Geluid rechts is harder dan links met Windows10

john-f14 schreef op 12.10.2015 om 20:51 uur

Ik heb iets heel vreemds. Ik heb 2 PCs met Magix Pro X7 draaien. De ene draait op Windows 10 en de andere (nog) op Windows7. Versies zijn gelijk en geen setting is anders. PCs zijn ook bijna identiek met i7 etc.

Het camera geluid rechts is harder dan links bij Windows10. Wav stereo is wel goed op beide PC's. Het .mpv bestand is exact hetzelfde. Je ziet het ook aan de meters dat rechts harder is.

Hopelijk is het heel simpel, want ik word er helemaal simpel van.

Alvast bedankt,

John

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2015 om 23:27 uur

Hallo John,

Wat ik kan bedenken, is dat de master volume niet gelijk staat ingesteld.

1. klik op (1)  het Mixer venster opent zich

2. kijk bij master of het linker en rechterkanaal gelijk is ingesteld

Succes,

Rob

john-f14 schreef op 13.10.2015 om 00:38 uur

Hoi Rob,

Goede suggestie, helaas is dat het niet. Het is immers een excacte copy van de .mpv

Het moet ergens iets te maken hebben met hoe windows10 in combinatie met ProX7 de audio van mijn .mts files inleest. (Panasonic HC-X920). Het pure materiaal wordt door mijn DUNE speler ook rechts te hard weergegeven.

Ge-exporteerd naar een bestand lostte dit altijd op.

Ik durf nu mijn Windows7 van de andere machine niet naar 10 te upgraden. Deze laadt de audio nl wel goed in.

Bedankt voor het meedenken. Hopelijk komen er meer goede suggesties.

Mvg,

John

Voormalige gebruiker schreef op 13.10.2015 om 09:57 uur

Hallo John,

Je schrijft dat het .MPV bestand exact hetzelfde is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Het .MVP bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen.

Probeer dit eens. 

1. Maak een  project aan met een of twee filmfragmenten. (zonder toeters of bellen) op bv. op een USB stick

2. sla het projectbestand .MVP ook op de USB stick

3. Start het MVP bestand op vanaf de USB stick.

4. kijk nu op beide computers, hoe de uitslag is van de geluidsmeter.

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 13.10.2015 om 19:48 uur

Na de goede reactie van Robvroe,

een suggestie heeft u de laatste download update van Pro X7 geinstalleerd en van Win10 uiteraard

gr

Michael

john-f14 schreef op 14.10.2015 om 00:15 uur

Hoi Rob,

Een nieuw projectje gemaakt en op usb de andere computer geopend, maar het probleem blijft.

Hoi Michael,

Alle updates en software heb ik als eerste gecheckt. Dat soort dingen hou ik altijd goed bij.

Ik heb ook het K lite Codecs pakket erop gezet. Het geluid van de camera is wel 5.1 wat ik in gewoon stereo uitvoer.

Misschien verwijst Pro X7 naar een codec die dit niet ondersteunt in Windows10.

Ik hoop nog op een goede oplossing op dit forum. Anders denk ik dat ik een case aanmaak bij MAGIX.

MvG,

John

mi-bo schreef op 14.10.2015 om 11:19 uur

Hoi John.

waarom niet 5.1 gebruiken activeren  via geluid mixer( M) MAGIX is nog steeds markt leider opgebied van Muziek programma's, en anders je laatste optie Duitsland via een ticket kunnen de techneuten zich hierin verdiepen, we horen het wel

Gr

Michael

janheijnis schreef op 28.10.2016 om 12:37 uur

Hallo, wat je beschrijft herken ik; was al vanaf het moment dat ik Pro X7 en later Pro X8 onder Windows 10 installeerde.

Hoop uitgeprobeerd maar geen oplossing voor gevonden tenzij opname in stereo of het geluidspoor op de tijdlijn splitsen en volume rechts iets verlagen.

Vermoed dat het in de omgang van W10 met 5.1 naar stereo zit..

Heb dit issue destijds bij 'n Windows community of forum aangedragen maar zij gaven weer aan contact op te nemen met Magix.. ;-D
Jan

Laatst gewijzigd door janheijnis op 28.10.2016, 12:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Voormalige gebruiker schreef op 28.10.2016 om 14:17 uur

LS.

Wat Jan beschrijft is mij ook bekend. Dit komt ook alvoor bij gewoon stereo. Ik heb hiervoor de volgende oplossing bedacht.  

Klik op "M" en ik verschuif het geluid d.m.v.

succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 05.11.2016 om 11:47 uur

Hallo John en Jan,

Ik heb het geluidsprobleem voorgelegd aan Magix Duitsland, gisteren kreeg ik via een mailje dit antwoord van hen:

Hallo Rob,
Probleem is onderkend, en is eigenlijk een bug in de Windows Audio-decoder die standaard gebruikt wordt bij de import. Het staat nu op de lijst, en er zal ook een fix voor komen (wellicht met een volgende patch).
Het kan overigens nu al worden opgelost, wanneer het audio-spoor wordt "opengevouwen", en dus de 5.1 kanalen over 3 sporen verdeeld; rechtsklik op het audio-object en dan Surroundkanalen ontvouwen.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 06.11.2016 om 11:24 uur

Zoets vermoedde ik dus al. Bedankt! voor het voorleggen aan Magix, Rob.

Jan

Laatst gewijzigd door janheijnis op 06.11.2016, 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

john-f14 schreef op 06.11.2016 om 12:31 uur

Het zal tijd worden dat dit eindelijk gefixed gaat worden. Ik ben hier al meer dan een jaar mee bezig.

Dank allen voor het meedenken en aankaarten. Het blijft een geweldig leuke hobby/proffesion.

Gegroet,

John

VanderKaart schreef op 17.11.2016 om 11:29 uur

Om de import goed te laten functioneren, dient eerst een bepaalde codec geactiveerd te worden. Om dit te doen zet u een willekeurige video in de tijdlijn en dan gaat u naar menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-4... Kies dan als Preset een Transportstroom export en klik daarna nog op Geavanceerd. In het audio-deel van Geavanceerd zet u Stereo op Surround, en daarna start u met die instellingen de export. De melding Surround in film instellen kunt u negeren.
Nu moet de melding komen dat een Audio uitbreidingspakket gedownload moet worden. Nadat dit succesvol is afgerond, zal de import van video's met Dolby vanaf nu dan ook via de Dolby-codec verlopen, en goed geïmporteerd worden.

john-f14 schreef op 17.11.2016 om 19:33 uur

Onderstaand bericht heb ik ook van Erik Smalsteeg gekregen. Het werkt, volg wat hieronder staat en dan bij een herstart van het programma is het geluid weer gewoon goe stereo bij import.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken en de goede suggesties.

Mvg,

John