geluid foetsie

tom1 schreef op 29.01.2015 om 22:19 uur

LS,

Bij het samenvoegen van twee mpg bestanden voorzien van een overgang is alles volgens het boekje weggeschreven als één avi bestand. So far so good. Maarrr.... het geluid blijkt zoek. In het oorspronkelijke mpg bestand van de twee afzonderlijke Mpg bestanden is het geluid nog volop aanwezig , in het samengevoegde avi bestand is dat geluid foetsie. Wat heb ik fou gedaan. Het handboek (gebruiksaanwijzing) Video de luxe 16 zegt daar niets over; het boek dat ik zo'n twee jaar geleden meekreegn bij de cursus zwijgt daarover ook in alle talen hoe dat op de lossen. Wie geeft raad/advies hoe dat te tackelen? Het betreft windows 8 als besturingssysteem

grt

tom

Reacties

lucky_me schreef op 30.01.2015 om 03:51 uur

Hallo

je kiest om je film te exporteren als avi. Er opent zich een venster. in dat venster kan je kiezen wat je wil exporteren. je hebt de keus tussen video en video+geluid. Ik vermoed dat bij u de optie video aangeduid staat.

mvg

Luc

tom1 schreef op 30.01.2015 om 16:47 uur

Luc,

dank

ga het checken.

nog éen aanvullende vraag

kun je ook de uiteindelijk samengestelde avi ook op maat maken voor een dvd zonder  fragmenten er uit te halen. het gaat om oorspronkelijke pal bestanden van een video band die later waren  gedigitaliseerd in mpg formaat.

vr grt

tom

tom1 schreef op 30.01.2015 om 21:17 uur

Ben nog steeds bezig om het zaakje onde de knie te krijgen. Via 'bestand importeren'  en via ' bewerken' . Het blijkt dat  bij het afspelen van d twee afzonderlijke mpg bestanden er gewoon geluid aanwezig is. Worden afzonderlijk of tezamen via importeren of bewerken naar binnen gehaald, dan is het geluid  foetsie, althans je hoort een soort krakende niks. Nergens is iets te vinden inde menu's dat duidt op het moeten aanvinken van geluid. 

He s wel duidelijk dat wat er niet is , dus ook niet te vinden is na het wegschrijven als gecombineerde avi bestand.wie weet raad met dit probleem? Of zit dit gewoon niet in magix de luxe 16?

Voormalige gebruiker schreef op 31.01.2015 om 10:50 uur

Beste Torn,

Een vraagje, je schrijft:  "als ik ze afzonderlijk afspeeld is het geluid gewoon aanwezig".

Hoe speel je deze af, In Windows Mediaplayer of op de tijdlijn van VDL 16?

gr.

Rob

tom1 schreef op 31.01.2015 om 12:15 uur

Beste robvroe1,

Als ik op een mpg bestand klik dan wordt ie geopend in de Windows mediaplayer. Als ik het inlees of importeer in vdl16 dan is allen hard gekraak ervoor in de plaats gekomen.

Grt Tom 

Voormalige gebruiker schreef op 31.01.2015 om 14:09 uur

Hallo Tom,

Volgens mij is VDL 16 niet compatible met Windows 8.

Wat je nog zou kunnen proberen is:

Druk eens op "Y". Nu kom je in het Programma-instellingsmene. Ga naar tabblad "Video/Audio" en vink Video met geluid importeren aan. zie voorbeeld uit VDL 2014 (ik heb geen VDL 16)

Succes,

Rob

tom1 schreef op 05.02.2015 om 11:48 uur

in het vervolg op mijn vorige vragen en antwoorden die ik kreeg: In de achterliggende dagen is van alles geprobeerd om de MPG besdtanden met geluid samen te voegen en ook te voorzien van overgangseffecten zonder verlies aan kwalitiet. Het lijkt een heilloze weg. Zelfs een poging om dit schrijven gisterenavond op het forum te plaatsen ging in rook op omdat ik voor het einde van dit verhaal eruit werd gegooid en alles na het opnieuw inloggen was verdwenen. Hoe dan ook , de volgende pogingen zijn onder neer gedaan: conform een advies in gecontroleerd of in vdl16 viedeo en audio stond aangevinkt bij het exporteren. Dat bleek in orde. Bij het importeren zichtbaar  te maken met 'Y' was die instelling niet te vinden. In windows moviemaker is het gelukt om mpg met geluid samen te voegen met effecten. Dit alles bleek niet weg te schrijven als dvix. wel als avi. Via  vdl16  en andere conversieprogramma is geprobeerd dat in te lezen en als dvix te exporteren. Niet gelukt vdl16 kent dvix niet. Andere conversieprogramma,  als total video converter en dvd shrink bleken ook ontoereikend. Na ettelijke pogingen bleek steeds het deel aan het eind van de video weggelaten en de eindkwaliteit van beeld en geluid was bedroevend. Dat zal te maken hebben met de enorme  inkrimping van het bestand. Intussen heb ik het idee laten varen dat ik de oplossing zou hebben met het recent voorbij gekomen  magix video pakket dat intuitieve bediening zou bieden. Als vdl16 een dvix niet kan produceren dan zullen de andere pakketen dat zeker niet bieden. Uiteraard sta ik open voor nieuwe tips of oplossingen die niet al te ingewikkeld zijn. tot zover.

grt tom