Geen geluid

DBoydNL schreef op 24.06.2010 om 09:12 uur
Ineens produceert Magix Video Deluxe 2007 geen geluid meer bij het maken van een film. Ik heb gekozen om zowel video als audie aan te maken. Dit gebeurt op beide computers waarop Video Deluxe is geïnstalleerd en gebeurde op hetzelfde moment (na enige tijd het programma niet gebruikt te hebben). 't Maakt niet uit of ik een WMF, AVI of MPG maak, er wordt gewoon geen audio gemaakt.

Wat kan er loos zijn?

David

Reacties

VanderKaart schreef op 25.06.2010 om 15:15 uur
Ga naar de programmainstellingen (toets Y), tabblad Video/Audio, en kijk of daar een vinkje staat bij Geluid uit video extraheren....

Anders in de programmainstellingen eens kijken bij tabblad Afspelen, en daar eens van Wave naar Directsound wisselen of vice versa.

DBoydNL schreef op 25.06.2010 om 17:33 uur
Beste "vanderKaart",

Hoewel ik heel wat op forums kom, zie ik op dit forum geen mogelijkheid om op een knop te klikken en antwoord te geven op jouw antwoord. Heel vreemd.

Ik gekeken onder programmainstellingen (toets Y) en daar staat een vinkje bij Geluid uit video extraheren... Probleem is, je geeft niet aan of dat vinkje weg zou moeten om mijn probleem aan te pakken of dat het vinkje er juist moet staan. Overigens meen ik mij te herinneren dat het nogal vreemde woord "extraheren" inhoudt dat de audio track bij importeren van een bestand wel of niet wordt meegenomen en in VD onder de videotrack wordt geplaatst. Dat is dus niet het probleem dat ik beschrijf. Ik heb tijdens het hele proces van video importeren en bewerken geluid (een audio track onde de video track). Bij het Film Exporteren, dus het maken van een AVI, WMV of MPG, heeft de resulterende film geen audio. Dit is gelijktijdig op beide computers gebeurd. Het lijkt me dus inderdaad een instelling, maar hoe heb ik per ongeluk op beide computers dezelfde instelling om zeep geholpen?

Ik heb bij het tabblad Afspelen gewisseld naar Direct Sound en vervolgens een project dat al eens een paar keer mislukt is, waar wel een audio track onder "hangt" ge-exporteerd. Ik verwacht niet dat het wat uithaald, want mijn probleem heeft niets te maken met Afspelen (ik speel de resulterende film af met allerlei programma's - geen van alleen geven audio), maar met het maken / exporteren van een film. Bij de instellingen daarvan staat geslecteerd, dat hij Video en Audio moet maken. Inderdaad de film heeft nog steeds geen audio.