Film van camcorder naar VdL overzetten

Ciska schreef op 02.01.2010 om 12:11 uur
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, zodat ik eindelijk op HD niveau mijn bewerkte films kan zien. Ik heb momenteel een Sony (tape) camcorder (heeft kuren) en Video de Luxe 2008. Nu kan ik de volledige film in één keer naar VdL overzetten. Daarna knip ik de slechte stukken eruit, overgangetjes en muziek erbij en klaar ben ik.
Nu hoorde ik echter dat als je Sd-kaartjes of een harde schijf in je camcorder hebt dat je elke scene apart moet importeren, is dit waar? Is dit ook zo indien er gebruik gemaakt wordt van tape?
Overigens wil ik met mijn nieuwe camcorder dan ook gelijk VdL 16 (of indien 17 dan al op de markt?) is deze kopen.

Reacties

mi-bo schreef op 02.01.2010 om 12:55 uur
reactie en antwoord staat op je volgende vraag, gr mi-bo Team.
Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2010 om 20:01 uur
Hallo Ciska,
De meest moderne HD-camcorders slaan hun full HD-videobestanden op, op
geheugenkaartjes. Via USB kun je deze bestanden zeer snel op je harde schijf zetten. Maar omdat de bestanden zeer gecomprimeerd zijn, vergt het monteren
veel van de processor en het interne geheugen. Zelfs een quadcore PC kan het lastig krijgen of je moet beschikken over een PC met een Intel !7-processor.
Profs werken (nog) met tape: HDV. Ook Canon en Sony hebben nog een model in hun consumentenassortiment. Werken met HDV op een quadcore PC verloopt over het algemeen goed. Ook als je nog veel videomateriaal op tape hebt, is een HDV-camera beslist geen slechte keus. Dat de full HD-camera met flashgeheugen zeer populair is komt ook omdat de doorsnee koper niet veel tijd wil besteden aan montage. En dat terwijl pas na montage een film ontstaat.