filmmateriaal op dvd importeren in VDL, wordt schijfkopiebestand

Superdave schreef op 31.10.2011 om 01:31 uur

Ongetwijfeld zal er weer een logische verklaring voor zijn voor hetgeen dat ik nu wéér niet kan vinden. Ik begin een nieuw project. Ik heb van iemand filmmateriaal ontvangen op DVD. Hier staan ruwe camerabeelden op en de bedoeling is dat ik dit ga bewerken in VDL. Hoe moet ik de beelden binnenhalen?

Als 1e heb ik een nieuw project aangemaakt. In het venster OPNEMEN kies ik voor de optie CD-/DVD KOPIE en in het venster daarna kies ik voor KOPIE. In het nieuwe venster dat opent, staat het Bronstation geselecteerd waarin de DVD met ruwe beelden zich bevindt. Het Doelstation staat geselecteerd op 1:1 KOPIE HARDE SCHIJF. Bij Opties kies ik mijn map waar de images naar toe zullen gaan. Vervolgens klik ik op VERDER en zie daar dat VDL een paar minuten aan het werk gaat. Voltooid met succes.

Nu zou ik denken dat de beelden op DVD zijn gëimporteerd naar de map die ik heb geselecteerd, toch? Als ik vervolgens in mijn nieuwe project via OPNEMEN > BESTAND IMPORTEREN mijn bestanden wil zoeken, kan ik niets vinden in de map.

Een andere mogelijkheid om de bestanden te benaderen (dacht ik), is via BEWERKEN > IMPORT en dan de map te selecteren, maar ook hierin géén bestanden.

De SCHIJFKOPIEBESTANDEN (.img) bestaan wel, want als ik via mijn pc naar de map dirigeer, zie ik daar keurig het bestand die VDL eerder daar heeft geplaatst.

Wat doe ik fout en hoe moet het wel?

Reacties

mi-bo schreef op 31.10.2011 om 09:36 uur

Start vdl op doe de dvd in de driver, zoek via verkenner  de driver met dvd op klik deze open, dan zal U mov files zien, sleep deze naar de tijdlijn, zal wel een tijdje duren zie blauwe balk onder in beeld en het staat op de tijd lijn, mits de dvd is gecodeerd, en dan is de mogelijkheid een programma op internet te zoeken,

gr

Cinecor schreef op 31.10.2011 om 12:13 uur

Om videomateriaal van een DVD naar de pc te kopiëren is in de meeste gevallen helemaal geen afzonderlijke software nodig!

Kopieer van de DVD het bestand met de extensie .VOB (of meerdere als het een langere film betreft) met de Windows Verkenner naar een plek op de vaste schijf van de pc. Ga naar dat bestand en verander de extensie .VOB in .MPG. (Ook de bestandsnaam kan natuurlijk veranderd worden). Eventuele waarschuwingsmelding negeren. Het nieuwe MPEG bestand kan in elke NLEsoftware worden gebruikt en dus ook in Magix. Het is namelijk een MPEG-2 bestand.

Als de audio ontbreekt dient de AC3 codec op de pc te worden geïnstalleerd. Voorwaarde is natuurlijk dat Windows Verkenner wordt ingesteld op de weergave mèt extensie.

Mocht deze methode niet lukken omdat er sprake is van een (wellicht beveiligde) commerciële DVD (uit de winkel e.d.) dan kan mogelijk de gratis software DVDShrink uitkomst bieden. Te vinden op internet.

Veel succes!

Superdave schreef op 31.10.2011 om 13:36 uur

Wederom bedankt heren.

Ik had het inderdaad eerder zo gedaan als jullie beschrijven, maar ik dacht.. laat ik het nu maar eens op de manier zoals VDL wil dat ik het doe, dus via de OPNEMEN > CD-/DVD- KOPIE > KOPIE

Waar is deze methode dan voor bedoeld?

Laatst gewijzigd door Superdave op 31.10.2011, 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

Cinecor schreef op 31.10.2011 om 17:12 uur

Wederom bedankt heren.

Ik had het inderdaad eerder zo gedaan als jullie beschrijven, maar ik dacht.. laat ik het nu maar eens op de manier zoals VDL wil dat ik het doe, dus via de OPNEMEN > CD-/DVD- KOPIE > KOPIE

Waar is deze methode dan voor bedoeld?

Volgens mij een totaal overbodige feature in Magix...

lucky_me schreef op 01.11.2011 om 02:52 uur

hallo

Ik denk dat het gewoon dient om een kopie te nemen van een eerder gemaakte cd/dvd. Met zo een naam kan het toch moeilijk iets anders zijn?

mvg

Luc

Superdave schreef op 01.11.2011 om 10:41 uur

Dat klopt, maar je vindt het img bestandje niet terug als je gaat zoeken via VDL.

Heb het in principe ook niet nodig, maar was benieuwd naar de functie.

Laatst gewijzigd door Superdave op 01.11.2011, 10:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb