Geluid begint steeds opnieuw na pauzeren of verplaatsen afspeelmarker

Balsera schreef op 07.01.2018 om 16:30 uur

Magix VDL 2017; zojuist gecontroleerd op updates, maar kreeg melding "geen actualiseringen beschikbaar". Op het forum vond ik een melding van hetzelfde probleem; de link gevolgd, download gestart, maar kreeg melding "er is reeds een nieuwere versie geïnstalleerd".

Het geluid begint steeds vanaf het begin na pauzeren en weer starten (m.b.v. pijltjestoets omlaag cq. omhoog) of bij (ver)plaatsen afspeelmarker ergens in de film.

Weet iemand hoe dit komt en natuurlijk wat ik er aan kan doen?

(Ik gebruik Windows 10)

Reacties

mi-bo schreef op 07.01.2018 om 17:13 uur

Balsera,

Als het programma is opgestart, toets dan de Y toets in, dan weergave,

zet een vinkje bij Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie.

En het probleem is opgelost

Groeten

Michael

Balsera schreef op 09.01.2018 om 12:30 uur

Helaas is dit niet de oplossing. Zowel via spatiebalk als via pijltjestoetsen onderbreken en weer starten heeft nog steeds als resultaat dat het geluid opnieuw begint en de beelden verder gaan.

Ondertussen heb ik zelf wel een oplossing gevonden: eerste het betr. mp4 bestand exporteren naar bv. AVI of WMV en dan dit bestand in Magix laden om verder te bewerken. Dan is het probleem wel opgelost.

Bol schreef op 09.01.2018 om 14:29 uur

Hallo Balsera,

Ik vind het persoonlijk zeer erg omslachtig om een mp4 eerst te exporteren naar bv. een AVI of WMV bestand en dan deze weer op de tijdlijn te zetten.

Het kan zijn dat in videodeluxe.ini bestand iets staat of is blijven staan die uw fout veroorzaakt. U zou videodeluxe.ini bestand eens kunnen verwijderen en dan VDL weer op nieuw opstarten. Bij het opstarten van VDL wordt dit videodeluxe.ini bestand weer automatisch aangemaakt.

Zo verwijder u het INI bestand.

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\videodeluxe.ini

AppData is een verborgen map

Om verborgen mappen zichtbaar te maken zet een vink bij Verborgen Items. Het kan ook zijn dat je de extensie INI niet ziet, zet dan ook een vinkje bij Bestandsnaamextensies

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Balsera schreef op 09.01.2018 om 20:19 uur

Helaas .... is niet de oplossing, maar bedankt voor het meedenken

mi-bo schreef op 09.01.2018 om 21:24 uur

Balsera,

met de pijltje omhoog, en naar beneden is geen montage optie.

gebruik de toetsen J.K.L en Uw probleem is opgelost

J vooruit

K stoppen.

L achteruit

Groeten

Michael

Bol schreef op 09.01.2018 om 22:51 uur

Hallo Balsera,

Ik vind het spijtig om te lezen, dat mijn antwoord niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Uw probleem zit veel dieper. Omdat dit een forum is voor en door gebruikers en geheel los staat van Magix Support is mijn advies, contact op te nemen met Magix Support en daar uw probleem nog eens uitvoerig voor te leggen.

Ga naar: https://support2.magix.com/customer/index.php (log hierin)

Ik wens u veel succes,

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 09.01.2018, 22:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Balsera schreef op 11.01.2018 om 16:05 uur

Toetsen J, K en L, doen waar ze voor staan: vooruit, stoppen en achteruit.

Met de pijltjestoets omhoog en omlaag kan je vooruit resp. stoppen (al meerdere versies van VDL).

Maar mijn probleem (met sommige mp4 bestanden) is er NIET door opgelost.

Balsera schreef op 11.01.2018 om 16:10 uur

Bol, ik heb zojuist jouw link gevolgd en mijn vraag bij Magix Support ingediend.

Ik heb nog wel een andere vraag: ik denk dat door het weggooien van die "ini" er een instelling bij mij weg is. Namelijk dat een geïmporteerde film altijd meteen over twee sporen wordt verdeeld, dus geluid en beeld apart. Ik weet wel hoe je moet splitsen mbv (de)groeperen, maar ik zou heel graag weer terug willen dat dat altijd standaard gebeurt.

Balsera schreef op 11.01.2018 om 16:19 uur

Bol, ik heb de instelling gevonden....

Bol schreef op 11.01.2018 om 16:38 uur

Balsera,

Het klopt dat alle instellingen, incl. de instellingen die jij als gebruiker gemaakt heeft, op de staandaardwaarden worden teruggezet. Ik weet niet of je het Mainconcept gebruikt? Deze wordt ook weer op standaard gezet. Kijk even bij programma-instellingen tabblad import/export.

Nu maar afwachten wat voor antwoord je krijgt van Magix Support.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-