volume curve klik. Er gebeurd dus niks als ik daar op klik.

mi-bo schreef op 05.06.2019 om 09:04 uur

@petra78

Beste Petra,

Ja maar mijn vraag is nu eigenlijk waarom ik die groene lijn niet krijg te zien als ik op volume curve klik,omdat hij niet is geactiveerd,( Alt + K )

de groene lijn is te vinden onder Alt + K., maar als de groene lijn spoorcurve (Alt + K )staat aangevinkt werkt de optie Ctrl + Shift + V niet

Als u met de muis op de geluidlijn staat en rechts klikt gaat er een scherm open.

hier staan de functies :

als U waar nu een vinkje staat dit weg klikt zal het niet meer te zien zijn, klikt U de opties aan zijn ze weer te zien

een aanvulling, hoe aan het begin van de film ( geluid kan opkomen ')en aan het einde van de film ( geluid wordt uit gefade )

zie kleine compilatie

Hopend met de uitgebreide antwoorden dat U weer verder kan met Uw mooie hobby films monteren

Sc6

Michael

wijziging aangebracht i.v.m klein filmpje

petra78 schreef op 05.06.2019 om 19:34 uur

ik heb dat vinkje aan staan bij de volumecurve maar toch komt die groene volumecurve niet bij mij in beeld te staan.

mi-bo schreef op 05.06.2019 om 19:48 uur

@petra78

Beste Petra.

Heeft U erbij ook spoorcurven dan wel aangevinkt( Alt + K)

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 05.06.2019 om 20:16 uur

@petra78

Beste Petra,

Een vraagje,

Waarom vind U de groene lijn zo belangrijk.

Mvg

Michael

petra78 schreef op 05.06.2019 om 20:40 uur

nou wat ik voorheen gewend was, dat was dat ik met die groene lijn het volume zachter of harder kon doen, maar nu krijg ik die lijn niet te zien dus ik zou niet weten hoe ik dan het geluid harder of zachter moet laten klinken. Ik heb een vinkje staan bij volumecurve en ook bij spoorcurve, maar ook als ik hem alleen bij volumecurve heb krijg ik niet die lijn te zien die ik voorheen altijd te zien kreeg

petra78 schreef op 05.06.2019 om 20:45 uur

wacht...yesss het is nu toch gelukt, zie nu dat het een witte lijn en dus die spoorcurve is waarmee ik het kan regelen door er dubbel op te klikken zodat ik die vierkantjes krijg. Sorry ik denk dat jullie antwoorden mij niet helemaal duidelijk waren.

mi-bo schreef op 05.06.2019 om 20:54 uur

@petra78

Beste Petra.

Dank voor Uw Feedback dat het is gelukt.

Oefening baart kunst.(is een spreekwoord )

Veel montage plezier met het mooie MAGIX Video Deluxe 15 pakket.

Sc6

Michael

Bol schreef op 05.06.2019 om 20:58 uur

Hallo Petra,

Ik heb e.a. op een afstandje meegekeken.

Doe het volgende:

1. zet alleen een vinkje bij "Volumecurve".
  2. trek nu de geluidsvolume omlaag, zodat je de Volumecurve beter kan zien.
  3. Bij de pijl zie je nu de Volumecurve
  4. wanneer je met de muis op de Volumecurve staat verander je handje in een driehoekje. Kik nu op de linkermuisknop en hou deze vast en sleep deze omhoog of omlaag.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.06.2019, 22:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

petra78 schreef op 05.06.2019 om 21:01 uur

Ja het is gelukt nu, maar normaal was die lijn bij mij altijd groen en nu dus wit, en heb het programma al een poos niet gebruikt vandaar ik er niet zo snel achter kwam. Is weer even wennen dan haha. Maar bedankt voor jullie hulp iig

Bol schreef op 05.06.2019 om 21:04 uur

Gaat het over VDL 15 uit 2009 of VDL 2015 uit 2014?

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

petra78 schreef op 05.06.2019 om 21:26 uur

magix video de luxe 2015

Bol schreef op 06.06.2019 om 11:49 uur

Hallo Petra,

magix video de luxe 2015

Hallo Petra,

Bedankt voor deze informatie. Waarom bij jou de volumecurve nu wit is kan ik je niet vertellen. Zelf heb ik altijd een groene volumecurve gehad. Ik gebruik regelmatig de volumecurve. De eerder gegeven voorbeelden zijn gemaakt met VDL 2015.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 06.06.2019 om 12:13 uur

Hallo Petra, de groene lijn zit helemaal boven in het geluidsgedeelte, schuif langzaam met de muis naar boven totdat je de groenelijn bereikt dan verandert je muisaanwijzer en dat moet je hebben.
zie plaatje

Mvg Kees

Bol schreef op 06.06.2019 om 13:28 uur

Hallo Petra,

Ik zie in je andere topic, dat je nog steeds met VDL 15 32bits uit 2009 werkt. Dit zou wel eens de verklaring kunnen zijn, dat jouw volumecurve wit is.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

petra78 schreef op 06.06.2019 om 13:38 uur

Hallo Petra,

Ik zie in je andere topic, dat je nog steeds met VDL 15 32bits uit 2009 werkt. Dit zou wel eens de verklaring kunnen zijn, dat jouw volumecurve wit is.

Groet,

Rob

Toch is naar mijn weten die lijn altijd groen geweest bij mij of ik moet gek aan het worden zijn 😉 Maar het probleem is opgelost dus of hij nu wel of niet ooit groen is geweest maakt mij dan ook niet meer uit haha.