Films bewerken. Nieuw project?

Superdave schreef op 06.11.2009 om 15:33 uur

Misschien een domme vraag, maar ik heb gewoon `t idee dat ik iets niet goed doe.

Voor een bruiloft wil ik een complete film in elkaar zetten. Van diverse personen heb ik filmmateriaal aangeleverd gekregen. Van dvd`s tot mini-dv tapes. Om deze verschillende filmpjes te bewerken opende ik voor elk filmpje een nieuw project. Na het bewerken sla ik het op.
Hoe krijg ik de bewerkte filmpjes simpel in 1 project?

Misschien ook niet goed, maar nu probeer ik elk filmpje via "objecten als Takes opslaan" per scene dus te bewerken in 1 project.

Sorry voor het onduidelijke, maar ik was vol verwachting, maar nu loop ik gewoon tegen waarschijnlijk hele simpele dingen aan.
Ik was/ben Pinnacle gewend en heb van de week dus de keus gemaakt om voor Magix Video Deluxe Premium 16 te kiezen. Ik denk een goede keuze, maar dit moet ik gewoon ff onder de knie krijgen. 

Reacties

RiViS schreef op 06.11.2009 om 19:23 uur

Begin een nieuw project. Nu haal je via Bestand/Project openen (of met Ctrl O) het eerste project binnen. Klik nu weer Project openen (Ctrl O) en open het tweede project. VdL meldt dat er nog een project open is en vraagt of je dit wilt sluiten, kies hier: Nieuw project toevoegen. Open dan het derde project etc etc tot ze allemaal zijn geopend. Als je nu op het driehoekje naast het filmblikje (links op het scherm) klikt krijg je alle films te zien, je kunt ze evt een andere naam geven met Film Hernoemen. Hier kun je ook tussen de films schakelen: als je op een film klikt wordt die zichtbaar op de tijdlijn, zodat je hem nog kunt bewerken.

Sla dit geheel op met Project opslaan als..., dat is dan je diskproject.

groet,
Rijk