Geen geluid onboard keyboard MMM

Peter-Joop schreef op 19.10.2024 om 21:19 uur

Hallo, ik heb met verschillende instellingen (Direct sound, Asio en Wave) geprobeerd om geluid uit het keyboard in Magix te krijgen maar hoor niets als ik met mijn muis de toetsen van het keyboard indruk.. hij neemt wel op via de Midi instelling bij het spoor en speelt dan wel met geluid af en volgens Google/YouTube doe ik niets verkeerd en zou ik gewoon geluid moeten hebben? Daarom probeer ik het hier voor wie weet een tip?

Reacties

SP. schreef op 20.10.2024 om 00:47 uur

@Peter-Joop U moet een ASIO-driver selecteren. Alle andere drivers geven u geen geluid wanneer u de toetsen op het virtuele toetsenbord indrukt. Zorg er ook voor dat u de optie MIDI REC inschakelt in de audiotrackheader. Met andere drivers hoort u alleen geluid tijdens het afspelen.

You must select an ASIO driver. All other drivers will not give you sound while pressing the keys on the virtual keyboard. Make also sure you enable the MIDI REC option in the audio track header. With other drivers you can only hear sound during playback.

Peter-Joop schreef op 20.10.2024 om 02:00 uur

Bedankt voor het antwoord maar nog niets helaas.. nog wel een vraag.. waar zit de audiotrackheader? Is dat de instelling bij het spoor of? (verder kan ik niets vinden wat dat betreft)

SP. schreef op 20.10.2024 om 02:02 uur

@Peter-Joop Ja, de trackinstellingen aan de linkerkant. Je moet op de rode REC-knop klikken totdat er MIDI REC staat om het virtuele toetsenbord voor de geselecteerde track in te schakelen.

Yes, the track settings at the left side. You need to click the red REC button until it reads MIDI REC to enable the virtual keyboard for the selected track.

Peter-Joop schreef op 20.10.2024 om 02:23 uur

Al eerder gedaan maar nee en mijn asio instelling staat op Magix Low latency 2016 (1+2) de andere optie is 'geen' en bij het opstartscherm heb ik bij het stuurprogramma ook Low latency staan en Asio instellingen (nog even naar gekeken maar geen idee wat ik daar evt. moet doen) en met deze opties aan hoor ik ook geen instrumenten uit de soundpool meer dus ik neem aan daar gewoon Direct sound en mijn Speaker (Realt) als instelling?

SP. schreef op 20.10.2024 om 02:53 uur

@Peter-Joop  Er zou een ASIO-driver moeten zijn genaamd Music Maker ASIO. Magix Low Latency is inmiddels een erg oude driver en heeft problemen op nieuwere hardware, daarom is het vervangen door Music Maker ASIO. Als ik het me goed herinner, werd Music Maker ASIO twee of drie jaar geleden geïntroduceerd. Gebruikt u een relatief recente versie van Music Maker? Versie 2024 of 2025? Of gebruikt u nog steeds een oude versie (2020 en eerder)?

Nadat u de ASIO-driver hebt geselecteerd, klikt u op de knop Geavanceerd om de ASIO-driverinstellingen te openen. Daar moet u het audioapparaat inschakelen dat u wilt gebruiken als invoer (bijvoorbeeld een microfoon) en als uw audio-uitvoer (Realtek, die het signaal naar de luidsprekers van uw computer stuurt).

There should be an ASIO driver called Music Maker ASIO. Magix Low Latency is a very old driver by now and has problems on newer hardware that's why it was replaced with Music Maker ASIO. If I remember it correctly, Music Maker ASIO was introduced two or three years ago. Are you using a relatively current version of Music Maker? Version 2024 or 2025? Or are you still using an old version (2020 and before)?

After selecting the ASIO driver you click on the Advanced button to open the ASIO driver settings. There you need to enable the audio device you want to use as an input (for example a microphone) and as your audio output (Realtek, which sends the signal to your computer's speakers).

Peter-Joop schreef op 20.10.2024 om 12:34 uur

Bedankt voor het uitgebreide meedenken, ik bezit de 2025 versie en heb de Asio 4all v2 driver beta versie (via de link naar de Magix site kreeg ik een error maar waarschijnlijk snel verholpen) gedownload via Informer Technologies Inc en had toen even geluid maar helaas.. met gekraak en na een herstart Magix en dezelfde instellingen (alles op Asio in het stuurprogramma en bij de instellingen) is het geluid weer weg.. (als voorbeeld bij instellingen op de download site staat Asio driver maar dan met de Magix Latency 2016 geselecteerd maar werkt ook niet) de buffer staat op 512 samples bij de Asio driver instellingen en moet ik daar of ergens anders nog iets veranderen misschien?

