Geluid loopt niet synchroon met de film

Ericie schreef op 09.01.2010 om 23:33 uur
Geluid loopt niet synchroon met de film op het moment dat ik het afspelen stopzet en ergens in een scene (van een geïmporteerde MPEG-film) verder wil afspelen. Het is raar dat eerst het beeld en geluid normaal synchroon lopen maar op het moment dat ik het dus onderbreek om naar een ander punt te gaan dan loopt de film in het geheel niet meer synchroon met de audio-spoor. Wat kan ik doen ? Ik moet dan weer helemaal terug naar het begin van film...hierna loopt de film weer synchroon met het geluid.
Ik heb een dual core T6500 processor, lijkt me sterk genoeg. Ik heb ook nog 4Gbytes intern geheugen. Heeft iemand een suggestie ? Ik heb via shift-K al de resolutie naar beneden bijgesteld...maar niets helpt.
Is een zeer vervelend probleem als ik de film in meerdere scenes wil knippen. Want als ik een afgeknipt deel afspeel dan loopt ook daar de video niet meer synchroon met het geluid.

En, ik heb zojuist de te bewerken MPEG-file geexporteerd naar een AVI-bestand. Ditzelfde bestand heb ik daarna ingelezen, omdat ik deze dan wilde bewerken. En wat blijkt ? geen enkele synchronisatie-probleem meer !
Is wel een probleem...want het AVI-bestand was meer dan 12 Gigabyte terwijl het MPEG-file 1,5 Gigabyte was.

De MPEG-file is gecreerd met een digitaal Sony-filmtoestel. Wellicht dat dit hiermee te maken kan hebben ?

Graag uw reactie.....zou ik heel blij mee zijn. Ik heb geen zin om Magix weg te doen omdat ik een Sony-filmtoestel heb (of andersom).

Ik heb de video gemonteerd met Magix de Luxe 15. En mijn filmcamera was de sony DCR SX50.