Ongetwijfeld zal er weer een logische verklaring voor zijn voor hetgeen dat ik nu wéér niet kan vinden. Ik begin een nieuw project. Ik heb van iemand filmmateriaal ontvangen op DVD. Hier staan ruwe camerabeelden op en de bedoeling is dat ik dit ga bewerken in VDL. Hoe moet ik de beelden binnenhalen?
Als 1e heb ik een nieuw project aangemaakt. In het venster OPNEMEN kies ik voor de optie CD-/DVD KOPIE en in het venster daarna kies ik voor KOPIE. In het nieuwe venster dat opent, staat het Bronstation geselecteerd waarin de DVD met ruwe beelden zich bevindt. Het Doelstation staat geselecteerd op 1:1 KOPIE HARDE SCHIJF. Bij Opties kies ik mijn map waar de images naar toe zullen gaan. Vervolgens klik ik op VERDER en zie daar dat VDL een paar minuten aan het werk gaat. Voltooid met succes.
Nu zou ik denken dat de beelden op DVD zijn gëimporteerd naar de map die ik heb geselecteerd, toch? Als ik vervolgens in mijn nieuwe project via OPNEMEN > BESTAND IMPORTEREN mijn bestanden wil zoeken, kan ik niets vinden in de map.
Een andere mogelijkheid om de bestanden te benaderen (dacht ik), is via BEWERKEN > IMPORT en dan de map te selecteren, maar ook hierin géén bestanden.
De SCHIJFKOPIEBESTANDEN (.img) bestaan wel, want als ik via mijn pc naar de map dirigeer, zie ik daar keurig het bestand die VDL eerder daar heeft geplaatst.
Wat doe ik fout en hoe moet het wel?