film loopt niet meer

jmburgers schreef op 03.01.2016 om 15:23 uur

Hallo Filmvrienden,

Mijn film loopt schokkerig en de Marker loopt niet meer nadat ik op F9 terug op Standaard waarde heb gezet.

Op de bliksenschicht alle mogelijkheden aangevinkt en ook weer uit gezet. Geen reactie.

Info:

Ik heb een 1 jaar oude laptop 256GB SSD + 1 TB HDD, i7 videokaart, Windows 8.1 , Nividia Geforce GTX 850m)4GB) enVdl-luxe sinds juni 2015.

Wie kan mij weer op weg helpen.

m.vr.gr.Hedwig

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2016 om 16:28 uur

​Hallo Hedwig,

Met F9 toets wordt de programma-instellingen van VDL 2015 niet op de standaardwaarde gezet. Alleen de vensters worden teruggezet op de orginele plaats en grootte. Om even terug te komen op uw eerdere vraag over jogwheel. Ik denk dat bij u het volgende aan de hand was. Het preview venster was te klein, daarom zag u het jogwheel niet. Door op de F9 toets te drukken wordt het preview-venster op de standaard grootte gezet. zie afbeeldingen,

Jogwheel niet zichtbaar (preview-venster te klein)

Jogwheel zichtbaar (preview-venster normaal)

Op de vraag: "Mijn film loopt schokkerig en de Marker loopt niet meer" kunt u het volgende proberen:

1. Klik onderin links op

2. U kunt ook de sneltoetsen gebruiken: Ctrl+F

Om alle programma instelling op de standaard waarde terug te zetten, doet u zo:

Of zoals ik u reeds heb geantwoord in u eerder vraagstelling en aan de door mij toegezonden PB.

Succes,

Rob

PS Als u eenmaal klikt op een van de afbeeldingen worden deze vergroot

jmburgers schreef op 03.01.2016 om 18:07 uur

Hallo Rob, bedankt voor de uiteenzetting. Op standaard waarde terug zetten is mij al gelukt en heb ik al div. keren uitgevoerd en computer start dan opnieuw op. Ook de 2; optie om onder in op de sneltoets pijltjes te toetsen heeft geen effect. Echter zonder resultaat. Het beeld is nog steeds schokkerig en het rode pijltje, ik noem deze marker of loper, verplaatst zich niet. Het geluid is wel normaal. Wat zou er toch mis zijn?

m.vr.gr.Hedwig.

Voormalige gebruiker schreef op 03.01.2016 om 18:15 uur

Haĺlo Hedwig,

Heb je ook, zoals ik heb beschreven, het bestand videodeluxe.ini verwijderd in de verborgen map?

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 04.01.2016 om 16:07 uur

​Hallo Hedwig,

Via een PB vraag je mij om het nog eens duidelijk uit te leggen hoe je het bestand Videodeluxe.ini kan verwijderen.

Hier komt het dan:

1. ga naar: het configuratiescherm

2. ga naar: Opties voor verkenner en klik daarop

3. klik op het tabblad: Weergave

4. zoek in Geavanceerde instellingenen ga naar verborgen bestanden en mappen

5. klik op Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven

6. klik op toepassen

7. nu zijn de verborgenmappen zichtbaar

8. ga nu naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe21_plus

9. klik op deze map en verwijder het bestand "Videodeluxe.ini.

10. sluit VDL 2015 af en start VDL 2015 opnieuw op. (U hoeft niet de computer opnieuw te starten)

11. Nu wordt het bestand "Videodeluxe.ini" opnieuw aangemaakt.

12. Tijdens dit proces worden alle instelling, inclusief de door de gebruiker aangebrachte instellingen, geresset.

Succes,

Rob

PS.

Wanneer u werkt met Windows 10 (ik weet niet of dit ook voor Windows 8 of 8.1 geldt) kan de punten 1 t/m 6 overslaan en een vinkje zetten bij Verborgen Items

!!!! Vergeet niet om de mappen weer op verborgen te zetten !!!!

jmburgers schreef op 04.01.2016 om 21:48 uur

Hallo Rob,

Heb de uiteenzetting uitgeprint ter ondersteuning.

Bij het eerste punt loop ik al vast nl: in mijn configuratiescherm is "Opties voor Verkenner" niet te vinden, ook niet iets wat daar op zou kunnen lijken. Op onderzoek uit: andere pictogrammen aanklikken, niet gevonden wat er op lijkt .

Ik kom hier niet verder mee. Ik heb dus Windows 8

ps aan het eind verzoek je mij dringend !!! "vergeet niet om de mappen weer op verborgen te zetten".!!! maar dat kan ik in jou schermpjes ook niet vinden.

Wat is het toch moeilijk.

Hoe nu verder?

m.vr.gr. Hedwig.

Voormalige gebruiker schreef op 04.01.2016 om 21:56 uur

Hallo Hedwig,

Ik zou echt niet weten hoe ik je verder kan helpen. Het enige wat ik u nog kan adviseren. Zoek iemand in u omgeving met computerkennis.

Succes met het zoeken naar de oplossing

Rob