Geen geluid meer bij bewerkte MP4 films in Video Deluxe 2015 Plus

voyager2 schreef op 21.10.2016 om 15:05 uur

In het verleden heb ik van een vidiokamera MP4 bestandjes geladen in VDL2015+ en heb daar bewerkingen

mee gedaan. Toen had ik gewoon geluid bij die film fragmenten.

Nu, een tijdje later, wil ik nog wat aan die film veranderen en opnieuw op een DVD branden, kom ik tot de

ontdekking dat er geen geluid meer op staat. Als ik de MP4 in Windows start, dus niet in VDL2015+, zit er wel

geluid bij.

Films die ik bewerkt heb met MPEG bestanden hebben nog wel geluid.

Ik heb VDL2015+ 14.0.0.183 en Win10 / 64.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Reacties

granddadmd schreef op 22.10.2016 om 09:57 uur

voyager2.
staat aan de linkerzijde van de tijdlijn, bij geluid, misschien een slotje, s.m. geactiveerd.
dit zou het probleem kunnen zijn

groetjes

opa mike

Voormalige gebruiker schreef op 22.10.2016 om 10:14 uur

Beste,

Als u het MP4 bestand op de tijdlijn zet. Staat dan het beeld op spoor 1 en het geluid op spoor 2?

Als alles op spoor 1 staat, activeer het bestand en druk dan op Ctrl+H dan wordt het geluid op spoor 2 gezet.

Het kan ook zijn dat de letter "M" van Mute (stil)  is geactiveerd.  

Het kan ook nog zijn dat het geluid is uitgeschakeld is door dat er een streepje door het speakerje staat, klik hier op, zodat het schuine streepje weg is

Als u helemaal geen geluidspoor ziet, kan het zijn, dat u de filmfragmenten zonder geluid importeer. Druk dat op de letter "Y' en ga naar het tabblad "Video/Audio"en zet een vinkje bij "Video met geluid importeren"

Zo ziet u maar er zijn meerder mogelijkheden.

Succes,

Rob

voyager2 schreef op 22.10.2016 om 12:10 uur

Beste Rob en Opa Mike,

Het slotje en mute knop heb ik inderdaad al bekeken ook staat er geen streepje door het speakertje.

Ook de instelling in tabblad "Video/Audio" staat goed. Ik heb die film al een eerder bewerkt maar toen was er

gewoon geluid bij.

Het lijkt alleen bij MP4 filmpjes niet te werken want bij MPEG filmpjes heb ik wel geluid.

Wat er sins die tijd verandert is is dat ik van Win 8.1 naar Win 10 ben gegaan met ook de laatste Win 10 update.

Zou het mischien helpen als ik VDL2015+ opnieuw installeer?

Mvg Ruud (voyager2)

granddadmd schreef op 22.10.2016 om 13:20 uur

Ruud,
is het een download versie of een dvd versie,
MAGIX vdl 2015 + was een versie die maar op een dvd kan worden geinstalleerd.
met een dvd is herstel installatie altijd mogelijk ook na herstellen, via hulp online actualiseren.
met een download versie zal eerst via magix.com, via icoon rechts aanmelden bij MAGIX , mijn producten en dan de trial versie downloaden, na installatie en registratie, zal via hulp gratis programma’s alles opnieuw moeten worden geinstalleerd, en daarna via hulp online actualiseren,
groetjes
opa Mike

Voormalige gebruiker schreef op 22.10.2016 om 15:04 uur

Hallo Ruud,

Wanneer je VDL 2015+ eerst de-installeerd en daarna weer installeer zal uw probleem waarschijnlijk zijn opgelost.

Voorzover mijn kennis reikt, heeft dit te maken met Mpeg-4 code, deze wordt na de het upgrade naar Win 10 niet goed overgenomen.

Groet,

Rob

voyager2 schreef op 22.10.2016 om 16:15 uur

Beste Rob en Opa Mike,

Ik heb VDL 2015+ verwijderd en daarna weer gedownload. Toen heb ik opnieuw de MP4 codec en MPEG codec gedownload en geinstalleerd.

Nu werkt het geluid van mijn filmpjes weer zoals van ouds.

Bedankt heren.

granddadmd schreef op 22.10.2016 om 16:26 uur

Ruud,
fijn om te vernemen dat alles weer goed werkt
veel montage plezier
groetjes
opa Mike