Bol schreef op 20.10.2024 om 12:52 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Heb dit al geprobeerd? Zie filmpjes

Dit zijn mijn instellingen.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 20.10.2024, 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 20.10.2024 om 13:11 uur

Ha die Rob, ik heb exact dezelfde instellingen behalve dat ik de Asio4all v2 beta heb gedownload, en hier dus staat geselecteerd ipv de Magix Asio driver zoals in jouw voorbeeld (via Google op de site van Magix met uitleg gekomen maar een error 404 pagina bij 'download Asio driver') en met deze instellingen bij mij geven mijn instrumenten ook geen geluid.. is het opnieuw installeren van Magix iets of heb je een andere download voor jullie Asio driver? Ik zie verder geen mogelijkheden/opties bij Google of jullie site..

Bol schreef op 20.10.2024 om 13:39 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Kijk eens bij instellingen / Privacy en beveiliging / Microfoon. Staat deze op aan?

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 20.10.2024 om 13:56 uur

Deze staat op aan (als dit niet goed is hoor ik dat graag nog van je) maar tadaaaa heel goed nieuws.. ik heb zuiver geluid via het keyboard en bij de soundpools.. alle drie de opties bij de Realtec instellingen van de Asio driver stonden aan en heb er twee uitgezet en alles is gefixt, ook na een herstart staat alles nog goed en ik kan aan de slag.. yeah! Bedankt voor je tijd en het wederom meedenken en jij ook een hele fijne dag! Greetzz PJ

Bol schreef op 20.10.2024 om 15:29 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Waarom gebruikt u de ASIO4all v2 Beta drivers en niet standaard het ASIO-stuurprogramma: Music Maker ASIO?

In het verleden had ik ook veel moeite om via ASIO 4all drivers de juiste instelling te vinden, dit omdat ik regelmatig overschakelde van mijn Bluetooth-koptelefoon naar mijn luidsprekersboxen (Realtek(r) Audio). Dit voor mij de rede geweest om voor de Music Maker ASIO te kiezen. Als ik nu mijn Bluetooth koptelefoon uitschakel, wordt deze automatisch overgeschakeld naar de Luidsprekerboxen.

Doordat u twee van drie de opties bij de Realtec-instellingen hebt uitgezet, hebt u weer geluid als u afspeelt op het schermkeyboard en / of een soundpool naar een track sleept.

Ik ben zeer benieuwd welke twee van de drie opties u hebt uitgezet en welke u aan hebt laten aanstaan.

Succes met het maken van uw arrangementen,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 20.10.2024, 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 20.10.2024 om 18:24 uur

De Magix Asio stond niet tussen de opties bij instellingen en wilde ik downloaden via Google bij Magix maar een error 404 en toen bij een andere site voor de Asio4all gekozen en ik heb bij de opties alleen de middelste aanstaan, de Realtek HD audio output with SST en niet de bovenste de Realtek HD audio 2nd output with SST en niet de Mic in at front panel (black) Nu zag ik dat ik bij mijn apps in mijn Windows lijst wel de Magix Asio app heb staan maar zit dus niet standaard geïntegreerd in de MMM versie 2025 en staat ook niet als download in mijn download map? Maar goed, ik ben tevreden als het werkt en heb mijn geluid via een JBL speaker en gebruik geen koptelefoon.. greetzz Peter

Bol schreef op 21.10.2024 om 12:56 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Nogmaals het doet mij deugd om van u te vernemen, dat er geluid komt uit uw JBL speaker (Bluetooth?). Toch wil nog even ingaan op het gebruik van de Asio4all v2 stuurprogramma . 

….Ik wilde Asio4all v2 via Google downloaden bij Magix maar kreeg een error 404....

De Asio4all v2 stuurprogramma is geen Magix ASIO-stuurprogramma en wordt daarom ook niet standaard meegeleverd bij Magix Music Maker. Als al de beschikbare Magix ASIO-stuurprogramma goed werken, dan is het overbodig om Asio4all v2 te installeren. Zeker voor beginners 

….De Asio4all v2 staat niet tussen de instellingenopties....

Dat klopt, want Magix Music Maker hebt zo zijn eigen ASIO-stuurprogramma's die gebruikt kunnen worden.

