Geen beeld van Panasonic nv-dv10000 in videodeluxe2013

Tiny1966 schreef op 24.12.2012 om 00:53 uur

Heb een nieuwe computer windows 8 met videodeluxe2013 erop. Daaraan hangt een Panasonic nv-dv10000 dv recorder.

Bij mijn vorige systeem met windows 7 kon ik in apparaten beheer kiezen voor "1394 ohci compliant host controller (oude versie) waardoor de recorder perfect werkte.

Bij windows 8 heb ik die keuze niet meer. Kan kiezen uit : "1394 ohci compliant host controller" en uit "texas instruments 1394 ohci compliant host controller"

Kan ik die "Oude versie"driver misschien van mijn oude pc kopieeren naar mijn nieuw systeem en hoe of moet ik anders te werk gaan?

De recorder wordt nog wel aan gestuurd maar er wordt niets weer gegeven en op geslagen.

Moet er nog bij vertellen dat de camera (ook Panasonic ) wel werkt met beide boven genoemde "drivers"

in magix video de luxe 2013. Wie kan mij op weg helpen met dit probleem?

Mvg Tiny.

Reacties

lucky_me schreef op 25.12.2012 om 00:27 uur

Hallo

Je hebt dus een dv recorder via firewire aan je pc verbonden.Ken je de fabrikant van je firewire kaart?Op zijn website kan je misschien de juiste driver downloaden? Dat is dan in de veronderstelling dat deze driver nog werkt onder windows 8. Indien hij niet meer werkt kan je nog met de compabiliteit modus proberen (hoe dit in w8 werkt kan je vinden in de help, ik weet het enkel voor w7)

Indien niets van dit alles lukt heb je gelukkig je camera nog om beelden over te zetten, die werkt wel zei je. 

succes

Luc

Tiny1966 schreef op 25.12.2012 om 09:58 uur

Hallo Luc:

Bedankt voor je antwoord. Er zijn 2 redenen waarom ik die dv recorder gebruik 1 om de camera zoveel mogelijk te sparen en 2 om een montage terug te kunnen schrijven naar een dv band(je). Dat laatste lukt dus niet meer omdat de camera geen dv in heeft. Het firewire kaartje heb ik gekocht en zelf in de computer gezet. Computers worden tegenwoordig steeds minder uitgerust met een firewire aansluiting.
Ik kan op het doosje of op het kaartje zelf geen merk ontdekken. Dit is niet het goedkoopste kaartje maar heeft wel een texas instruments chipset aan boord en dan zou het wel goed moeten zitten met de kwaliteit. Het is volgens mij gewoon een windows 8 probleem waar de "oude versie" driver ontbreekt waardoor sommige (oudere) apparaten gewoon niet meer werken. ik heb ergens op internet gelezen dat je op zoek kan gaan naar de drivers op een windows 7  64 bit machine (32 bit werkt ook al niet) en dan die driver proberen te installeren op de windows 8 machine. Het zou dan gaan om deze bestanden:

c:\windows\inf\1394.inf
c:\windows\inf\1394.pnf
c:\windows\system32\drivers\1394bus.sys
c:\windows\system32\drivers\1394ohci.sys
c:\windows\system32\drivers\ohci1394.sys

Mvg Tiny.

lucky_me schreef op 25.12.2012 om 10:25 uur

Hallo Luc:

Bedankt voor je antwoord. Er zijn 2 redenen waarom ik die dv recorder gebruik 1 om de camera zoveel mogelijk te sparen en 2 om een montage terug te kunnen schrijven naar een dv band(je). Dat laatste lukt dus niet meer omdat de camera geen dv in heeft. Het firewire kaartje heb ik gekocht en zelf in de computer gezet. Computers worden tegenwoordig steeds minder uitgerust met een firewire aansluiting.
Ik kan op het doosje of op het kaartje zelf geen merk ontdekken. Dit is niet het goedkoopste kaartje maar heeft wel een texas instruments chipset aan boord en dan zou het wel goed moeten zitten met de kwaliteit. Het is volgens mij gewoon een windows 8 probleem waar de "oude versie" driver ontbreekt waardoor sommige (oudere) apparaten gewoon niet meer werken. ik heb ergens op internet gelezen dat je op zoek kan gaan naar de drivers op een windows 7  64 bit machine (32 bit werkt ook al niet) en dan die driver proberen te installeren op de windows 8 machine. Het zou dan gaan om deze bestanden:

c:\windows\inf\1394.inf
c:\windows\inf\1394.pnf
c:\windows\system32\drivers\1394bus.sys
c:\windows\system32\drivers\1394ohci.sys
c:\windows\system32\drivers\ohci1394.sys

Mvg Tiny.

