Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 02.01.2012 om 08:26 uur

Beste Jim,

Onder effecten vind je de mogelijkheden om je film op allerlei wijze te roteren, spiegelen enz....Suc6

Cees

Cinecor schreef op 02.01.2012 om 12:41 uur

Geef een fotograaf een videocamera in handen en er gebeuren zulke vreemde dingen.

In Magix kunt u bij het tabblad effecten in de mediapool een effect vinden waarmee het beeld kan worden geroteerd. ook handig voor het rechtzetten van de horizon, waartegen velen zondigen...maar dat terzijde.

Alles hang nu af van het format en het formaat van uw opnamen.

Na het draaien zult u immers moeten inzoomen en croppenom op het gebruikte formaat te komen. We bedolen de aspect ratio, m.a.w. is het 4:3 of 16:9. In het laatste geval zal er dus meer ingezoemd moeten worden en zal daardoor de kwaliteit van het beeld aanzienlijk verslechteren. Maar ook bij 4:3 zal dat het geval zijn, zij het in mindere mate. Praten we over HD (1920x1080 en altijd 16:9) dan kan het meevallen, maar ook dan zal het exclusieve van HD verdwijnen. Misschien is het maken van een PIP een oplossing?

Er is eigenlijk maar één conclusie: De opnamen zijn eigenlijkonbruikbaar in een film waarin de rest wel goed is. De rechtgeaarde hobbyist zal ze nooit gebruiken.

Jim2123 schreef op 02.01.2012 om 22:39 uur

Beste leden,

Bedankt daar ga ik het inderdaad maar in zoeken.

Als ik zou zeggen hoe ik het geflikt heb dan lig je in een deuk. Ik zeg het dus lekker niet, maar ga het wel opknappen.

Groet,

 

Jim