Geen VdL 16 film door vele foutmeldingen

Magixhans schreef op 17.01.2010 om 16:16 uur
Beste forum deskundigen, Na de zomervakantie 2009 wilde ik mijn vakantie film en foto’s in een videofilm  met VdL 2008 verwerken. Ik had daarvoor een PC met 1 GB intern geheugen, grafische kaart Medion Redeon 9800XL met, ik meen,  128 Mb videogeheugen.  Dit bleek steeds problemen van uiteenlopende aard op te leveren en leidde in ieder geval niet tot een eindproduct. De PC draaide onder Windows XP SP3 In oktober heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding van MAGIX en heb Video de Luxe 16 gekocht. Dit installeren op voornoemde PC gaf bij de installatie al problemen.  VdL werd wel (deels) opgestart. Het Magix beeld kwam op het scherm maar daarna na wat delen van programma’s inladen werd het “stil”. Via het forum werd me duidelijk gemaakt dat mijn PC configuratie te licht was. De volgende rigoureuze stap was het aanschaffen van een andere PC. Die kwam in november 2009. Gelijk maar de meest krachtige aangeschaft om configuratie problemen en toekomstige eisen voor te zijn.  Er kwam een DELL i7 met 4 Gb intern geheugen en een Videokaart met 1 Gb videogeheugen (NVIDIA GeForce GTS-240) en een HD van 1,5, Tb. (systeem draaide in eerste instantie op Vista Home Premium 64 bits). Dit moet toch wel voldoende zijn voor het maken van videofilms (dacht ik)Het installeren van MIGIX VdL 16 ging zonder problemen. Vanaf medio november tot tegen de kerst ben ik vervolgens bezig geweest met het maken van de vakantiefilm van de zomer 2009. Dit ging in eerste instantie goed. Naarmate de film langer werd, ging het verwerken van de ingevoerde items en het verwerken van overgangen steeds wat trage. Maar dat lijkt mij gewoon. Op ca ¾ van de film begon ik last te krijgen van uitvalsverschijnselen. Veelvoorkomende meldingen waren deze: "Verzoek om geheugentoewijzing is mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden" "Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet meer goed werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als er een oplossing beschikbaar is" en Het enige wat hielp was het filmmaken afsluiten en opnieuw opstarten. Ik kon dan meestal weer een aantal handelingen verrichten en dan kwam deze melding weer terug. Aan het eind kon ik ca 3 a 4 bewerkingen doen en dan was ’t over. Zeer irritant. Maar goed ik heb het eind van de film gehaald. Incidenteel kwamen ook nog de volgende meldingen: "De hardwareversnelling is gedactiveerd. Mogelijke oorzaken zijn: niet compatibele stuurprogramma's van de grafische kaart of grafische hardware. die niet tegemoet komt aan de eisen van het programma. Zorg er aub voor dat u de mest actuele stuurprogramma's voor u grafische kaart heeft geinstalleerd." "Het kleurenschema is gewijzigd ......." Ook bij het branden ging het fout. Ook hier meldingen over: "verzoek tot geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden" "Bij de MPEG export met smart rendering is een fout opgetreden. Wellicht kan het bronmateriaal niet met smart rendering worden bewerkt. Deactiveer aub de optie "smart rendering" in de encodeerafstellingen en start het proces opnieuw". Het geheugen heb ik via een additioneel programma meermalen getest en akkoord bevonden !   Mogelijk zijn er nog meer meldingen geweest. Dit is dan ook maar een selectie van de vele vele meldingen.   Zo dat was ‘t. met Vista op de DELL pc. Afgelopen week heb ik Windows Vista vervangen door een “schone” installatie van Windows 7 (Home Premium 64 bits). Na deze installatie, die prima verliep, heb ik opnieuw MAGIX VdL 16 geïnstalleerd met kort daarna de nieuw uitgebrachte updates van MAGIX. Ik ging er van uit dat nu toch wel alles op orde moest zijn en dat ik eindelijk de film van 2009 kon afronden en branden. Helaas ijdele hoop. Ook nu ging het weer fout. Dezelfde meldingen en ook het branden werd voortijdig afgebroken. Ook nog een melding over een te kort hoofdstuk: "Het hoodstuk 226 van het album Vakantiefilm 2009 is korter dan één sec.. Voor een correcte navigatie moeten hoofdstukken langer zijn dan 1 sec. Wilt u de disc desondanks maken?." Wat is hoofdstuk 226? Hoe vind ik dat?. Ja en hoe nu verder ?. Eigenlijk weet ik het niet meer. PC en MAGIX programma maar het raam uitgooien of alleen van Video de Luxe? Vragen die bij mij opkomen: 1-      Eis ik teveel van het MAGIX programma. Mijn film bestaat ruw uit 3 video tapes van 60 min. In de film zijn, met de overgangen en stukjes tekst bij film en foto’s, ca 600 foto’s verwerkt. Uiteraard is de film i.o. voorzien van geluid en muziekfragmenten. De uiteindelijke film is nu ca 2 uur lang; 2-      Hardware probleem? (geheugen?); 3-      Magix probleem?; 4-      Ander probleem? Wie o wie is deskundig genoeg om wat zinnigs te zeggen? . Magixhans  

