Geen geluid bij een geslaagde export mpeg2

Jim2123 schreef op 22.06.2012 om 11:31 uur

Ik heb herhaaldelijk geen geluid na een geslaagde export naar mpeg2.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou ik verkeerd gedaan hebben?

Hopelijk heeft iemand een momentje voor mijn vraag?

Alvast mijn dank,

Jim

Reacties

Cinecor schreef op 22.06.2012 om 12:08 uur

Hoe kunt u een geëxporteerd filmproject  "geslaagd" noemen als de audio ontbreekt?

Het is aan te bevelen altijd te exporteren via menu Bestand> Film exporteren> enz. en niet via de knop rechts bovenin. Daar kan namelijk niets worden ingesteld.

Heeft u de VLC player geïnstalleerd om het bestand af te spelen?

Zo niet, gratis downloaden. Aanbevolen.

Is de AC3 codec geïnstalleerd?

mi-bo schreef op 22.06.2012 om 13:19 uur

Beste,
even mee denken wat Cinecor schrijft,
Welk programma gebruikt U,
Welk Windows programma gebruikt U,
Is het een geregistreerde versie, die ook geactiveerd is bij Magix.
waar komen de bestanden vandaan,
Wij zien wel als Freaken van deze site een reactie van U tegemoet,
gr
mi-bo

lucky_me schreef op 22.06.2012 om 13:35 uur

Kijk eens in het venstertje dat opent wanneer je kiest voor film exporteren als mpeg. Op de rechterkant staat een keuzevakje waar je kan kiezen wat je wil exporteren. Ik ben bijna zeker dat hier enkel de video geselecteerd is.

mvg

Luc

Jim2123 schreef op 22.06.2012 om 22:34 uur

Inderdaad Cinecor, dat was even verkeerd uitgedrukt,

Export is geslaagd, dat wordt tenminste vermeld na het exporteren. Dus dat klopt dan toch ☺

Bij het exporteren staat vermeld "Video en Audio"

Dus lijkt mij ook ok!

Ik merk dit op omdat dit al 3x is gebeurt vandaar.

Ik heb de hele bups maar opnieuw geinstalleerd en weer alles goed nagelopen. export geslaagd en weer zonder Auio terwijl dit wel zou moeten. Alles in standaard terug gezet en weer een export gemaakt, nu is het ok.

Wel zeer vreemd dat je zo'n slag moet maken.... Omzetten naar standaard instellingen kost bezt veel tijd????

Hebben jullie nog een idee.

Mi-Bo

In mijn handtekening staat alles vermeld en ja ik ben geregistreerd.

Ik ben ook bezig met Magics ivm het niet tonen van de vraag naar codecs als ik exporteer naar mpeg-4. Dan lijkt het net alsof ik nietgeregisteerd ben ..... terwijl ik mij niet opnieuw hoef te registreren want ik krijg de melding dat dit reeds gedaan is????

Jim2123 schreef op 22.06.2012 om 22:42 uur

Hoi Cinecor,

zoals jij het exporteren beschrijft inderdaad deze manier hanteer ik omdat ik dan meer instellingen kan checken.

VLC player ..... dat klinkt best spannend voor een leek, ik zal daar eens in verdiepen.

AC3 codec geinstalleerd? ik ben hier totaal onbekend mee Cinecor. ik heb via mail een beschrijving gehad hoe te exporteren naar meg-4. in deze omschrijving loop ik vast omdat ik na exporteren akkoord te geven, de pc gelijk aan het werk gaat met een mixdown. Ik krijg geen veld waar ik kan zien dat ik een codec moet aanvragen of iets van dien aard.

Dus weet niet wat ik fout gedaan zou moeten hebben.

Nu na het opnieuw installeren van Magics heb ik het nog niet getest om te exporteren naarcmpeg-4.

Hopelijk heb ik daar zondag tijd voor en willen jullie deze vraag blijven volgen.

In ieder geval alvast mijn dank,

Groet,

Jim

Cinecor schreef op 23.06.2012 om 15:47 uur

Informatie over de AC3 audio codec is hier te vinden (ook om te downloaden):

http://qt-ac3-codec.nl.softonic.com/mac

In Magix is, voor zover ik weet, niet iets ingebouwd dat je over het onbreken daarvan een melding krijgt.

Ik verwacht overigens niet dat die codec de oorzaak van je probleem is (was?).

De VLC speler heb ik je aanbevolen omdat deze vele formats afspeelt. In elk geval meer dan menig andere, zoals de Windows Media Player. De VLC wordt algemeen en veel gebruikt en staat hoog gewaardeerd.

Succes!

Voormalige gebruiker schreef op 26.08.2012 om 14:28 uur

Hallo Jim,

Ik weet niet of je probleem als is opgelost. Maar heb je wel de de juiste audioinstelling ingesteld. Dit doe je door: bestand/filmexporteren/video als mpeg. Ga naar geavanceerd en naar het tablad audioinstellingen. Hier kan je audiotype AC3 aantikken en modus 5.1 of stereo kiezen. Volgens mij moet het nu werken. Laat het mij weten of dit werkt. Bij mij wel.

Groet,

Robvroe1