geen vloeiende beelden met beeld in beeld(hd)met video deluxe 17 premium

greske schreef op 30.12.2010 om 20:18 uur

k heb me de premium versie aangeschaft en tijdens het monteren(hd) met het beeld in beeld effect krijg ik geen vloiend beeld.Zo kan ik geen overgangen controleren enz in deze bewerking!!K heb zelfs mn pc laten verzwaren van 6gb ram naar 12 gb ram en nog steeds zonder resultaat.Nu had ik gedacht om een snellere harde schijf te laten plaatsen maar dat is weer 400euro en mss weer zonder resultaat.Mn systeemeigenschappen zijn:intel i7-920//x58 pro////1tb disk 7200 rpm-16mb cache//12gb ram ddr 3//gf 9500gt-1gb videokaart.

Heeft er iemand voor mij een oplossing voor deze en is het prbleem opgelost met een snellere harde schijf??

Merciekes.

Reacties

Carora schreef op 30.12.2010 om 21:29 uur

Ik heb hetzelfde probleem als Greske. In de montage mode zijn overgangen etc. niet te controleren omdat het beeld steeds hapert en stil staat. Zeer irritant. Ik denk dat het ook niet aan mijn computer ligt. Ik heb een Asus laptop N71J (I7-processor-720QM) met 8Gb geheugen. Wel heb ik video deluxe 16 premium er ook nog opstaan. Kan dit invloed hebben?

De beelden kopieer ik rechtstreeks van mijn SD-kaartje uit de Panasonic HDC SD707 naar de computer in de hoogste kwaliteit die deze camera kan leveren (1080p).

Mijn harde schijven hebben voldoende capaciteit (2x 500 Gb) en zijn (volgens mij) snel genoeg.

Ik heb in het programma de resoluties ook naar beneden gebracht maar zonder resultaat. Wat moet/kan ik verder doen. Zo is het niet leuk meer.

Carl

Polders schreef op 30.12.2010 om 22:03 uur

Beste Greske en Carora, op 25.12 schrijft RiVis:

Op zich gaat het monteren van HD materiaal best goed met VdL17, het probleem zit 'm in het afspelen van avchd op de preview monitor. Zonder bewerkingen gaat dat nog wel goed, maar zodra je effecten en (vooral ingewikkelde) overgangen toepast begint het te horten en stoten. Maar daar kun je wel wat tegen doen:
- zorg voor de laatste firmware van je videokaart
- idem van VdL17
- zet het afspelen op halve resolutie (Programma-instellingen) en, last but not least:
- converteer de avchd files, zelf heb ik goede ervaringen met mpeg2_HDarchief1920x1080

verder:
als je film langer wordt, met de nodige overgangen en/of effecten/correcties etc, merk je dat het afspelen toch weer wat moeilijker gaat, de remedie is dan: monteer in kleinere gedeelten, ook helpt het wel om de frametable opnieuw aan te maken voor sommige stukken.

Al met al ben ik best tevreden met de combinatie HD (ik heb de Panasonic HDC-SD700) en VdL17 en accepteer de afspeelbeperkingen, ik probeer zo goed mogelijk om te gaan met het preview afspelen (zie boven) en het uiteindelijke resultaat mag er zijn: ik zou niet meer terug willen naar standaard DV, daarvoor is het verschil in scherpte te groot.
 

Zie voor de details: http://www.magix.info/nl/stabiliteit-van-vdl-17-met-avchd-bestanden..knowledge.272584.html

 

Veel succes

greske schreef op 31.12.2010 om 15:20 uur

k heb mn instelling veranderd naar kwart resolutie om de montage te kunnen bekijken en inderdaad,dat gaat al veel vlotter.Soms nog een hapering maar daar is mee te leven.Zou een snellere harde schijf het probleem volledig oplossen?Als ik het zeker wist dan deed ik het onmiddelijk,want het opzich is het wel echt een fantastisch programma,niet?

Moest er iemand ervaring hebben met een snellere harde schijf,nu 7200rpm-16mb cache,dan had ik daar graag iets van gehoord.

Alvast bedankt voor de informatie en,

Salukes.