Geen geluid bij overdracht naar PC

veldhuizen schreef op 03.07.2011 om 23:34 uur

Bij import van Videorecorder naar de PC komt er geen geluid mee.

De kabels zijn goed aangesloten op de usb stick, en alle software en drivers zijn juist geïnstalleerd.

(heb deze ook opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat)

Bij het scherm met de selectie voor het importeren kan ik alleen kiezen voor de Magix USB video-omzetter2 (USB-DShow). het importeren van het beeld gaat prima.

PC draait op Windows 7 64bit., RUV is versie 3

wat kan de oorzaak zijn?

 

Reacties

mi-bo schreef op 04.07.2011 om 10:33 uur

Dit is correct dat u alleen USB video omzetter ziet staan.
ga dan naar opnamen dan zie U audio bron rechts staan, dit moet op USB 2861 Device(WDM) staan en dan gaat het geluid ook mee.

het moet wel 3-usb 2861 device ( WDM0 zijn

gr


 

mi-bo

veldhuizen schreef op 04.07.2011 om 18:11 uur

Bij audiobron zie inderdaad USB2861 Device (WDM) staan, maar er komt geen geluid mee.

Ook de grafische weergave van het audiolevel zie je niet oplichten.

Bij het uitklappijltje naats de audiobron kan ik ook kiezen voor lijn(3-usb 2861 device), maar ook met deze optie geen geluid.

 

FransS schreef op 06.07.2011 om 11:50 uur

Hoi Veldhuizen,

Nu weet ik van USB 3 nog niets van maar is het niet zo dat er een audiokabel ook in de lijn-in moet van je geluidskaart.

het is het proberen waard.

Suc6 Frans S

veldhuizen schreef op 07.07.2011 om 15:54 uur

 

Hoi Frans,

Voor wta betreft USB3: ik vermoed dat het systeem bedoeld dat de omzetter in USB-poort3 zit.

De audiokabels (tulpstekkers) gaan ook in Magix usd video-omzetter.(dit is dus het  USB2861 device).

Zal eens kijken wat er gebeurd als ik ze d.m.v. een verloopstekker in de geluidskaart prik

 

Hoi Veldhuizen,

Nu weet ik van USB 3 nog niets van maar is het niet zo dat er een audiokabel ook in de lijn-in moet van je geluidskaart.

het is het proberen waard.

Suc6 Frans S