Geluid wordt niet gecaptured

falcons schreef op 07.10.2014 om 00:21 uur

Video de Luxe 2015 - na twee avonden proberen geef ik het op: het lukt niet om het geluid van mijn videocamera in VdL te krijgen. Het is toch allemaal standaard: een moderne Sony CX-700E-camcorder (AVCHD) met .MST-betanden. Geluid zit erbij. In Windows Media Player kan ik beeld en geluid gewoon afspelen.

Als ik de scenes op de tijdbalk plaats, krijg ik de volgende foutmelding:

Ik moet een uitbreidingspakket downloaden voor de audiofunctie. Maar dat lukt niet:

En later proberen, lost het ook niet op. Verder kom ik niet. Op dit forum vind ik er niets over. Ik heb ook al van alles geprobeerd, zonder succes.

Ik baal ervan dat als ik een pakket koop, ik nog eerst meer onderdelen moet gaan downloaden. Heb ik dan echt zo'n speciale camera? De mpeg-4-codecs moest ik ook aanschaffen om beeld zichtbaar te maken. Waarom werkt dat niet 'uit de doos'? Die codecs waren 'gratis te activeren', maar ook dat lukte niet en uiteindelijk heb ik ze voor 4,99 euro moeten kopen. Maar dit alles off topic.

Wie helpt me met mijn geluidsprobleem?

Pc: Windows 7, moderne videokaart, 8 GB geheugen, etc.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2014 om 09:29 uur

Beste,

Welk pakket heeft u. Video deluxe 2015, Video deluxe plus of Video de luxe Premium?

U vermeldt dat u Windows 7 heeft maar niet of dit 32 of 64 bits is.

Ik vermoed dat u VDL 2015 classcic heeft, omdat u de mpeg-4 codecs heeft moeten kopen. U zegt dat deze gratis te activeren zou zou zijn. Waar hebt u dat gelezen?

U had beter VDL 2015 plus of VDL 2015 premium kunnen kopen, want dan had u dit er gratis bij gekregen en meer mogelijkheden. zie:

gr.

Rob

PS. heeft u al geactualiseerd (geupdate) naar:

falcons schreef op 07.10.2014 om 23:22 uur

Hallo,

Bedankt voor het reageren. Ik heb Video deluxe 2015, dus zonder plus of premium. Mijn pc is 64 bits.

Dus ik had beter een duurdere variant kunnen kopen, dan had ik nu geen problemen gehad? Dat had Magix wel mogen vertellen naast al die wervende teksten.

Die codecs konden gratis worden geactiveerd, ik heb dat verschillende keren in de pop-ups zien staan. Gelukkig had ik als beloning voor de registratie van het pakket een waardebon van 10 euro gekregen voor in de Magix-shop. Die werd geaccepteerd als betaling. Dat probleem is nu opgelost, al blijf ik het vreemd vinden dat het pakket niet uit de doos werkt.

Ik heb al meteen geprobeerd het programma te actualiseren, maar er zijn geen updates beschikbaar. Als ik de demofilmpjes probeer (mxv-bestanden), dan heb ik wel geluid. Mijn geluidsbestanden zijn wav's

Ik blijft de foutmeldingen in de screens houden. En dus: geen geluid en een onbruikbaar programma. Tenzij u een idee heeft.

Groet, Rob

falcons schreef op 08.10.2014 om 23:26 uur

Let op: deze bijdrage hoort onder de volgende te staan.

Even mezelf antwoord geven. Mijn probleem is opgelost. Ik heb het pakket opnieuw geïnstalleerd en dat heeft geholpen. Weer kreeg ik de eerste foutmelding uit mijn eerste mail, maar vervolgens installeerde hij wel het benodigde uitbreidingspakket. Hoera!

En nu aan de slag!

bloklugthart schreef op 03.11.2014 om 14:53 uur

Ik heb hetzelfde probleem met video deluxe 2014. Als ik een filmpje van mijn fotocam,era wil gebruiken krijg ik de melding dat er een gratis uitbreidingspakket gedwonload moet worden (zie boven) maar als ik op de link klic krijg ik later de melding dat het niet lukt. zwaar klote. De helpdesk van magix is ook onbereikbaar en onbetaalbaar. wat is het probleem? weet iemand een oplossing? waar haal ik dit uitbreidingspakket vandaan?

Bas