filmbestand mts 2 wordt veel groter bij export in vdl 2015

phebbles schreef op 20.02.2015 om 20:35 uur

beste mensen

Als ik vdl 2015 een film exporteer (bronbestand 2,6 gb) naar mpg wordt  het mpg   bestand maar liefst 6 gb.

Hoe kan dat? Ik heb het 2 tot 3 maal geprobeerd telkens een nieuwe map gemaakt op de D schijf.Ik snap er niets van normaal wordt het bestand een stuk kleiner.Dit betrof een filmpje van 30 minuten zonder toevoegingen enkel life muziek van carnaval.Moet ik ergen iets veranderen??

Op deze manier kom ik natuurlijk nooit meer op You Tube.Voorheen nooit geen probleem

groetjes Gerard Brand

Reacties

RiViS schreef op 20.02.2015 om 22:46 uur

Naar welk formaat heb je precies geëxporteerd? Geef aub alle details.

gret,

Rijk

phebbles schreef op 20.02.2015 om 23:43 uur

Hallo Rijk,

Dank voor je mail.Ik heb eerst gexporteerd naar MP 4.Toen kwam er tussen haakjes bij te staan MTS 2Toen was het bestand ook  rond de 6 gb.Dat vond ik al vreemd want het bronbestand was 2,6 gb en hiervan is m.i. mis schien 2 gb gebruikt voor het filmpje van 30 minutenDaarna heb ik geexporteerd naar MPG 2 resultaat ook rond de 6 gb.

Dus als ik vanuit een mts 2 bestand exporteer naar MP 4 komt er bj te staan  MP4 (mts2) resultaat na 2.30 uur 

is 6 gb  als zijnde mts bestand.Exporteer ik vanuit mts 2 naar MpG 2 dan wordt het na 2.30 uur MPG 2 ook in de grote van 6 gb Hoe kan dat in godsnaam

gr gerard

Voormalige gebruiker schreef op 21.02.2015 om 15:01 uur

Beste Gerard,

Heb je mainconcept gedownload en geistalleerd? zo niet ga naar: Hulp / aanvullende programmas installeren / mainconcept mpeg 4 en 2. Druk op "Y" en ga naar het tablad "Systeem". zie afbeelding

Je kan op verschillende manieren exporteren naar MP4. zie afbeeldingen

succes,

Rob

phebbles schreef op 23.02.2015 om 16:08 uur

Hallo Rob,

Ik heb gedaan wat je adviseerde.Doch het resultaat is het zelfde.Een filmpje van 30 minuten in mts 2(bron 2,9 gb) wordt maar liefst 6,2 gb bij export. Dit alles in vdl 2015.Doe ik het zelfde in vdl 17 dan geen enkel probleem  en wordt het filmpje netjes 420 mb zodat het keurig op You tube kan.

Moet in denk je mijn vdl 2015 opnieuw installeren of iets veranderen want dit kan toch niet.

Alvast bedankt

gr gerard

Voormalige gebruiker schreef op 23.02.2015 om 21:57 uur

Hallo Gerard,

Het is voor mij een raadsel, dat je in VDL 17 van 2,9Gb er naar een HD bestand van 450Mb exporteerd. Ik denk toch dat er andere dingen meespelen zoals:

1. je exporteert in VDL 17 naar mpeg-2 (gewone DVD formaat)

2. in VDL 2015 exporteer je het bestand naar Mpeg-4 (Blu-Ray)

Het is onmogelijk om voor dit probleem passende oplossing te geven.

Succes,

Rob