Reacties

bobbiaan schreef op 17.01.2010 om 18:28 uur
Beste Hans,

Ik begrijp dat je met een enorm project bezig bent. Ik weet niet of je een gevorderde gebruiker bent, maar mijn advies is het volgende. Begin eens met een stukje film van en minuut of tien lengte, importeer ca. 10 foto's, maak een tweetal simpele titels zet een stukje muziek erbij en maak dit eens af. Kijk wat erdan gebeurt.
Ik ben benieuwd wat het resultaat wordt.

Mvg

Bobbiaan
Voormalige gebruiker schreef op 17.01.2010 om 22:48 uur
 Hallo Magixhans,
Op de eerste plaats kan ik je teleurstelling wel voorstellen.

Maar ondanks dat er tegenwoordig veel mogelijk is met een krachtige PC en een pakket als Magix Video de Luxe, hoeft er maar iets niet helemaal correct te zijn ingesteld of er komen haperingen voor. Als je twee uur video bewerkt met een groot aantal foto's en (mogelijk) titels, overgangen en effecten dan vraag je enorm veel van je processor en het interne geheugen. Zelfs als je standaard video bewerkt.
Ik sluit me daarom aan bij het advies van Bobbiaan: begin met het inladen en bewerken van bijvoorbeeld 15 minuten video. Als je in SD werkt, laadt dan foto's in met een resolutie van 800x600. Je zult zien dat de montage vloeiend verloopt en dat het brandproces geen problemen oplevert.

Mocht je toch weer foutmeldingen krijgen controleer dan: de correcte en volledige werking van je processor en check wat, van de 4GB, aan intern geheugen beschikbaar is. Met Windows 7 (en geen zware programma's draaiend op de achtergrond) moet je rond de 3 GB overhouden.
Test dus eerst, op de geadviseerde manier, je systeem en kom dan terug op dit forum met je ervaringen.


Magixhans schreef op 04.02.2010 om 17:16 uur
Beste "Bobbiaan" en "houtkoek",

Ben helemaal opnieuw begonnen met het project. Heb van 1 groot project nu 2 kleinere gemaakt. Die brand ik op 2 DVD's. Inmiddels is 1 DVD klaar en werkt prima. De 2e is bijna klaar en tot op heden geen foutmelingen.
Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom het programma geen duidelijke waarschuwing geeft als het project te groot word. De meestvoorkomende melding die gegeven werd, was:
"verzoek om geheugentoewijzing is mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar of is er een interne fout opgetreden".
Wat ik ook gedaan heb is de ca 2 x 300 foto's (op elke DVD nu ca 300 foto's) die in het project voorkomen, te verkleinen van ca 4 a 5 Mb naar een aantal pixels van 1024 x 784. Ze zijn dan nog maar ca 100 kb groot
Ook de films die ik ingeladen heb, heb ik vooraf bekeken en alleen die delen in het project geladen die ik gebruiken kan.
In ieder geval bedankt voor de tips, ook die van Mi-Bo.

Magixhans