geen geluid / overgangen op DVD

andre-van-looy schreef op 12.09.2013 om 13:06 uur

Vraag van een "bleuke" : film aangemaakt met fotomontages + filmfragmenten door elkaar en daar muziek onder. Werkt perfect in venster voorvertoning met afstandsbediening. Wanneer ik wil branden zijn op de dvd ineens alle overgangen, filmfragmenten en geluid verdwenen. Ligt natuurlijk aan mij, maar waar ga ik dan in de fout ???

Dank voor een antwoordje.

André, Turnhout.

Reacties

RiViS schreef op 12.09.2013 om 13:43 uur

Hallo André,

Kan het zijn dat je al eerder een (proef)dvd hebt gebrand toen de film nog niet klaar was? In dat geval krijg je bij de volgende keer dat je wilt branden de vraag voorgelegd of je bestaande bestanden wilt gebruiken. Kies je dan voor "gebruiken" of "alles gebruiken" dan wordt de film niet meer opnieuw berekend en worden de bestaande bestanden (in dit geval zonder overgangen etc) gebruikt.

Zodra je ook maar iets aan de film hebt gewijzigd of toegevoegd, moet je altijd kiezen voor "alles encoden", dan gaat het goed.

Alleen als je een ongewijzigde film nog eens wilt branden dan kies je voor "alles gebruiken", dat scheelt veel rekentijd.

groet,

Rijk

andre-van-looy schreef op 12.09.2013 om 14:01 uur

Bedankt voor het antwoordje Rijk, ik heb inderdaad al 2 DVD's gebrand, maar ik had dus de tweede keer alles opnieuw laten encoden omdat ik wat aan het hoofdstukkenvenster had gewijzigd - echter zonder beterschap. Waarschijnlijk zit er iets fout bij de instellingen wanneer ik ga branden, want ik heb nu de film in hoogste kwaliteit op m'n PC opgeslagen, en dan draait ie wél goed.

André.

RiViS schreef op 12.09.2013 om 14:44 uur

Nog even voor de duidelijkheid:

Het programma maakt bij het stellen van de vragen over wel/niet encoden cq gebruiken onderscheid tussen de menu's, de hoofdstukken en de film zelf. Voor alle zekerheid dan steeds kiezen voor "alles encoden" (de precieze volgorde en teksten weet ik zo niet uit mijn hoofd).

Probeer het nog maar eens, als je een RW DVD (herschrijfbare dvd) hebt, dan kost dit soort proeven geen schijfjes. Het heeft mij al heel wat schijfjes bespaard!

groet,

Rijk