geluid valt weg bij filmbewerking (Video de Luxe)

janiem schreef op 24.02.2014 om 11:46 uur

In de modus tijdlijn verdwijnt, nadat ik er een scene uit heb verwijderd, het geluid. Ook als ik het herstel is de geluids weergave verdwenen. Uit andere vragen/antwoorden wordt mij niet duidelijk wat de oorzaak mogelijk kan zijn! Eerdere bewerkingen heb ik zonder enkel probleem kunnen uitvoeren met leuke resultaten.Graag een reactie, m.v.g. Jan Niemeijer

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2014 om 12:48 uur

Beste Jan,

Welk geluid verdwijnt er? Kunt u meer gegevens geven. Met welk versie VDL werkt u? 

Als het geluid is van de scene, dan is het normaal, dat als u een scene verwijdert ook het geluid verwijdert. Dit is gekoppeld aan de scene. 

Wanneer u een geluid op een andere spoor heeft gezet dan moet bij het verwijderen van een scene opletten dat het geluid niet geselecteerd is, anders verwijder u ook een stuk geluid.

Succes,

Rob

renepsr schreef op 24.02.2014 om 15:56 uur

Hier een verduidelijking van het antwoord van Rob.
Bij Bestand/Instellingen/Programma/Video-audio vindt u links onder Video/audio op een spoor.
Staat dit aangevinkt dan staat video en audio op spoor 1 en zullen altijd een paar vormen.
Staat dit uitgevinkt dan komt video op spoor 1 en audio op spoor 2.
Als je in de tijdlijn-modus op spoor 1 of 2 klikt, zal je zien dat deze met elkaar verbonden zijn (beiden helderder).
Je kan deze nu ontkoppelen zodat je 2 individuele fragmenten hebt, met elk hun eigen leven.
Je kunt de video wegdoen en de audio overhouden of omgekeerd.
Ik persoonlijk maak hier veel gebruik van.
René

janiem schreef op 24.02.2014 om 20:27 uur

Ik heb de versie vorig jaar aangekocht. Als ik de te bewerken film op de tijdlijn heb gezet en ga beluisteren is alles normaal (beelden +geluid) Stop ik bij een scene, (zonder een bewerking uit te voeren) en laat de film verder gaan, dan is het geluid totaal verdwenen. Dat bij een scene welke ik verwijder ook het geluid verdwijnt is mij geheel duidelijk. Tot zover, alvast veel dank! m.v.g. Jan N.

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2014 om 23:12 uur

Beste Jan,

Aan de linker kant van de tijdlijn staat S-M-slotje. Staat soms een M aan (wit)? Deze moet niet geactiveert zijn.

Succes,

Rob

janiem schreef op 25.02.2014 om 20:34 uur

Beste Rob, Bedankt voor de reactie! Het S-M-slotje is niet geactiveerd, Als ik bij Bestand/Instell/Progr/Video-audio kijk dan staat (bij mij) linksonder: Arranger en (alleen) de keuze:

- eenvoudige weergave beeld (uit)

- eenvoudige Audio Objecten   (uit)

- 3- D- object weergave (aan) gevinkt Dus geen melding over Video/Audio op een spoor.

De film welke ik wil bewerken heeft  bestandstype VOB en kan geopend worden met Windows Media player! (?) Misschien zit hier de fout? m.v.g. Jan

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2014 om 20:47 uur

Beste Rob, Bedankt voor de reactie! Het S-M-slotje is niet geactiveerd, Als ik bij Bestand/Instell/Progr/Video-audio kijk dan staat (bij mij) linksonder: Arranger en (alleen) de keuze:

- eenvoudige weergave beeld (uit)

- eenvoudige Audio Objecten   (uit)

- 3- D- object weergave (aan) gevinkt Dus geen melding over Video/Audio op een spoor.

De film welke ik wil bewerken heeft  bestandstype VOB en kan geopend worden met Windows Media player! (?) Misschien zit hier de fout? m.v.g. Jan

Om je beter te kunnen helpen, wil ik weten met welke versie je werk (bv. VDL 2014 plus of premium) en of je dat deze ook heeft geactiveerd bij Magix. Waarschijnlijk mis je mpeg codex.

janiem schreef op 25.02.2014 om 21:16 uur

VDL 2013 MX Plus, volgens mij is deze wel geactiveerd bij Magix!

janiem schreef op 25.02.2014 om 21:25 uur

Herstel/ aanvulling: In september 2012 zie ik VDL MX Plus bij mij gedateerd.

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2014 om 09:35 uur

Hallo Jan,

Voer een herstel installatie uit. Leg de DVD in de lade. Kies dan voor herstel.

Succes,

Rob

janiem schreef op 03.03.2014 om 14:38 uur

Dag Rob, Zie mijn (be)antwoording op 25-02j.l, om 20.34, 20.47 en 21.16 uur. Herstel installatie uitgevoerd probleem nog steeds aanwezig.Ergens tussen het "ophalen"van de bestaande mappen en het plaatsen op de tijdlijn zit waarschijnlijk de fout.(de beelden zijn er wel het geluid (nog) niet). Graag met name een antwoordt op mijn reactie op 25-02-'14 om 20.47, indien mogelijk. Veel dank tot dusver voor de moeite. M.v.g Jan

janiem schreef op 13.03.2014 om 21:43 uur

Beste Rob, Tot dusver nog steeds hetzelfde probleem. De (te bewerken film) geplaatst in de tijdlijn geeft beeld en geluid goed weer. Zodra ik echter ga knippen verwijnt het geluid. Wordt daar behoorlijk moedeloos van! 

m.v.g. Jan N.

RiViS schreef op 31.03.2014 om 17:33 uur

Jan heeft deze vraag opnieuw gesteld: http://www.magix.info/nl/filmbewerken.knowledge.1082279.html ,

daarom wordt deze gesloten.

groet,

Rijk