geen geluid na import acvhd video VDL17

beeldkracht schreef op 22.07.2011 om 15:47 uur

Ik probeer de beelden van mijn panasonic tm300 te importeren in VDL17 premium, maar krijg geen geluid mee. Als ik de bestanden eerst rechtsreeks op de harde schijf zet en in de timeline schuif, dan worden de mts bestanden niet geconverteerd, maar dat kan mijn pc niet aan. Er wordt danook voorgesteld te converteren naar mpeg. Als ik dat doe, dan krijg ik echter weer geen geluid. Hoe kan ik dit oplossen? De software is up to date.

 

Geluid uit video extraheren heb ik aangev inkt staan bij de instellingen.

Reacties

S-Leiderdorp schreef op 22.07.2011 om 17:27 uur

Dat is een mooie filmcamera die tm300 maar daarvoor heb je wel een bijzonder sterke PC nodig want 1920x1080/50p is heel zwaar voor een computer. Ik gebruik zelf een PC met een i7 930 en zelfs die zou daar nog moeite mee hebben.

Kortom, als je zelf al aangeeft dat je PC dat niet aankan dat denk ik dat je er verstandig aan doet om de originele films op te slaan en ze met een goede videoconverter om te zetten naar bijvoorbeeld mpeg 1280x720 25p. Dan kun je in ieder geval de films bekijken, bewerken en op DVD zetten.

Intussen gewoon doorsparen voor een nieuw systeem die dit wel aan kan en dan de originele films weer te voorschijn halen en bewerken naar Blueray Disk.

 

Polders schreef op 22.07.2011 om 18:03 uur

Beste Beeldkracht, als aanvulling op de reactie van S-Leiderdorp kan ik doorgeven eigenaar te zijn van een SD 700 en inmiddels heb geleerd dat via de bijgeleverde Panasonic  software de opnames prima op de harddisk kunnen worden gezet en geluid dan aanwezig is. Ben nog wel aan het puzzelen waarom het geluid bij rechtstreeks kopiëren van de SD kaart naar de harddisk de ene keer wel en de andere keer niet wordt meegenomen en dit zal wel een of andere instelling zijn. De mts bestanden worden zonder enige problemen met VDL17 van de Mediapool naar de Tijdlijn gesleept.

Veel succes

 

beeldkracht schreef op 22.07.2011 om 22:19 uur

Dank voor de tips.. Ik heb nu uiteindelijk maar de panasonic software geinstalleerd om ter importeren, maar vind het wel wat vreemd dat Magix geen updates geeft die een rechtstreekse import goed laat verlopen.