Reacties

fverwaal02 schreef op 31.10.2016 om 20:45 uur

Ik zou dat serie nummer maar verwijderen.

huibrecht schreef op 31.10.2016 om 20:54 uur

hoe doe je dat 

RiViS schreef op 31.10.2016 om 21:15 uur

hoe doe je dat 

Ik heb het maar even voor je gedaan, het is niet zo verstandig om serienrs op een openbare site te zetten. Er zou misschien misbruik van gemaakt kunen worden.

Je kunt het zelf trouwens als volgt doen: Onder je vraag zie je links een velletje papier staan met een potloodje. Klik er op en je kunt correcties en/of toevoegingen aan je vraag doen. Dit kun je alleen bij je eigen vragen en antwoorden doen, niet onder die van iemand anders!

Overigens nog welkom bij magix.info.  Het zou best kunnen dat een van de andere forumleden een antwoord op je feitelijke vraag weet. Even afwachten maar.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2016 om 23:27 uur

Beste Huibrecht,

Als ik uw verhaal goed lees, wilt u uw project niet op een DVD branden maar als een bestand inclusief menustructuur op uw harde schijf wegschrijven. U moet deze dan als een ISO bestand branden.

Om dat te doen moet u het volgende doen:

1. schakel over naar het brandmenu

2. klik op "branden" en dan op DVD.

3. kies bij: 1 brander: image recorder (ISO)

4. klik op branden en geef het ISO bestand een naam en de bewaarmap.

5. klik op opslaan.

6. u kunt dit ISO bestand dan afspelen met VLC media player.

Te downloaden bij: http://www.videolan.org/

Succes,

Rob

Aanvulling: 1-11-2016 11:10uur

Hierbij wil ik ook nog één voordeel van het branden als een ISO betanden vermelden.

1. Geen verspilling van DVD's als er iets fout is gegaan bij het brandproces

2. U kunt dan altijd uw film nog een keer op een DVD branden.

3. Dit kunt u doen met een het freeware programma AnyBurn.  http://www.anyburn.com/

4x gewijzigd wegens aanvulling en correcties

huibrecht schreef op 01.11.2016 om 12:11 uur

Hallo Robvroe1

bedankt voor je reactie. het branden gaat denk ik nu goed want er worden nog al wat mappen aan gemaakt maar alleen de VLC media player doet nog niet mee; ik krijg geen dvd menu/structuur. enigi idee ??

Voormalige gebruiker schreef op 01.11.2016 om 12:39 uur

Beste,

Als u het goed gedaan heeft, krijgt u maar één bestand; te weten "bestandsnaam.iso".

In: C:\ gebruikers \ naamgebruiker \ Documenten \ MAGIX \ Video deluxe 2016 Premium \ Disc Images zijn hulpbestanden om een DVD te kunnen creëren. Deze kunnen naderhand met de opruimings-assistent verwijderd worden.

Als u dit bestand nu opent met VLC dan krijgt u het menu te zien en kan zo uw film starten.

Succes,

Rob

huibrecht schreef op 01.11.2016 om 13:35 uur

Hallo Rob

Opnieuw bedankt en ik kan die 2 bestandjes vinden en zie dat het met de dvd structuur te maken heeft van mijn film. Maar het kwartje valt nog niet want wat moet ik met die 2 bestanden doen ?

Ik hoor wel

huibrecht schreef op 01.11.2016 om 14:00 uur

Hallo Rob

Kwartje is gevallen ! Hartelijk bedankt voor de wegbewijzering en als er op deze verdere ontdekkingsweg nog vragen zijn weet ik waar ik ze moet stellen

Groet

Huib

Voormalige gebruiker schreef op 01.11.2016 om 15:32 uur

Hallo Huib,

Fijn te horen dat het kwartje is gevallen. Wanneer je nog vragen heb, stel ze dan gerust op dit forum.

Groet,

Rob

huibrecht schreef op 01.11.2016 om 19:36 uur

Hallo Rob

Hoe krijg ik de maximale kwaliteit bij het maken van het bestand. Ik film in HD en wil ook graag die kwaliteit bewaren.

Ik hoor wel weer

Groet

Huib

Voormalige gebruiker schreef op 01.11.2016 om 19:43 uur

Hallo Huib,

Brand je project niet als DVD maar als Blu-Ray. Echter bij het afspelen in VCL zal je het menu niet zien. Hiervoor moet je dan een speciaal afspeel programma kopen.

groet,

Rob

huibrecht schreef op 02.11.2016 om 20:08 uur

Hallo Rob

Toch nog een vraagje : heb je een tip welk programma ik dan zou moeten hebben om toch met blue ray het dvd menu te kunnen zien ?

Ik hoor wel

Huib

Voormalige gebruiker schreef op 02.11.2016 om 23:19 uur

Hallo Huib,

Helaas kan ik je daar niet in adviseren, daar ik mijn Blu-Ray's ISO bestanden afspeel via een Mediaplayer.

Groet,

Rob

huibrecht schreef op 03.11.2016 om 08:57 uur

Goedemorgen Rob

Bedankt weer voor je reactie. Welke Mediaplayer gebruik je dan want dan zou het mij toch ook moeten leuken. Mijn laptop beschikt over een blueray speler/brander dus ...

Groet

Huib

Voormalige gebruiker schreef op 04.11.2016 om 13:38 uur

Hallo Huib,

Je schrijft dat je laptop over een bluray speler/brander beschikt. Volgens mij wordt daar toch een afspeelprogramma meegeleverd? Kijk een eens bij je documentatie.

Ik heb een Med8er 800 X3D  zie:  http://www.mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d

Succes,

Rob

huibrecht schreef op 07.11.2016 om 11:52 uur

Hallo Rob

Via die weg van mijn blue ray speler op de laptop kom ik niet verder. Ik heb via internet veel gedownload maar er zat niets tussen. Wellicht dat iemand anders mij nog kan helpen.

Mijn concrete vraag is : met welk programma kan ik een iso bestand aangemaakt met Magix (blue ray) op mijn laptop afspelen met het behoud van de kwalitieit van de film en gebruik makend van de dvd strucuur die ik heb toegepast ?

Gaarne reactie

Voormalige gebruiker schreef op 07.11.2016 om 19:57 uur

Hallo Huib,

Dit is het forum van en door Magix gebruikers. Hier kan / mag ik geen links naar andere commerciele programma's neerzetten, vandaar dat ik, bij uitzondering een persoonlijk bericht stuurt met een link.

Groet,

Rob