Foutmelding -6

marten-tilstra schreef op 20.12.2016 om 17:59 uur

Na installatie van een nieuwe videokaart gaf mx een foutmelding (-6) met het verzoek opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan en daarna kwam er geen foutmelding meer. Omdat ik echter de bestanden op een verkeerde plek had geïnstalleerd heb ik het programma verwijderd, en daarnaast ook de oude installatie (restanten) van versie 15, die niet werkte onder Windows 10. Daarna opnieuw geïnstalleerd en helaas komt de oude foutmelding weer terug, -6 en sluit mx af. Een tweede installatie, over de vorige installatie heen, gaf nog steeds dezelfde foutmelding. Graag advies.

prg.: Video deluxe 16 plus

pc: Windows 10 / i7-4770, 3,4 GHz, 8 Gb ram

video: Nvidia GeForce 210

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.12.2016 om 18:39 uur

Hallo Marten,

Hier staat beschreven hoe je foutmelding -6 kan oplossen. https://support2.magix.com/customer/nl/faq/wat-kan-ik-doen-als-er-bij-het-opstarten-van-een-programma-foutcode-6-verschijnt . Hier moet je wel loggen.

Succes,

Rob

marten-tilstra schreef op 21.12.2016 om 13:40 uur

Bedankt voor de reactie. Heb het programma verwijderd en daarna mxclean gedraaid. Bleek zelfs een restant van versie 14 op te staan. Na deze opschoning Magic Video deLuxe 16 plus opnieuw geïnstalleerd.

Na de installatie startte het programma weer op, maar nu (nog niet eerder gezien) met de mededeling dat het programma minstens 30 dagen niet is geactualiseerd. Als je dan het keuzeveld Actualisering gebruikt komt de mededeling dat magix... niet meer werkt met de het keuzeveld programma afsluiten. Na het programma weer te hebben opgestart kwam die mededeling over actualisering weer naar voren, nu de keuze "verder" gebruikt en dan lijkt het programma goed te werken. Heb een film ingeladen en een frame verwijderd.

Vraag is nu of deze actualisering nodig is en/of het niet gebruiken van deze mogelijkheid het programma instabiel maakt.

Voormalige gebruiker schreef op 21.12.2016 om 23:33 uur

Hallo Marten,

Er wordt al vanaf VDL 2015 het programma bij iedere keer als deze opstart gecontroleerd of je een legale versie heeft. Hier merk je normaal niets van, totdat je het programma 30 dagen niet gebruikt heeft. Dan wordt het programma zichtbaar geactualiseerd. Het programma wordt hierdoor niet instabiel, eerder stabiel.

Groet,

Rob