'Foutjes' in VDL Premium versie 17.0.1.136 (of instellingen...?)

JanSpijk schreef op 09.10.2017 om 14:37 uur

Ik merk sinds de laatste update van VDL Premium (2017 of is het nu 2018...?) tenminste 2 vervelende 'foutjes' of zijn het verkeerde instellingen:

1. Als ik een foto over een andere foto of video in de Effecten\Weergave/animatie met "3D-vervorming" wil veranderen wordt de achtergrond zodra ik een van de 'keys' (oranje blokje) verplaatst zwart waardoor de achterliggende foto of video niet meer te zien is... (ik heb overigens de te bewerken foto eerst met "Positie/grootte" met 50% verkleind en een nieuw keyframe gemaakt)

2. Als ik 3 foto's in de collage [>] 3 Obj. 16 (3D) plaats dan worden de 2e en 3e foto in het resultaat 'verminkt'. Dat wil zeggen de kleuren veranderen enorm als of er een (verkeerde) Chroma Key wordt toegepast.

Zijn dit 'bugs' in de SW of verkeerde instellingen bij mij...?
Overigens vóór de laatste grote update naar de nieuwe lay-out met pictogrammen had ik deze foutje niet...(?!)

Reacties

RiViS schreef op 09.10.2017 om 18:55 uur

Hallo Jan,

Bedankt voor je bijdrage. Ik heb de afwijkingen die je beschrijft ook in mijn VdL (laatste versie) gevonden. Omdat ik niet kan vergelijken met de "2017" versie, heb ik de zelfde effecten even toegepast in VdL2016. Daar werken ze inderdaad normaal. Het lijkt er dus op dat het bugs in de "2018"versie zijn. Ik zal dit melden bij Magix en dan vermoed ik dat ze tzt een correctie maken in een van de volgende updates.

Als je nog meer van dit soort afwijkingen tegenkomt, meld ze dan hier gerust.

groet,

Rijk

JanSpijk schreef op 10.10.2017 om 08:24 uur

Super Rijk, dank je wel...!

Ik heb ook nog steeds VDL2015PLUS op mijn PC staan. Voor genoemde foutjes kan ik daar naar uitwijken en weer in VDL2018 het deel projectje inladen. Wel wat omslachtig maar ja....

Hopelijk wordt het door Magix snel opgelost. Als ik nog meer tegenkom zal ik het hier melden...

Groet, Jan

RiViS schreef op 10.10.2017 om 11:51 uur

ok, Jan, goed dat je je met 2015 tijdelijk kunt behelpen. Ik heb Magix inmiddels op de hoogte gebracht, nu verder even afwachten.

groet,

Rijk

JanSpijk schreef op 26.10.2017 om 19:09 uur

Hallo Rijk,

Wil je even laten weten dat ik zojuist een laatste update (versie 17.0.1.141) van VDL 2018 Premium heb gedownload en geïnstalleerd en de 'bugs' zijn daarmee verdwenen. Bedankt voor je bemiddeling.

Deze vraag kan wat mij betreft als Opgelost worden gemarkeerd.

Groet,
Jan

RiViS schreef op 26.10.2017 om 22:09 uur

Bedankt voor je melding, Jan, fijn dat het nu goed werkt, veel plezier verder met je programma,

groet,

Rijk

Kees-Haremaker schreef op 27.10.2017 om 11:30 uur

Hallo ik had het zelfde probleem na de update zie het plaatje bij instellingen toets aanslag (Y)

Mvg Kees

JanSpijk schreef op 27.10.2017 om 12:07 uur

Hallo Kees,
Betreft dit de oplossing voor probleem 1 (3D-vervorming) of
probleem 2 (Collage  [>] 3 Obj. 16 (3D)...?

De 1e is namelijk wel opgelost (zonder dat jouw instelling was gewijzigd)

De 2e werkte gisteren na de update wel maar nu weer niet meer
(Ben hierover ook al met Robvroe1 aan het chatten en hij ervaart hetzelfde)

Groet,
Jan

JanSpijk schreef op 27.10.2017 om 15:59 uur

Bedankt voor je melding, Jan, fijn dat het nu goed werkt, veel plezier verder met je programma,

groet,

Rijk

Hallo Rijk,

Via Robvroe1 kwam ik er achter dat de 2e 'bug': de collage [>] 3 Obj. 16 (3D) toch niet opgelost is.
In eerste instantie 'leek' dat wel zo maar ik heb het getest in een test-projectje van toentertijd waarin ik de collage eerst in VDL2015Plus had gemaakt. Die was goed en heb hem daarna weer geopend in VDL2018Premium waarin de collage (dan) ook goed is.

