Geen beeld in programmamonitor

geaaart schreef op 04.02.2012 om 16:48 uur

Hallo.

Heb na redelijk lang zoeken ontdekt hoe het komt dat je toch geen beeld krijgt in je programmavenster (videovenster).

Als je het vinkje in rolmenu Venster het programmavenster aan hebt gezet, en ook gekeken hebt of de transportbesturings knop onder het programmavenster op arranger staat (kan ook mediapool zijn) en je hebt nog steeds geen beeld in de videomonitor kijk dan eens in de mixer.

Dat had ik ook gedaan en op een van de kanalen (kanaal2) op het knopje solo geklikt. Heb niets zien gebeuren en daarna nog wat met de handles zitten schuiven om het eens uit te proberen waarna ik de mixer weer gesloten heb.

Ik heb redelijk lang moeten zoeken, maar het klikje op het knopje solo heeft ervoor gezorgd dat er geen beeld meer verscheen in het videovenster van tijdlijnbeelden.  

Bugje of zou het zo horen ? Wie herkend dit ook ?

Hardware:

Intel I7-8GB intern-1GB videokaart.

 

    

Reacties

RiViS schreef op 04.02.2012 om 18:26 uur

Als je Solo activeert betekent dat dat alléén het betreffende spoor actief is en alle andere sporen dus uitgeschakeld zijn. Of je dat via de Mixer doet of met het knopje S links naast het spoor, maakt geen verschil.

Schakel je spoor 2 naar Solo, dan heb je alleen geluid, aannemende dat spoor 1 video is en spoor 2 het bijbehorende geluid. Schakel je spoor 3 naar Solo, dan krijg je dus alleen te zien/horen wat er op spoor 3 staat (bv de titels).

Geen bug dus, maar de normale werking van deze Solo functie.

groet,

Rijk