Geen geluid in VDL

a.vande.weerd schreef op 23.06.2018 om 09:45 uur

23-6-2018

Ik heb VDL+ 17.0.1.108. op Windows 10. PC is een Surface book. Als ik video's van mijn Sony camera HDR-CX200E importeer en daarna afspeel krijg ik wel beeld maar geen geluid. VDL geeft een error

"Kan golfvormapparaat "speakers Realtek High definiti" niet openen voor de weergave

Reden: Unidentified external error"

Dit probleem heb ik bij alle video's sinds ik een nieuwe versie heb. De video's spelen wel met geluid af op Play memories van Sony. Ook eerdere projecten doen het niet meer.

Kan iemand mij helpen?

Reacties

Bol schreef op 23.06.2018 om 09:52 uur

Beste A,

Uw Windows 10 versie 1709 is waarschijnlijk geüpdatet naar versie 1803. Het is bij Magix bekend, dat er problemen zijn met het geluid

U kunt dit oplossen zie: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/geen-audio-bij-import-van-bepaalde-video-bestanden-sinds-laatste-windows-10-update-naar-versie

Let op!! dit werkt alleen onder de Plus en Premium versies

Succes,

Rob

Ps. als u nog een geldige updategarantie heeft, kunt deze actualiseren naar versie 17.0.3.183. (Ga naar hulp / online actualiseren)

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2018, 10:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a.vande.weerd schreef op 23.06.2018 om 10:26 uur

Beste Bol, Dank voor de tip. Alles werkt nu weer.

Het ging even nog fout. Ik heb gisteren de + versie gedownload. Alleen mijn snelkoppeling startte de oude versie nog op. Dan werkt het niet. Nogmaals😃 bedankt.

Bol schreef op 23.06.2018 om 14:02 uur

@a.vande.weerd

Het doet mij deugd om te lezen, dat alles weer werkt.

Fijn weekend,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-