Reacties

mi-bo schreef op 03.01.2018 om 12:28 uur

Guus,

zet eerst een project op de tijdlijn, daarna kan de intro\outro naar de tijdlijn gesleept worden

Michael

guus-vanbeek schreef op 05.01.2018 om 11:07 uur

Beste Michael, dank voor je reactie. Uiteraard moet ik eerst een project starten, maar als ik op de linker pijl druk krijg ik wel het voorbeeld van de intro te zien, maar met de rechter pijl waarmee de intro moet worden getransporteerd gebeurt niets. Ik heb het programma al laten herstellen, maar zonder resultaat. Foto's en filmfragmenten kan ik wel zo naar de tijdlijn transporteren. Ik heb al een aantal films gemaakt zonder problemen.Enig idee wat ik zou kunnen proberen?

mi-bo schreef op 05.01.2018 om 11:34 uur

Guus,

activeer het project, dan is het geel, klik dan op de intro en het staat er onder.

Groeten

Michael

guus-vanbeek schreef op 06.01.2018 om 12:30 uur

Michael, hartelijk dank, het werkt. Maar ik kan me niet herinneren ooit zo begonnen te zijn, volgens mij kon ik starten met een intro. Maar het werkt nu dus ik ben zeer tevreden. Dank nogmaals.

mi-bo schreef op 06.01.2018 om 12:54 uur

Guus,

Fijn te lezen dat het is gelukt,

en kan de topic gesloten worden

veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Groeten

Michael

Bol schreef op 06.01.2018 om 16:53 uur

Hallo Guus en Michael,

Ik wil, ondanks dat deze topic is opgelost en als gesloten kan worden beschouwd, toch nog een mogelijkheid beschrijven, hoe je een intro of outro op de tijdlijn kan plaatsen, zonder dat de clip geactiveerd hoeft te worden.

Zo doe ik het in VDL 2015, VDL 2016, VDL 2017, VDL 2018 en Video Pro X

1. Ik maak een keuze uit de intro's of outro's die ik wenst te gebruiken in mijn project
  2. Daarna klik ik op de linkermuisknop en houd deze vast
  3. Dan sleep ik de intro of outro naar de tijdlijn en plaats deze op de gewenste clip
  4. Daarna laat ik de linkermuisknop los en de intro of outro wordt nu samengevoegd in de clip

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.01.2018 om 18:50 uur

Wat hierboven staat omschreven is niet correct.

Als op beeld wordt geklikt werkt het niet

wordt op de balk onder het beeld geklikt werkt het wel,

groeten

Michael

Bol schreef op 06.01.2018 om 19:06 uur

Hallo Michael,

Waarom niet. Heb je het uitgeprobeerd? Ik heb het niet over klikken maar over slepen met de linkermuisknop ingedrukt houden.

Aanvulling: 06-01-2018 om 19:50uur

Hier een filmpje hoe ik het doe!!

Wanneer ik onder op de balk onder het beeld klik, zoals jij zegt, zie ik de intro of outro wel in het previewscherm verschijnen, maar deze wordt niet samengevoegd met de clip op de tijdlijn

Groet,

Bol

5x gewijzigd i.v.m. met verbeteringen in mijn antwoord en toevoeging aanvulling

Laatst gewijzigd door Bol op 06.01.2018, 23:07, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.01.2018 om 11:14 uur

LS.,

In VDL 2018 kunt u ook een intro of outro op de volgende manier op de tijdlijn samenvoegen met een clip

Dit doet u zo:.

1. activeer op de tijdlijn een clip (fragment), waar de intro of outro moet worden samengevoegd
  2. kies een intro of een outro uit sjablonen / intro's/outro's Basic en klik op het gebogen pijltje links
  3. de intro of outro wordt samengevoegd

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-