Foutmelding Duits "Aufnahmekomponente konnte nicht gestarted werden"

mvandesandeLOTUS schreef op 25.09.2024 om 18:37 uur

Red uw videos versie 2023 geinstalleerd, ging allemaal goed, maar toen kreeg ik dus de foutmelding "Aufnahmekomponente konnte nicht gestarted werden". Het geïnstalleerde programma Red uw videos dus maar verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. En weer dezelfde foutmelding. Hoe los ik dit op?

Laptop Acer Aspire 5, speciaal geschikt voor videobewerking, windows 10

Reacties

Bol schreef op 26.09.2024 om 13:17 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Lotus,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

.....Ik kreeg de foutmelding "Aufnahmekomponente konnte nicht gestarted werden"

Hiervandaan kan ik niet wat u met de opnamecomponent kon niet worden gestart precies bedoeld. Kunt u een afbeelding uploaden, zodat ik zie wat u bedoeld. Misschien dat ik u dan verder kan helpen. 
 

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 26.09.2024 om 13:34 uur

Hallo Rob,

Hierbij stuur ik je een foto van de betreffende melding. Ik heb toen het programma weer verwijderd en opnieuw gedownload. Maar de melding blijft terug komen. Groeten, Michaël

mvandesandeLOTUS schreef op 26.09.2024 om 13:34 uur

Bol schreef op 26.09.2024 om 14:00 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Uit uw afbeelding kan / mag ik de conclusie trekken, dat er in uw computer géén FireWire kaart aanwezig is.

Als u alles goed hebt geïnstalleerd en scart-aansluiting staat op out, steek dan de Video USB omzetter (Plug&Play) in een van uw USB poorten.

Start het programma Video Saver 2023 op en kies dan Video van analoge bronnen (bv. videorecorder importeren)

Als het goed is wordt er nu USB Video (USB - DShow) weergegeven

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2024, 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 26.09.2024 om 14:32 uur

Beste Rob,

Mijn videocamera is een Sony Digital8 videocamera, dus digitaal. Dan kan je toch niet kiezen voor "analoge bron", neem ik aan? Dat had ik eerder per ongeluk wel gedaan, en toen hoorde ik alleen het geluid van de video-opname, maar zag ik geen beeld. Toen besefte ik dat ik een digitale camera heb, en dus niet voor analoog moest kiezen. Mijn laptop (Acer aspire 5) heb ik juist gekozen omdat deze heel geschikt is voor videobewerking. Dan zou je toch verwachten dat er allerlei soorten aansluitingen op zitten?

mvandesandeLOTUS schreef op 26.09.2024 om 14:41 uur

In de bijlage een foto van de uitgangen van mijn laptop (Acer aspire 5, intel i7)

SP. schreef op 26.09.2024 om 14:54 uur

@mvandesandeLOTUS Zorg ervoor dat u in de beveiligingsinstellingen van Windows video-opname toestaat, anders blokkeert Windows het.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/app-machtigingen-voor-uw-camera-beheren-in-windows-87ebc757-1f87-7bbf-84b5-0686afb6ca6b

Vervolgens heeft uw camcorder waarschijnlijk een Firewire-aansluiting nodig om een digitaal signaal naar uw computer te sturen. Firewire als aansluiting is sinds eind jaren 2000 vrijwel niet meer beschikbaar. U kunt ofwel een hele oude computer vinden om uw video's te digitaliseren, of u moet een analoge converter gebruiken.

 

 

Please make sure you allow video recording in the Windows security settings or else Windows blocks it.

Next, you camcorder probably needs a Firewire connection to send a digital signal to your computer. Firewire as a connection is pretty much no longer available since the late 2000s. Either you can find a very old computer to digitize your videos or you need to use an analog converter.

Bol schreef op 26.09.2024 om 15:10 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Er zijn meerdere forumleden, die net als u deze denkfout maak. Maar u moet echt de Video van analoge bronnen (bv. videorecorder importeren) gebruiken. Uw laptop hebt géén FireWire aansluiting. Volgens mij hebt uw Sony Digital8 videocamera wel een DV / i.Link aansluiting, maar dan moet er wel een FireWire kaart in uw laptop zitten.

Gebruik hier voor de USB video zetter. Zie afbeeldingen

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2024, 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.09.2024 om 15:49 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël.

Zie eens mijn antwoord op: Mijn (oude) videocamera wordt niet herkend (magix.info)

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 26.09.2024 om 20:13 uur

Beste Rob,

Dank je wel voor je adviezen. Het is nu gelukt om videos te importeren, dus het probleem is opgelost.

Heel erg bedankt!!!

Groet,

Michaël

Bol schreef op 26.09.2024 om 23:12 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw probleem is opgelost. 
Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Ik wens u heel veel succes met het digitaliseren van uw bandjes.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 08.10.2024 om 16:42 uur

Beste Rob, gezien het feit dat u mij de vorige keer super heeft geholpen, neem ik maar weer even contact met u op. Ik ben nu met een videoproject bezig, en dat ging steeds goed. Ook met het invoeren van teksten. Maar nu is op de plek waar de titelgenerator zit (rechtsboven in de mediapool) niets meer zichtbaar (zwart vlak). Dit is me jaren geleden ook al eens overkomen, en geen idee hoe ik die weer terug krijg. Kennelijk heb ik ergens per ongeluk een knop aangeraakt waardoor deze is verdwenen.

Met vriendelijke groet, Michaël

 

Bol schreef op 08.10.2024 om 17:37 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Waarschijnlijk hebt u het mediapoolvenster onbewust verwijderd. Druk op "F9" en als goed is, dan is de mediapool venster weer terug.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator 

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2024, 17:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 08.10.2024 om 19:05 uur

Hallo Rob,

Met de F9 gebeurt er niets. De mediapool werkt wel, maar het gaat alleen om de titelgenerator (zie foto), die is verdwenen.

Groeten,

Michaël

Bol schreef op 08.10.2024 om 20:22 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Wat er bij u precies aan de hand is, dat kan hiervandaan niet goed beoordelen. Maar zet VDL2024 eens terug op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand/Instellingen/Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Succes,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.10.2024 om 22:12 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Waarom de F9 toets bij u niet werkt, dat weet ik niet. Maar ik heb uw probleem kunnen reproduceren

U hebt waarschijnlijk op de sneltoetsen Shift+P gedrukt. Nogmaals op Shift+P klik dan moet het scherm terugkeren.

Succes,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 09.10.2024 om 22:54 uur

Hallo Rob, ik heb het programma kunnen resetten, waardoor de problemen van het zwarte scherm weer waren opgelost. Ik ben nu met een heel uitgebreid project bezig, dat bestaat uit heel veel losse foto's, waar ik tekst in moest zetten. De film was al ver gevorderd. Ik ben er al weken mee bezig. Maar nu is er ineens een ander probleem. Want alle teksten die ik had ingevoerd, zijn nu niet meer in de film te zien. Maar soms zie ik alleen de teksten, en dan niet de videobeelden er achter. Kortom, beide signalen staan niet meer samen in de film. Mijn video zou ik zaterdag presenteren op een donateursdag van een arboretum, dus ik maak me wel zorgen dat het niet opgelost kan worden. En op de tijdlijnmodus zie ik soms de videobeelden niet meer op spoor 1, en dan zie ik alleen de teksten op spoor 3, en andersom zie ik soms de teksten niet, maar alleen de videobeelden. Ik snap er niks meer van...

Bol schreef op 10.10.2024 om 12:48 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u de mediapoolvenster weer terug hebt gekregen door VDL 2024 op zijn standaardwaarden terug te zetten (resetten).

Ik heb een antwoord gegeven op de vraag: "En op de tijdlijnmodus zie ik soms de videobeelden niet meer op spoor 1, en dan zie ik alleen de teksten op spoor 3, en andersom zie ik soms de teksten niet, maar alleen de videobeelden. Ik snap er niks meer van.."

Zie mij antwoord in: videobeelden in de tijdlijn modus verschuiven (magix.info)

Succes,

Rob
Forum Moderator

PS. als moderator sluit ik deze topic

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-