foto van videofragment

ceecoupeetje schreef op 02.10.2018 om 22:13 uur

Hallo ,

kan men van een mindere video opname één goed frame selecteren en opslaan als foto , met de bedoeling om dan de duur van deze foto te vergroten en aansluitend via grootte/positie en keyframes dan een zoom/pan of tilt te bekomen

Robin

ps werk met de allerlaatste videodeluxe premium

Reacties

Bol schreef op 03.10.2018 om 00:02 uur

Hallo Robin,

Je kan uit een mindere video opname één goed frame selecteren en opslaan als een jpg fotobestand.

Dit doe je zo:

1. zet de videofilm op de tijdlijn
  2. Druk op Alt+1. Nu worden de gehele film op één frame uitgezoomd
  3. Zoek één zo'n goed mogelijk frame en zet de afspeelmarker erop
  4. druk nu op Ctrl+Alt+J. en sla de foto op.
  5. Je kan dan deze foto op de tijdlijn zetten en bewerken.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ceecoupeetje schreef op 09.10.2018 om 23:06 uur

Dank u voor de uitleg Rob , met de sneltoetsen werkt het voor mij niet (vermoedelijk een instelling want geen enkel sneltoetscommando werkt)

heb ondertussen iets zitten zoeken/experimenteren en zo tot een oplossing gekomen , indien ik de marker positioneer op de plaats waar ik een foto wil maken van een videofragment en dan het videofragment selecteer en rechtsklik kan ik in het geopende snelmenu de optie "stilstaand beeld op de afspeelmarker invoegen" aanklikken.

Het gecreëerde stilstaand beeld kan dan bewerkt worden zoals ik wou

grtz Robin

Bol schreef op 10.10.2018 om 22:23 uur

Hallo Robin,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de door jou gevonden oplossing het gewenste resultaat oplevert. Ik vind het wel vreemd, dat bij jou de sneltoetsen niet werkt. Sta je toetsenbord wel juist ingesteld?

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

b.peet schreef op 27.09.2019 om 21:47 uur

Beste Bol, Ik heb Alt+1 ingegeven en de foto opgeslagen. Hoe ga ik nu weer terug? In de tijdlijn blijft het videospoor blauw gekleurd en het spoor met titels is paars; de weergave is vreselijk lang en de marker loopt als een gek. Help me ff. Groeten van Bas Peet.

Bol schreef op 27.09.2019 om 23:21 uur

Hallo Bas,

Om weer terug te keren druk op de letter "F". Je kan door te klikken met de linkermuisknop op de min of plus kan je tijdlijn verkleinen of vergroten. Als op xx% klikt dan krijg je een pop-up menu waar nog meer staat aangeven wat je kunt doen.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

b.peet schreef op 28.09.2019 om 15:55 uur

Dat was het Rob, ik kan weer normaal verder. Bedankt.

Groet van Bas Peet, Hilversum.

Bol schreef op 28.09.2019 om 16:05 uur

Hallo Bas, fijn om te lezen, dat u met de aangedragen oplossing weer verder kan met uw projecten. Groet, Rob

PC -1-

PC -2-