Reacties

emilelucienne schreef op 26.01.2013 om 19:04 uur

Heel eenvoudig. Klik de opname aan. Ga naar bewerken en klik aan degroeperen. Nog sneller "shift+ G"

Succes

Henricus schreef op 27.01.2013 om 17:38 uur

Beste,

De film staat nu op tijdlijn 1 en geluiden van de film staat nu op tijdlijn 2 je ziet de rimpel van de geluiden in de tijdlijn 2.Maar als ik nu tijdlijn twee selecteer veranderd van kleur en dan met de muis helemaal naar rechts trek zodat ik eigenlijk geen geluid van de film meer zou kunnen horen als ik dan op play klik gaat de film lopen blijft het allemaal hetzelfde het geluid is nog altijd het zelfde

Dus het geluid is nog altijd in de film aanwezig,ondanks dat het gescheiden is.

Wat is er fout????????

Cinecor schreef op 28.01.2013 om 09:43 uur

Beste,

De film staat nu op tijdlijn 1 en geluiden van de film staat nu op tijdlijn 2 je ziet de rimpel van de geluiden in de tijdlijn 2.Maar als ik nu tijdlijn twee selecteer veranderd van kleur en dan met de muis helemaal naar rechts trek zodat ik eigenlijk geen geluid van de film meer zou kunnen horen als ik dan op play klik gaat de film lopen blijft het allemaal hetzelfde het geluid is nog altijd het zelfde

Dus het geluid is nog altijd in de film aanwezig,ondanks dat het gescheiden is.

Wat is er fout????????

Even voor de duidelijkheid:

U spreekt van tijdlijnen, maar u bedoelt de tracks (sporen) die op de tijdlijn staan. We hebben te maken met video (beeld)- en audio (geluid)-tracks. Het bronmateriaal (de fotage) geeft op de tijdlijn gekoppelde tracks, dwz video en audio zijn gekoppeld. Elke track kan in zijn geheel worden uitgeschakeld of juist alle andere tracks kunnen worden uitgeschakeld met resp de buttons M en S vóóraan de track. Verschuiven is alleen nodig als je bijv toegevoegde audio (muziek, soundeffects) exact op de juist plek in de film wilt zetten.

Tip: Als je meerdere clips op die uit te schakelen track hebt staan en die mogen niet allemaal worden uitgeschakeld, dan zet je die gewoon op een andere track.