Geen audio

Stekelbaars schreef op 14.03.2010 om 14:21 uur

Ik ben in het bezit van een Panasonic Full HD camera, type HDC-SD20. Voor het bewerken van de opnamen met deze camera op een SD geheugenkaart gebruik ik MAGIX Video deluxe 16 PLUS. De camera bezit geen DV aansluiting, wel usb. Voor het overbrengen van de opnamen kan ik zowel die usb-aansluiting gebruiken als de cardreader via de optioe in MAGIX "bestanden importeren". Ik krijg echter nwel beeld maar geen geluid. Wat doe ik verkeerd?

Reacties

FransS schreef op 14.03.2010 om 15:26 uur
Hoi Stekkelbaars,

Als je via USB capture dan moet je volgens mij ook een audiosnoertje bij line/in op je audiokaart zetten om zo je geluid binnen te krijgen.
En als je dit doet via je SD kaartje staat daar dan ook de audio op of zit dat in het beeld verwerkt ?
Bij mij weten met band zit het in het beeld verwerkt bij een SD kaartje weet ik dat niet zeker.

Grt. Frans S.
bobbiaan schreef op 14.03.2010 om 18:53 uur
Beste Stekelbaars,

Ben je al na het importeren van de bestanden in het programma via internet gaan actualiseren? Via hulp kom je daar terecht. Het audio kabeltje is niet nodig waar Frans S het over heeft.

Mvg
Bobbiaan
Voormalige gebruiker schreef op 15.03.2010 om 07:27 uur
Beste, Volgens mij moet je de data op je SD kaartje via het bijgeleverde programma van Panasonic capturen en dan pas je bestanden in Magix inporteren