Geluid na opname analoge Video

kievit3 schreef op 09.03.2012 om 17:05 uur

Met Film op DVD 7 probeer ik VHS-C films te digitaliseren. Ik gebruik hiervoor of de orginele camera, of een goede videorecorder mbv een adapter.

Ik gebruik een laptop Duo Cor 1.6 (2x) met 2Gb geheugen en Vista, net opnieuw geinstalleerd en geheel bijgehouden.

Bij opname lijkt alles goed te gaan, maar bij afspelen voor bewerking loopt het geluid niet gelijk met het beeld (Loopt voor)

Hoe kan ik hier wat aan te doen?
 

Reacties

Cinecor schreef op 09.03.2012 om 17:47 uur

Het probleem moet gezocht worden in het apparaat of de software waarmee wordt gedigitaliseerd. Als dat een apparaat is dat met een USB op de pc wordt aangesloten kunnen dit soort problemen gemakkelijk ontstaan. De output is dan gecomprimeerde mpeg-2. Goed voor een DVD maar minder geschikt om te editen. Als je het echt goed wilt doen schaf je een speciale hardware converter aan die met de firewire aan de pc wordt gekoppeld. De output is dan avi, de beste kwaliteit.. Die converters zijn echter niet goedkoop (ca 250 Euro).

Heb je een digitale camera met AV-in dan kan je die dikwijls ook direct als converter gebruiken. In elk geval kan je het materiaal dan op een DVbandje opnemen in avi en capturen met de firewire. Als je lid bent van een videoclub is daar altijd wel iemand die je daarmee kan helpen (lenen?). Of een tweedehandsje waarvan een ander onderdeel van de camera niet meer goed werkt?

lucky_me schreef op 10.03.2012 om 08:06 uur

Dag

https://support2.magix.com/customer/nl/node/430

Op bovenstaand url vind je de oorzaken en mogelijke oplossingen die magix voorstelt. Je moet wel inloggen.

mvg

Luc