hallo ik kan via mijn camera geen opname doen naar video deluxe herkend mijn camera niet het is een JVC Everio digitaal weet iemand hier de oplossing voor of de juiste instelling voor het herkennen van camera's
Hopelijk snap jij hier meer van dan ik, ik het programma van video deluxe opnieuw geinstalleerd op mijn pc (oude ging kapot) staat windows 7 op en de JVC is geinstalleerd met zijn eigen software op de pc.
Voormalige gebruiker
schreef op 10.09.2015 om 22:18 uur
Hallo,
In het verleden had ik ook een Everio GZ MG730. Ik kopieerde de mod-files (filmfragmenten) vanaf de HD van videocamera rechtstreeks naar mijn HD in de computer.
1. sluit de videocamera aan op het lichtnet
2. sluit de de videocamera via de USB poort aan uw computer.
3. Nu wordt de HD van de videocamera herkent door de computer
4. je kan met de verkenner van Windows 7 nu zoeken op de HD van de videocamera.
5. ga naar de map: SD_Video / [PRGXXX\ / MOVXXX.mod (zie afbeelding)
6. kopieer de MOD bestanden naar een map op de HD van je computer
7. Start VDL en ga, via de mediapool van VDL naar de map met de Mod-files
8. Nu kan je de MOD-files naar de tijdlijn slepen en bewerken
Ik heb nu vdl gestart en de film beelden willen exporteren naar het programma van vdl.
Nu blijkt dat alles in mpeg2 geladen is moet volgens systeem online activeren gezien dat mijn email en vdl serienummer komen niet meer overeen was al eens geactiveerd dus die pakt hij nu niet meer.
had al een mail gesuurt naar support van magix maar krijg geen antwoord hoe dat zit, enig idee wat ik nu weer moet gaan doen om mijn beelden te kunnen importeren in vdl??
ja ja ik blijf aan de gang hahaha.
mvg peter
Voormalige gebruiker
schreef op 11.09.2015 om 22:02 uur
Hallo Peter,
1. Wat is de versie van het VDL programma b.v. Video deluxe 2015
2. Onder welke besturingssysteem werk je? bv. Windows 10
Persoonlijk heb ik altijd op deze manier mijn filmfragmenten naar de harde schijf gekopieerd. Maar volgens mij moet het ook kunnen via VDL.
1. start VDL op
2. klik op de rode knop onder het previewscherm
3. klik op AVCHD/SD-kaart/USB
4. selecteer in Videobron de Map (in dit geval SD_Video / [PRGXXX\ / MOVXXX.mod)
5. opslaan in map (hier kan je de map selecteren waar je de filmfragmenten naar toe wil wegschrijven)
Succes,
Rob
PS. de opnamebron HDV-camera of DV-camera, zijn voor camera's met DV bandjes.
Voormalige gebruiker
schreef op 11.09.2015 om 22:13 uur
Hallo Peter,
Heb jij je e-mail adres gewijzigd nadat je VDL had geinstalleerd? Als dat zo is:
Ja mijn gegevens staan inderdaad op de uiste manier in het systeem, met mijn nieuwe mailadres net even nagekeken. Anders kon ik niet het programma opnieuw installeren en activeren. Het activeren van mpeg 2 lukt nu niet. Het systeem blijft hier om vragen en geeft nog steeds de melding dat serienummer en mailadres niet overeen komen, kom dus niet ver nu.
Krijgt u ook tevens de mail via magix.info?? Dan heb je meerdere mails gehad vanavond van mij dus?
Hoop dat we er uit komen zo snap er niks van in verleden kon ik wel (ook na vele pogingen) gelijk van de camera imorteren en bewerken, dame (met accent) is toen bij mij thuis geweest en heeft voor mij het laatste boek mee genomen van deluxe 15 plus maar dat was in Montfoort nog wel paar jaar geleden.
Met vriendelijke groet Peter
Voormalige gebruiker
schreef op 11.09.2015 om 22:26 uur
net jou idee geprobeerd rode knop previeuw scherm (links bovenin pc scherm) zie niet de juiste opname deel zoals jij die beschrijft, (avchd/sd kaart/usb) wat ik wel zie is de normalen hd, video recorder en beeld scherm yv enz die je ook ziet met opstarten van vdl programma.