Dag Tiny

Wanneer je windows versie 64 bit is is het inderdaad logisch om een 64 bit stuurprogramma te zoeken.  Wat ik minder goed begrijp is waarom je je montage opnieuw op dv band wil plaatsen? Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een gewone dvd. Die geeft het voordeel dat je een menu kan toevoegen.

succes

Luc

Tiny1966 schreef op 25.12.2012 om 11:11 uur

Hallo Luc:

Ik zet de montage terug naar tape omdat de kwaliteit en de betrouwbaarheid van een dvd voor mij te wensen over laat. Heb nu al enkele dvd's van het eerste uur die helemaal niet meer werken. Dan pas ben je blij dat je een 100% kopie achter de hand hebt. Een tape gaat veel en veel langer mee mits goed bewaard plus dat je mocht een tape vast lopen of iets dergelijks nooit alles kwijt bent. Als een dvd niet meer gelezen kan worden door je speler ben je ALLES kwijt. Daarom schrijf ik altijd een montage terug naar dv tape. Tapes kosten niet veel meer dus waarom niet? Ik ga op zoek naar iemand met een windows 7  64 bit computer met firewire om de bestandjes te kopieeren. Al zal dat niet mee vallen want zoveel verstand van computers heb ik nu ook weer niet. op internet heb ik wel gezien dat ik niet de enigste ben vooral veel muziek liefhebbers met apparatuur met firewire hebben hier ook grote problemen mee.

Mvg Tiny.

lucky_me schreef op 25.12.2012 om 16:43 uur

vreemd, mijn ervaring is precies andersom. Tapes werken met magnetisme en dat verwatert met de jaren. Dvd 's werken met fysieke kenmerken (gebrande putjes) die moeilijker uit te wissen zijn door de tijd.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 26.12.2012 om 11:48 uur

vreemd, mijn ervaring is precies andersom. Tapes werken met magnetisme en dat verwatert met de jaren. Dvd 's werken met fysieke kenmerken (gebrande putjes) die moeilijker uit te wissen zijn door de tijd.

mvg

Luc

Hallo Luc,

Helaas bestaan er geen enkele opslagmedia's die echt betrouwbaar zijn. Alle data dragers kunnen, om wat voor rede dan ook dienst weigeren. Daarom adviseer ik altijd alle bestanden regematig te controleren of ze nog afspeelbaar zijn.  Tevens adviseer ik ook om alle kwetsbare bestanden op tweee verschillende data dragers wegschrijven. zie volgende link. http://www.den.nl/artikel/bericht/3236/

Een andere opmerking een muziek CD of een film DVD die je koopt in de winkel zal langer meegaan dan een zelfgebrande DVD. Deze DVD's die je zelf kan branden kunnen aantast worden door schimmels etc.

Gr.

Rob 

Tiny1966 schreef op 28.12.2012 om 00:29 uur

Heb inmiddels de bestanden van een windows7  64 bit computer kunnen kopieeren maar het installeren van de "oude versie" (legacy) driver lukt niet omdat het bestand geen digitale handtekening bevat. En zo is het altijd wel weer wat met windows! Alweer een apparaat wat niet meer gebruikt kan worden. Tweede mogelijkheid is windows 8 eraf en 7 er op. Maar wie weet waar je dan weer tegen aan loopt.

Mvg Tiny.

Tiny1966 schreef op 31.12.2012 om 08:30 uur

Niemand die dit probleem al getackeld heeft? Versta me goed, dit is GEEN Magix probleem maar een windows 8 probleem. Wat zou ik nog kunnen doen, proberen microsoft nederland wakker te schudden of kom je daar ook niet verder?

Mvg Tiny.

dan-voer schreef op 17.04.2017 om 20:54 uur

Beste Tiny,

Ik had ook dit probleem is niet op te lossen in W8

Jouw wens wel te vervullen met bypass

Ik heb een Philips DVD schrijver DVDB 3365 goedkoop op de kop getikt

Ik sluit de JVC NV-DV10000 direct op de Philips DVDB 3365 aan met Firewire en zet alle DV banden op DVD

Importeer de DVD in Magix en je kunt de montage afmaken

Exporteer de montage naar een DVD

En schrijf de DVD via Firewire weer Terug op een DV Tape

Wel een omweg maar werkt perfect

Hoop dat dit wel ontopic is en een oplossing bied

Succes

Dan

Voormalige gebruiker schreef op 17.04.2017 om 22:12 uur

Hallo Dan,

Welkom op dit forum.

Je geeft een antwoord op een topic van 24 december 2012 (4,5 jaar geleden). Zoals ik kan zien, heeft ze op 31 december 2012 voor het laatst ingelogt.

Groet,

Rob

dan-voer schreef op 18.04.2017 om 00:55 uur

Hallo Rob

Ik heb het gezien, en was nog steeds niet voorzien van een goede oplossing daarbij komt dat het onderwerp van Tiny is nog steeds actueel is met W8 en W10 vandaar mijn post alsnog over de oplossing

Voormalige gebruiker schreef op 18.04.2017 om 15:35 uur

Hallo Dan,

Begrijp me niet verkeerd. Het was niet mijn bedoeling om jouw antwoord te bekritiseren. Ik vind het zelfs een prachtige oplossing, wanneer je het weer op een DV bandje terug wilt schrijven. Echter mijn DV bandjes hebben in de loop van ca.7 jaar, jammer genoeg, aan kwaliteit ingeboet. Daarom heb ik de DV bandjes op externe harde schijven opgeslagen als AVI bestanden. Om verlies van data of bestanden tegen te gaan heb ik deze op meerdere schijven gekopieerd. Daarbij komt dat steeds minder Pc's met firewire zijn uitgerust.

Wat bedoel je precies met: " Daarbij komt, dat het onderwerp van Tiny nog steeds actueel is met W8 en W10".

Groet,

Rob

Tiny1966 schreef op 20.04.2017 om 20:40 uur

Hoi Dan:

Dank voor je antwoord, ik heb toen toch windows 7 terug op de nieuwe computer gezet. Omdat ik toen nog met de 2013 magix versie werkte en niet tevreden was met de kwaliteit van een kopie naar hdd schreef ik toen nog wel eens terug naar dv tape. Ik gebruik nu de 2015 versie van magix nog steeds met windows 7 en heb de indruk dat een kopie naar hdd beter van kwaliteit is. Naar dvd branden was toen al geen optie en nu al helemaal niet meer. De kwaliteit is slecht en een flink stuk minder dan het origineel. Ook gaan dvd's veel maar dan ook veel minder lang mee dan een tape, mijn oudste dv tapes zijn van 1998 en zien er nog steeds strak uit. Dvd's die ik toen gemaakt heb met een philips dvd recorder zijn al lang niet meer te gebruiken! Dat tapes er nu niet zo strak uitzien op een nieuwe lcd tv komt omdat je waarschijnlijk in vroegere jaren nog een beeldbuis tv gebruikte. Lcd tv's van nu zijn groter en laten veeeeeeeel meer oneffenheden zien dan de oude beeldbuis tv's. Toch nog bedankt voor je antwoord en inderdaad het probleem met die drivers voor bepaalde apparaten is volgens mij na windows 7 nooit opgelost! Ik kan nog steeds gebruik maken van mijn panasonic nv-dv10000 maar ook alleen met windows 7.

Groeten Tiny

janheijnis schreef op 30.04.2017 om 21:56 uur

Zelf heb ik hier nog 'n Sony DHR1000 digitaal (mini)DV deck, aangekocht in 2002 maar het model komt oorspronkelijk denk ik uit '96 of '98; werkt feilloos onder W10 Home op mijn huidige montage pc.

En daarvoor op mijn vorige pc's met W7/Vista/XP + on-board firewire. Zit nu 'n willekeurig firewire kaartje in het Asus moederbord geprikt. Plug en Play, altijd en nog steeds. Mits je systeem hardware qua stuurprogramma's up to date is (en je besturingssysteem natuurlijk ook).

Éérst altijd je pc aanzetten, vervolgens het digitale deck, deze wordt dan geïnitialiseerd en evt worden dan nog stuurprogramma's gedownload/geïnstalleerd.

DV tapes in goed conditie houden? Minimaal 1 maar liefst 2 x per jaar heen en weer spoelen.

DV montage back up? Terugschrijven naar (DV)Avi bestand of direct naar tape. Niet eerst naar DVD mpeg2 formaat omzetten natuurlijk; das gekkenwerk.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 30.04.2017, 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur