Gebruik van de HEVC video codec

Sander-jansen schreef op 22.10.2015 om 13:03 uur

Hey ik gebruik Magix video edit deluxe 2016 en heb het volgende probleem met de HEVC codec. Als ik het materiaal van mijn gopro bewerk en opsla naar deze codec, is er niets aan de hand. Als ik vervolgend het materiaal weer op pak dan heb ik na 3 a 4 minuten alleen nog maar zwart beeld (wel nog geluid en eventueele overlay dingen zoals text en titels of bijvoorbeeld fotos) alles wat deze codec gebruikt is en blijft zwart. ook als je de stukjes afspeeld die het eerst wel deden. Enigste oplossing is het programma afsluiten en opnieuw opennen. maar het punt is dat dit dus ook gebeurd tijdens het renderen. en ik kan dus deze codec niet gebruiken voor materiaal dat ik misschien ooit nog eens moet bewerken. 

Het lijkt mij dat het een probleem is met de codec die magix hiervoor gebruikt want als ik materiaal met de codec afspeel in bijvoorbeeld VLC dan is er niets aan de hand. misschien iets met een buffer dat vol loopt en vervolgens niet meer ververst?

Ik heb magix technical support al benaderd per email en hun vonden het maar raar en vroegen om een voorbeeld video stukje, dit opgestuurd en vervolgens niets meer gehoord... is nu al bijna 2 weken geleden. Ik ben niet vanplan om te gaan bellen gezien het fijt dat ze het toch niet kunnen oplossen aan de telefoon omdat het warschijnlijk pas gefixed kan worden met een update... nja laat niet weg dat ik voor 13 euro (telefoon voucher kosten) eens lekker op ze kan knoteren warom het niet werkt en warom het zo lang duurt... ze hadden op zn minst even kunnen zeggen dat het even ging duren of dat ze bezig zijn het uit te zoekken... 

Reacties

mi-bo schreef op 22.10.2015 om 15:35 uur

hallo Sander,

Uw verhaal gelezen,

wat is een HEVC codex.

Als MAGIX freak een vraag kunt U mij ook een stukje film toesturen naar mi-bo@magix.info  via Wetransfer gezien ik meerder programma's van MAGIX op mijn laptop heb staan, en dan kan kijken wat het probleen is.

welke versie van MAGIX vdl 2016 gebruikt U precies.

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 23.10.2015 om 11:47 uur

Hallo Sander,

De HEVC codec, ook wel H.265 is de opvolger van H.264. Deze is bedoeld voor 4K  zie: http://www.tomsguide.com/us/hevc-4k-explained,news-18206.html

Wat je zou kunnen proberen is om frametable bij import automatisch aanmaken aan te vinken. 

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 23.10.2015 om 14:25 uur

Hallo Sander,

na je mail zie ik dat je HEVC codec voor  € 4,99  moet worden gekocht,anders werkt het niet, heb je dit ook gedaan, want als ik je mp4 bestand inlaad komt direct de melding van HEVC codec kopen,

gr

Michael

Sander-jansen schreef op 23.10.2015 om 15:52 uur

@ Rob:

Dit heb ik aan staan, maakt geen verschil. (heb het zoizo aan staan, samen met dat geluid op een aparte track ook meteen ingeladen moet worden mat wave form... oude gewoonte vanuit 2013 versie :)

Ook voor de 1080 merk je heel veel verschil dus is het zeker de moeite waard ;)

@michel:

Ja ik heb de codec gekocht. en het werkt ook gewoon goed, todat je HEVC materiaal in laad en wilt bewerken, als het bron materiaal anders is en je slaat het op in HEVC dan is er niets aan de hand.

Voormalige gebruiker schreef op 23.10.2015 om 18:30 uur

Hallo Peter,

Zoals het er nu naar uitziet, is dat je projecten wel kan exporteren naar een HEVC (H.265) bestand, maar hetzelfde bestand niet meer kan bewerken in VDL 2016. Wat echter wel zou moeten kunnen. zie de tekst uit het handboek.pdf.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Magix Support.

Groet,

Rob

Sander-jansen schreef op 23.10.2015 om 21:37 uur

12 oktober heeft support gevraacht voor de test file en originele... Vervolgens niks meer gehoord. Heb na 7 dagen eens een mail gestuurd met de vraag hoe het ermee staat, nogsteeds niets... Toen 3 dagen daarna nog een mail met de zelfde vraag... Tot nu toe nogsteeds niks... Alleen al het niks laten weten vindt ik niet kunnen. Laat dan even weten dat je ermee bezig bent en het een tijdje kan dure .... Maar goed. Als ik nog wat hoor zal ik hier zeker even wat posten.

mi-bo schreef op 27.10.2015 om 15:53 uur

Hallo Sander,

Ik werk met Win 10.

HEVC geactiveerd in vdl 2016 Prem en de toegestuurde beelden groot 1,1 GB mp4 geimporteerd en het  werkt volledig. alle beelden zijn aanwezig,alleen van het kleinere bestand is maar de helft met beeld en geluid loopt wel door.

gr

Michael

Sander-jansen schreef op 30.10.2015 om 13:20 uur

Ik heb vanmorgen VDL 2016 opnieuw geinstalleerd en helaas heb ik nogsteeds het zelfde probleem... na enige tijd wordt het beeld weer zwart...  wanneer ik het importeer heb ik alle thumbnails enzo maar na afspelen van de eerste paar minuten komt het probleem weer terug.

Is er misschien een VDL 2016 remover tool? want zag wel dat hij vrij veel vast hield waaronder de meeste instellingen en activatie code enzo...warschijnlijk heeft hij dan ok de codec niet verwijderd want hoefde hem namelijk niet opnieuw te installeren...?