geluid synchroniseren met apart geluidsspoor

phebbles schreef op 29.12.2015 om 23:56 uur

Beste mensen,

Ik heb onlngs een film gemaakt bij eenmuziek show.Per artiest heb ik ongeveer 2.40 gefilmd omdat ik ook van camerastandpunt moest veranderen.Nu heb ik echter het live geluid gekregen wat via de  mengtafel is opgenomen.Dit is natuurlijk studiokwaliteit.Nu wil ik dit geluid gebruiken in plaats van mijn opgenomn geluid

Ik heb dit geluid onder mijn film gezt op een apart spoor maar zie geen kan om de stukken eruit te halen en synchroon eronder te krijgen.Ik gebruik vdl 2015 plus.Moet ik dan bv de muticam modus gebruiken ik heb geen idee nb dit geluid vand mengtafel is natuurlijk langer dan mijn geluid dus daar zit voor mij het probleem

Weet iemand raad

bvd dank gerard Brand

Reacties

mi-bo schreef op 30.12.2015 om 11:09 uur

Hallo Gerard,
eerst Uw eigenfilm op spoor 3 zetten  1minuut vanaf de begin lijn( beeld en geluid scheiden spoor 3 beeld en 4 geluid niet ontkoppelen), daarna op spoor 5 het mengtafel geluid, dit alles activeren, en dan multicam aanzetten, dan rechts op geluidsspoor klikken  gaat een scherm open optie andere audio- objecten op dit spoor uitlijnen, dan zal het  mengtafel geluid zich aanpassen aan het beeld geluid van de camera worden er openstukken gemaakt dan betekend dit dat de camera bv even heeft uitgestaan. en daarna kunnen de beelden van de andere camera’s er onder worden gezet en dan kan de montage frame nauwkeurig worden afgemonteerd ( wel een Headphone gebruiken dit werkt zo bij vdl 2015 Prem ik weet niet of het zo ook bij de 2015 plus gaat
gr
Michael

phebbles schreef op 30.12.2015 om 20:30 uur

Bedankt voor de uitleg Michael ik ga het morgen als het enigzins kan mettdeen proberen Nogmaals dank

phebbles schreef op 05.01.2016 om 17:49 uur

Heb het geprobeerd Michael maar ik zal wel iets fout doen denk.IK heb de film op spoor 3 gezet dit zijn drie scenes dus drie stukje .Op spoor 4 het geluid van deze scenes

Daarna op spoor 5 het geluid van e mengtafel.Klikt ik dan op rechts op het geluidsspoor dan krijg ik de medeling U probeert audiomateriaal automatisch op elkaar af te stemmen.Hiervoor hebt U twee sporen met auioobjecten nodig.Selecteer eerst de objecten op het referentiespoor en vervolgens de aan te passen objecten opm het tweede spoor.Als ik echter een object aanklik en daarna het tweede is het eerste geen object meer.Als ik eerst op de multicammodus druk krijg ik bericht kan niet geactiveerd worden om dat er geen doelsporen zijn?Wat doe ik fout

gr gerard

phebbles schreef op 13.01.2016 om 23:20 uur

Het is gelukt Michael.Waarschijnlijk de objecten niet helemaal tegen elkaar geshoven maar iets te ver..

Nogmaals mijn dank voor de  moeite

vriendelijke groet,

Gerard Brand

mi-bo schreef op 14.01.2016 om 11:11 uur

Hallo Gerard,

fijn dat het allemaal is gelukt,( altijd zorgen dat de magneet is geactiveerd) en dat de oplossing op het Forum is gezet als info.

succes

gr

Michael