Fisheye verwijderen

Kimpe schreef op 27.04.2014 om 15:57 uur

Ik heb onlangs een actioncam (Sony HDR-AS15) gekocht, en vroeg me af of iemand weet hoe je het fisheye effect kan verwijderen.

Ik heb gevonden hoe ik dit effect kan vergroten, maar ik weet niet hoe ik het ongedaan kan maken.

Het fisheye effect zit sowieso op de camera, en valt niet uit te zetten.

Reacties

mi-bo schreef op 28.04.2014 om 09:46 uur

Beste Kimpe,
dit is een instelling die U zelf ( helaas) heeft geactiveerd, en dit is volgens mij niet bij te sturen.
Uiteraard weten wij niet met welk MAGIX product u werkt, jammer genoeg ook geen direct / goed antwoord
gr
mido

Kimpe schreef op 28.04.2014 om 10:16 uur

Beste,

Deze instelling is niet zelf geactiveerd, dit is doordat het zo'n grote hoek is (170°) en een nogal bolvormige lens heeft.

Ik werk momenteel met Magix Video Deluxe 2014 Plus

mi-bo schreef op 28.04.2014 om 10:23 uur

m.a.w. heeft u een groothoek lens op de camera gebruikt die tot fish eye gedraaid kan worden,  via effecten, video effecten vervorming, is wel iets te verbeteren, maar dit gaat wel ten koste van de beeld kwaliteit.
Succes
.mido

Kimpe schreef op 28.04.2014 om 10:30 uur

nee, het is al een fisheye effect, en ik zou het tegengestelde effect willen hebben zodat het beeld weer normaal wordt. Ik weet dat dit ten koste van de qualiteit is, maar een plat beeld is sowieso mooier dan dat rond

FransS schreef op 06.05.2014 om 16:43 uur

Het is zoiezo met een fisheye om weer naar normaalbeeld terug te keren.

Heb je die lens er constant op als je opname maakt of is hij te wisselen met en normaale lens ik kijk per opname of deze gebruik of niet en ik gebruik het steeds minder de reden is niet iedereen vind een bolle kop mooi.

Grt. Frans S

Kimpe schreef op 06.05.2014 om 17:09 uur

Het is sowieso een fisheye lens, dus aan de hardware valt niets te veranderen, bij de instellingen van de camera zelf kan je dit ook niet wijzigen.

mi-bo schreef op 07.05.2014 om 20:10 uur

Beste. 

net op de MAGIX site gekeken. 

er is een pakket te koop die Uw vraag beantwoord.

ProdaD Defishr V1 ( omschrijving te vinden bij aanvullende programma's

succes

mido