firewire?

Etienne51 schreef op 11.10.2013 om 20:58 uur

Magix Video deluxe Plus 15

PC: AMD Athlon (tm) 64x2 Dual Core Processor  4400+ 2,21GHz  met Windows 7

camera: Sony HDR-XR-155

Ik  heb met de camera opgenomen in de AVCHD-modus en wil nu de film bewerken met MAGIX in MPEG2.

Hoe kan ik  importeren? via firewire?  Welke firewirekaart heb ik nodig?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2013 om 12:38 uur

Hallo Etienne,

Voor deze camera heeft u geen fierwire nodig. Ik heb de in de handleiding van uw camera gelezen dat deze camera een interne schijf 120gb en over een geheugenkaart beschikt.

U kunt het SD kaartje met een cardreader uitlezen.

U kunt ook de camera aansluiten op uw computer via een usb aansluiting. Deze wordt herkent door windowsverkenner als een schijf. 

Als u de handleiding niet bezit kunt u deze downloand vanaf:  http://www.gebruikershandleiding.com/Sony-hdr-xr155e/preview-handleiding-89160.html

Veel succes,

Rob

Etienne51 schreef op 14.10.2013 om 08:31 uur

Dank voor de reactie.

Als de camera in USB-mode aan de pc  gekoppeld is en ik probeer op te nemen via opname van HD-camera, kan Magix geen verbinding maken met de camcorder.

Als ik eerst de beelden naar PMB overzet, kan ik de bestanden opnemen, maar elk onderdeel moet geconverteerd worden om correcte framebewerking te kunnen uitvoeren.

Is er misschien nog een andere mogelijkheid?

Voormalige gebruiker schreef op 14.10.2013 om 09:50 uur

Beste,

Zo doe ik het!!

Ik sluit mijn camera aan op een USB poort van mijn computer, dan kan ik deze vanuit windows benaderen. 

Ik ga naar: verwisselbare schijf (I) / PRIVATE /  AVCHD / BDMV / STREAM / 00000.mts (zie foto)

De MTS-bestanden zijn mijn opnames. Ik kopieer deze bestanden naar mijn harde schijf.

Ik start VDL op en navigeer in de mediapool naar de map waar ik de bestanden heb neergezet.

Nu kan ik ze via de mediapool naar de tijdlijn van VDL slepen en bewerken.

In de DCIM map staan mijn foto's

Succes,

Rob

PS. dat ik u vraag beantwoord is bij toeval. Als u vragen heeft kunt u ze beter stelllen in via VRAGEN en ANTWOORDEN.