Geen beeld na openen van project, ook bij nieuw project geen preview schermpje meer, instellingen?

MarkVeerman schreef op 25.10.2012 om 10:39 uur

Gister heb ik een filmpje gemaakt en op geslagen als project (nog niet klaar), vandaag wilde ik het project weer openen. Het openen van het project lukte echter tot een zekere hoogte. Alle muziek, video etc. staat op zijn plaats alleen het preview scherm wat normalitair links in beeld weergeeft wat er gebeurd is helemaal verdwenen. Ook bij een nieuw project is hij niet te vinden, heb ik iets met de instellingen gedaan?!

Hopelijk kunt u me helpen!

mvg, Mark

Reacties

anna-dewilde schreef op 25.10.2012 om 12:39 uur

Hallo Mark, klik op uw toetsenbord op de letter " v " of ga naar venster en kijk of programma monitor wel aangevinkt is, waarschijnlijk door even op de letter v te klikken is uw probleem opgelost.

Groetjes - Anna

Voormalige gebruiker schreef op 25.10.2012 om 12:45 uur

Hallo Mark,

Druk op de sneltoets F9 =  reset vensterordening .

Succes

Rob

lucky_me schreef op 26.10.2012 om 02:47 uur

Hallo Mark, klik op uw toetsenbord op de letter " v " of ga naar venster en kijk of programma monitor wel aangevinkt is, waarschijnlijk door even op de letter v te klikken is uw probleem opgelost.

Groetjes - Anna

Dag Anna

Ik denk dat je shift+v bedoelt, enkel v werkt niet

mvg

Luc

Cinecor schreef op 26.10.2012 om 10:05 uur

In "Venster" onder het hoofdmenu vindt je de drie vensters, die daar met de namen "programmamonitor", "mediapool" en "project" zijn aangeduid. Door erop te klikken verdwijnt of verschijnt het desbetreffende venster. Vervelend is wel dat voor de onderdelen door Magix verschillende termen worden gebruikt. Voor Programmamonitor komen we bijv ook wel de term "videomonitor" tegen. De algemeen gangbare benaming is echter "previewvenster". Voor "project" wordt bij Magix elders in de handleidingen meestal de term "arranger" gebruikt. De algemeen gangbare benaming is echter "projectvenster". Het gebruik van verschillende benamingen kan nogal eens tot verwarring leiden, misschien dat in volgende versies van Magix daaraan eens aandacht besteed zou moeten worden. Het zou het leerproces voor de gebruiker aanzienlijk vergemakkelijken. Naast genoemde termen komt het namelijk ook op andere plaatsen wel voor.