Maar als ik de Collage reset en/of een nieuwe maak in VDL2018Premium komt dezelfde fout (kleur verminking van de 2e en 3e foto) weer terug...

Volgens Rob komt er over een week of drie weer een nieuwe update van Magix.
Hopelijk is daarmee de Collage 'bug' wel opgelost...
Afwachten maar...

Groet, Jan

RiViS schreef op 27.10.2017 om 17:42 uur

Hallo Jan,

Dank voor je melding. We zullen het maar weer even afwachten. Als het bij de volgende update nog niet is opgelost, zal ik weer aan de bel trekken.

groet,

Rijk

Kees-Haremaker schreef op 28.10.2017 om 08:14 uur

Hallo Jan, ik reageer op deze regel Als ik een foto over een andere foto of video in de Effecten\Weergave/animatie met "3D-vervorming" wil veranderen wordt de achtergrond zodra ik een van de 'keys' (oranje blokje) verplaatst zwart 

Ik had bij de laatste update en installatie omdat mijn PC problemen had steeds bij titels een zwarte achtergrond ik dacht misschien komt dat door de instelling die ik aangaf.

Mvg Kees

JanSpijk schreef op 28.10.2017 om 08:59 uur

De 'Titel problemen' heb en had ik niet...

Het '3D probleem' is na de laatste update wel opgelost...

Het 'Collage probleem' helaas (nog) niet... (wellicht in een volgende update..)

Groet, Jan

JanSpijk schreef op 19.11.2017 om 16:34 uur

Beste Rijk,

Zojuist weer een update van m'n Magix Video deLuxe Premium (2018) gedownload en geïnstalleerd.
Dit betreft de versie 17.0.1.148

Maar helaas is het Collage [>] 3 Obj. 16 (3D) probleem hiermee niet opgelost...😕

Ik wilde het je maar even laten weten kan je weer "aan de bel trekken" ...😉

Groet, Jan

RiViS schreef op 09.12.2017 om 12:40 uur

Met de nieuwste update 17.0.2.158 lijkt het probleem nu te zijn opgelost. Hopelijk werkt het bij jou nu ook goed, Jan.

groet,

Rijk

JanSpijk schreef op 10.12.2017 om 11:23 uur

Hallo Rijk,

Gisterenavond de nieuwe SW-update 17.0.2.158 gedownload en geïnstalleerd en...
inderdaad het Collage [>] 3 Obj. 16 (3D) probleem is opgelost...😃.

Bedankt voor je hulp.

Overigens heb ik n.a.v. de update me ook weer 'laten verleiden' tot de verlenging c.q. aanschaf van
MAGIX Video deLuxe 'Plus' 2018 met hetzelfde versie nummer...(?)
Terwijl ik MAGIX Video deLuxe 'Premium' 2017 had en nu ook met hetzelfde versienummer.
Heb ik nu € 60,00 'weggegooid...?😏

Groet, Jan

RiViS schreef op 10.12.2017 om 12:02 uur

Met die € 60 kun je weer een jaar lang alle updates downloaden, de eerste keer zul je w.s. via Hulp de gratis aanvullingen opnieuw moeten downloaden en installeren, sommige zijn nl aangepast/gewijzigd, even de tijd voor nemen...

groet,

Rijk

JanSpijk schreef op 10.12.2017 om 12:09 uur

Klopt Rijk, heb ik gisteren ook (lang over) gedaan...

Maar kan ik nu de "extra's" van de Premium versie (2017) ook in de Plus versie (2018) gebruiken of activeren?

Groet, Jan

RiViS schreef op 10.12.2017 om 12:43 uur

Na de verlenging hoor je nog steeds de Premium versie te hebben, als dat niet zo is zou ik het melden bij Magix Support.

Sommige extra's zijn gekoppeld aan een eenjarige geldigheid, meestal zijn dat de extra's die niet van Magix zelf afkomstig zijn, kijk even bij de gratis downloads/ aanvullingen wat de mogelijkheden zijn.

groet,

Rijk

JanSpijk schreef op 10.12.2017 om 13:06 uur

Dank je wel Rijk, Ga ik doen...

Groet, Jan