Reacties

mi-bo schreef op 08.06.2021 om 15:23 uur

@JanvL

Beste Jan.

Misschien dat het bij MPX7 ook werkt.

Y toets dan import/export vinkje weghalen bij hardware versnelling.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 08.06.2021 om 15:54 uur

@JanvL

Beste Jan,

na gegeven antwoord aan U MPX7 en MPX12 opgestart, en zie tot mijn verbazing, dat ik het zelfde probleem heb.

geen geluid

en

wel geluid.

Een optie converteer het bestand met

https://handbrake.fr/

of zet het om naar Mp4 en dan werkt het wel

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met juist link voor Handbrake

Bol schreef op 08.06.2021 om 15:59 uur

@JanvL

Hallo Jan,

Hebt u toevallig Pro X7 opnieuw geïnstalleerd op uw PC. Als dit het geval is, dan kan het zijn dat uw mts of m2ts bestanden niet meer door Pro X7 worden ondersteund. Na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende hebt verwijderd:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

U zou deze bestanden eerst met b.v. Handbrake (freeware) converteren. Te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.06.2021 om 16:16 uur

@JanvL

Beste Jan,

vanaf dat het pakket is uitgekomen op de Pc staan,

ook versie MPX6 geen audio met M2Ts

Na versie MPX 8 dat een 365 dagen pakket is met update garantie geen problemen

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

JanvL schreef op 08.06.2021 om 21:27 uur

Beste Michael en Rob,

Allereerst hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

Het vinkje verwijderen werkt niet, want er stond er geen.

Ik wist al dat het geluid bij de meeste .MP4 bestanden wel weergegeven wordt. Ik heb met minstens 10 programma's een conversie naar .MP4 uitgevoerd. Daarbij waren 2 conversies die het geluid echter niet weergaven. Ook het exporteren vanuit VPX7 als .MP4 werkt niet. De extensie blijft "gewoon" .m2ts.

VPX7 heb ik op ‎vrijdag ‎19 ‎februari ‎2021, ‏‎11:23:17 opnieuw geïnstalleerd en daarna nog een paar keer teruggezet op de standaard instellingen.

Met Handbrake is de eerste conversie gelukt. ik ga het nu verder testen.

Een nieuw programma of upgrade komt voorlopig niet in aanmerking. Een ander programma van Magix werkt ook al niet meer.

Blijven jullie ook gezond.

Met vriendelijke groet,

Jan

mi-bo schreef op 08.06.2021 om 22:05 uur

@JanvL

Beste Jan.

Dank voor uw uitgebreide Feedback.

Handbrake wordt ook door MAGIX geadviseerd om bv m2ts in oudere programma's om te zetten.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JanvL schreef op 09.06.2021 om 21:58 uur

Beste Michael,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik zou u graag enige resultaten willen laten zien, maar ik weet niet hoe ik zo'n plaatje in dit bericht krijg. Zou u dat kunnen uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Jan

 

mi-bo schreef op 09.06.2021 om 22:48 uur

@JanvL

Beste Jan, een kleine compilatie hoe U een plaatje bij het bericht krijgt

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 09.06.2021 om 23:47 uur

@JanvL

Hallo Jan,

Ik heb Pro X7 vanaf de eerste installatie nog op een van mijn andere PC's staan. Op de tijdlijn worden de mts- en m2ts bestanden met audio bij mij afgespeeld. Zie de afbeeldingen.

De reden hiervoor is waarschijnlijk, dat op deze pc nog de benodigde codecs staan, die nodig zijn om Pro X7 correct te laten af te spelen, met audio.

Omdat u op ‎vrijdag ‎19 ‎februari ‎2021 Pro X7 opnieuw hebt geïnstalleerd, heb ik dit ook maar eens gedaan op mijn andere PC, waar nog nooit Pro X7 op hebt gestaan, geïnstalleerd. Nu speelde de mts-bestanden op de tijdlijn wel audio af, maar de m2ts bestanden niet.

Na veel zoekwerk kwam ik erachter, dat de mts-bestanden met 6 kanalen (surround 5.1) wel worden afgespeeld, maar de andere mts-bestanden met 2 kanalen (stereo) niet. Ik neem mij opnames grotendeels op als surround 5.1 (6 kanalen) en soms ook als stereo (2 kanalen).

Beide opnames zijn MTS-bestanden

Omdat bij mij de m2ts bestanden stereo (2 kanalen) zijn, spelen deze bij mij ook geen audio af op de tijdlijn.

