Geluid loopt niet synchroon met beeld na knippen met Video deluxe Mx

Gregje schreef op 19.07.2012 om 22:27 uur

Ik vond reeds onderstaande terug dd nov 2011:

Bij het KNIPPEN en DELETEN van scenes in een fragement gaat het fout: ineens loopt tekst niet meer synchroon met beeld, en hakkelt beeld aan het einde of krijgt een oud deel van een scene erin. Het geluid loopt dan wel door. Het lijkt erop dat juist na bewerken van een scene dus geluid en beeld NIET meer goed meelopen, terwijl wel het juiste deel uitgeknipt wordt (beeld en geluid spoor). Tevens gaat NA de bewerking het beeld 'hakkelig' worden, waarmee ik bedoel dat scenes die voorheen vloeiend liepen, nu ineens af een toe hakkelig worden.

Is er op vandaag een probleem voor, want op deze manier kan ik enkel het begin van elk filpje houden. Kan niet de bedoeling zijn denk ik.

Reacties

mi-bo schreef op 20.07.2012 om 13:18 uur

Beste, Uw project staat op de tijdlijn, alles activeren, en frametable aanmaken,en Uw probleem is opgelost

ucces.

Voormalige gebruiker schreef op 14.10.2012 om 18:10 uur

Hallo,

Even een aanvulling op mi-bo. Zet een vinkje bij Frametable aanmaken bij importeren

Succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 16.10.2012 om 23:41 uur

Hallo,

Je zou de film die je wilt bewerken op de tijdlijn kunnen plaatsen. Voordat  je gaat knippen en deleten zou deze eerst kunnen exporteren naar een mpeg-bestand. (bestand / film-exporteren video als mpeg-video) Daarna dit mpeg-bestand als  nieuw project op de tijdlijn plaatsen en de bewerkingen uitvoeren. Het is wel wat werk maar ik denk dat je probleem dan is opgelost. 

Succes,

Rob  

lucky_me schreef op 17.10.2012 om 01:38 uur

Dag Gregje

Ik denk dat je probleem verdwijnt na het toepassen van een preview-rendering.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 17.10.2012 om 09:37 uur

Dag Gregje

Ik denk dat je probleem verdwijnt na het toepassen van een preview-rendering.

mvg

Luc

Het ligt eraan met welke versie VDL Greg werkt. Pas vanaf VDL MX plus en premium is dit mogelijk. (Sneltoets Ctrl-R)

hallomir schreef op 03.02.2013 om 13:58 uur

Rob Vroe je tip hieronder van 16.10.2012 23:41 uur

Wat ben ik blij met deze tip!!. Van Rob Vroe!!!thank you!!!  Al een maand gedoe, want geluid en beeld leven een eigen leven, al na 1 knipje.  Ik werd er gek van. Ik kwam niet aan leren monteren toe, alleen maar probleem oplossen en forum lezen.( er waren alleen maar crashen dat is nu verholpen door opnieuw instaleren van windows).

Toen crashte hij niet meer, maar synchroon monteren lukte maar  niet.

De film opbergen in MPEG4 en dan monteren blijkt mijn oplossing om   'synchroonheid' te behouden. Wat een opluchting.   Jammer is wel dat ik niet begrijp wat ik hiermee doe. 

Kan Rob Vroe dat nog uit leggen aan mij? ( maandag avond cursus over wat de bestanden nou eigenlijk zijn).   Verder nog vraag wat is verschil tussen MPEG bestand, of dat bestand met een nummer erachter. En is MP4 hetzelfde als MPEG 4?  

En gaat de kwaliteit achteruit, als ik het zo overzet, voordat ik ga monteren dus?

MAAR GOEDE TIP VOOR MENSEN WAARBIJ NA DELETEN VAN STUKJES, HET GELUID NIET MEER SYNCHROON LOOPT.

groeten, Mir  ( jeetje wat gaat monteren snel, als je gewend ben eerder alleen maar oplossingen te moeten zoeken, voor fouten.) (video de luxe Premium special edition, 18) en een nieuwe pc, met alles "groot",geheugen etc.  i7  8gb   ssd-harde c-schijf.