Geen audio spoor bij 'Foto op CD en DVD 7'

electrawillem schreef op 29.05.2012 om 09:42 uur

Sinds enkele dagen zie ik in de tijdlijn geen audiospoor meer bij mijn video's. Al mijn video bestanden zijn wel in alle andere programma's ( Windows, VLC ) correct met geluid af te spelen.  Ik gebruik gewwoon een normale Windows XP PC. In Magic heb ik al geprobeerd om de programma instellingen terug te zetten. Alle demo's e.d. zijn wel inclusief audio af te spelen via het programma. Ik kom er niet meer uit !!!

Wie kan helpen?

m.vr.gr. Wim.

Reacties

mi-bo schreef op 29.05.2012 om 13:36 uur

Bent U misschien toevallig bezig geweest met avchd/mpeg4 materiaal.

dit werkt namelijk niet met versie  foto opcd&dvd 7

succes.

electrawillem schreef op 29.05.2012 om 16:57 uur

Bedankt voor de respons! Geen idee eigenlijk! Ik heb mijn Sony kamera intellingen ( HD720P ) niet gewijzigd en gebruik alleen de Magix software om mijn filmpjes samen te stellen. Wat ik me wel herinner is dat ik na aanschaf van Magix wegens een dergelijk probleem ergens op internet een driver kon donwloaden, maar ik weet niet meer hoe of wat. Aangezien ik nu wel een oude project file kan inladen, waarna de audio wel perfect werkt in Magix, is het dus een instelling probleem in de software en niet de MPEG4driver meen ik.

grtz Wim.

electrawillem schreef op 15.06.2012 om 17:02 uur

Zoals ik in mijn vorige antwoord al aangaf heb ik niets bewust veranderd in mijn Magix software of instellingen, dus voor mij is het een raadsel waarom ik geen audio tijdlijn meer zie in mijn video opnamens. Zeker als ik in alle andere programma's ( Media player of VLC player ) het audio wel normaal bij het beeld hoorbaar is, begrijp ik niet waarom dit bij 'Magix Foto & video op CD en DVD' niet meer lukt. Ik gebruik ook nog steeds dezelfde XP computer en sony camera.

Als ik geen oplossing kan vinden voor dit probleem, waar ik nu al weken mee worstel, moet ik helaas afscheid nemen van deze Magix software, alhoewel ik erg tevreden met het programma. Nu rip ik noodgedwongen de audio uit mijn video die ik met VLC afspeel, om deze daarna in Magix weer op de audio tijdlijn terug te plaatsen, maar dit is geen werkbare oplossing. De software terug zetten op standaard instellingen bracht vandaag ook niets.

Iemand nog een idee?  

grtz Wim