Conclusie: Als uw bestanden als stereo (2 kanalen) zijn opgenomen, dan mist u de benodigde codecs. U moet deze dan converteren met bv. handbrake https://handbrake.fr/ naar een MP4 bestand. Hiermee wordt dan de AC3 codec geconverteerd naar de AAC codec.

Hier ziet u, dat ze zijn opgenomen met AC3 codec

Ik schreef op 08.06.2021 om 15:59 uur, dat Magix de AC-3 import / export op Windows 7 hebt verwijderd en de 5.1 Surround export op Windows 8/10, maar 5.1 Surround import is nog steeds mogelijk. Dit is dan ook gelijk de verklaring, waarom de mts bestanden, die zijn opgenomen als mts-bestanden als Surround 5.1 (6 kanalen) wel worden afgespeeld.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.06.2021, 00:26, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JanvL schreef op 10.06.2021 om 15:38 uur
Bol schreef op 10.06.2021 om 15:44 uur

@JanvL

Hallo Jan.

U laat een afbeelding zien met daarop verschillende converteerprogramma?? Wat is uw directe vraag?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.06.2021, 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.06.2021 om 16:48 uur

@JanvL

Beste Jan.

Ik zie dat het is gelukt om een Png te plaatsen.

Misschien Uw gedachten door op de files te klikken deze worden geopend is niet mogelijk.

Dan zal van alles aparte files moeten worden gemaakt.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JanvL schreef op 10.06.2021 om 17:47 uur

Beste Michael en Rob,

Mijn probleem was dat mts bestanden zonder geluid afgespeeld werden.

Mijn vraag was wat ik daaraan kon doen. Mogelijk was er al een oplossing voor.

Een directe oplossing was er niet. Een conversie naar mp4 was daar voor nodig. Omdat Handbrake de bestandsgrootte aanzienlijk verkleinde en dat naar mijn mening de kwaliteit vermindert, heb ik naar andere conversieprogramma's gezocht. De tabel laat zien dat ook daar de kwaliteit eventueel terug gaat.

Ik heb veel informatie gekregen en op grond daarvan mijn keuze gemaakt. Mijn vraag is daarmee beantwoord.

Blijf gezond

Met vriendelijke groet,

Jan

Bol schreef op 10.06.2021 om 18:02 uur

@JanvL

Hallo Jan,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Het was mij al duidelijk geworden, dat u naar een juiste converteerprogramma zocht. Als een bestandsgrootte kleiner wordt na conversie, wilt dat nog niet zeggen dat er ook kwaliteitsverlies is opgetreden. Dat de bestandsgrootte kleiner wordt, kan liggen aan de manier van conversie. U kunt de kwaliteit zelf testen, door eerst uw mts bestand af te spelen en daarna het geconverteerde mp4 bestand.

Ik wens u succes met de keuze van het conversieprogramma en het maken van uw films.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.06.2021 om 20:02 uur

@JanvL

Beste Jan.

Dank voor uw uitgebreide Feedback.

Veel montage plezier met MAGIX video ProX 7.

Gezien U schrijft na voldoende informatie , op grond daarvan de juiste keuze heeft gemaakt,zal ik als Moderator de Topic sluiten

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 15.06.2021 om 23:37 uur

@JanvL

Hallo Jan,

Via een persoonlijk bericht heb ik u laten weten, dat uw probleem mij niet los liet. Na veel zoekwerk ben ik er uiteindelijk toch in geslaagd om voor uw probleem de oplossing te vinden. Via Wetransfer heb ik u de benodigde twee DLL bestanden toe gemaild.

Te weten:

  1. mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  2. mx_enc_dd_audio_x64.dll

Hoe te handelen:

  • kopieer de twee DLL bestanden naar: C:\Programma Files \ MAGIX \Video Pro X 7 \ RegModule_x64. zie afb.
  • zet een willekeurige stereo mts bestand (2 kanalen), die geen audio laat horen, op de tijdlijn van Pro X7 en exporteer deze als een m2ts bestand.
  • klik op geavanceerd en zet de kanalen op Surround en klik op Ok
  • klik op Negeren en op Downloaden
  • klik op Annuleren
  • sluit Pro X7 af en start deze opnieuw op
  • zet het mts bestand wederom op de tijdlijn.
  • als alles is goed gegaan, dan hebt u weer audio?

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.06.2021, 23:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-