U geeft aan, dat u het geluid afspeelt via één JBL speaker. Als ik het goed heb, is uw JBL speaker verbonden met een Bluetooth verbinding, net als mijn JBL Live 660NC koptelefoon. Het is dan ook geheel correct, dat de Realtek Audio uitgeschakeld dient te worden en uw JBL speaker ingeschakelt.

In het verleden, moest ik regelmatig switchen tussen mijn JBL koptelefoon en / of Realtek geluidsdriver. Dit deed ik dan via de WDM device List en zette het geluid dan op het juiste stuurprogramma. Nu ik de Music Maker Asio gebruikt hoef ik dat gelukkig niet meer, want als ik nu mijn koptelefoon uitschakel, wordt deze automatisch overgeschakeld naar mijn Luidsprekers, die verbonden zijn met de Realtek Audiokaart.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 21.10.2024 om 13:37 uur

Hallo Rob, een misverstand want ik bedoelde dat de Magix Asio driver die jij bedoelt en waar ik naar op zoek was niet tussen de opties instellingen/Audio stond en alle verdere instellingen heb ik dus geprobeerd maar geen geluid en deze dus wilde downloaden, maar error via Google/Magix Asio driver/Magix download site en zo op de Asio 4all v2 kwam via een andere site.. want een andere medewerker van Magix voor jou vertelde mij dat de Magix Low Latency 2016 driver (die dus wel als optie vermeld stond in mijn instellingen/audio maar geen geluid gaf) te oldskool was en dat ik de Magix Asio driver moest downloaden en zodoende.. maar nu zie ik in jouw voorbeeld dat de Magix Low Latency 2016 gewoon is geselecteerd en bedoel jij die dan toch als de juiste Magix Asio driver die ik moet hebben en die gewoon moet werken? En (nogmaals) bij mij geen geluid gaf..

Bol schreef op 21.10.2024 om 15:24 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Op dit forum helpen forumleden elkander, maar op dit forum zijn geen Magix Support medewerkers actief.

Wanneer antwoorden wilt krijgen van een Magix Supporter zie dan: Hulp & support - MAGIX.

Met die andere medewerker van Magix voor mij bedoelt u waarschijnlijk @SP.? Hij is geen Magix Supporter, maar net als u en mij een Magix-gebruiker.

Ik zie het al, u bent naar een verouderde Magix Supportsite gegaan om daarvandaan eventueel de benodigde Asio4all-drivers te download. Zie: MAGIX Music Maker instellen voor gebruik met ASIO-drivers. Maar net als u kreeg ik niet alleen de error 404, maar ook deze melding. Ik ga dit melden bij mijn Magix contactpersoon.

Maar om terug te keren naar het ASIO-stuurprogramma. Deze is zowel als Magix Low Latency 2016 als Music Maker Asio te activeren.

....bedoel jij die dan toch als de juiste Magix Asio driver die ik moet hebben en die gewoon moet werken?...

Beide Asio-stuurprogramma's werken bij mij. Maar zelf heb ik voor Music Maker Asio gekozen. Het waarom zie mijn eerder gegeven antwoord.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 21.10.2024 om 15:48 uur

Oja natuurlijk en suf van mij, het was diep in de nacht geworden inmiddels en ik zou niet zzz voordat.. maar het keyboard doet het en wat een geluid(en) oelala en denk nog na over het evt. downloaden/switchen van/naar de originele Music Maker Asio driver maar voor nu erg bedankt voor jullie hulp! Met vriendelijke groeten PJ

Bol schreef op 21.10.2024 om 16:15 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Het is aan u of wilt switchen naar Music Maker Asio driver. Wij hebben u zo goed mogelijk trachten te helpen met uw audioprobleem. Toch ben nog wel benieuwd of mijn bewering correct is, dat uw JBL speaker Bluetooth is?

Groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 21.10.2024 om 16:58 uur

Ja klopt en waar je vroeger twee grote speakers met snoer nodig had zit tegenwoordig in een klein kastje via de lucht en dan die bas.. hoe is het mogelijk (ik hoef geen uitleg hoor, ik verwonder mij nog graag net zoals nog over het cassettebandje uit mijn tijd.. op flinterdun tape opnemen en dat op beide kanten?) maar goed, en nog betaalbaar ook (die speakers van tegenwoordig) en mooie tijden wat dat betreft.. ♫♪♫ groet PJ