Film exporteren naar klein(er) formaat, hoe?

superlip schreef op 29.10.2015 om 23:11 uur

Beste allen,

Ik ben bezig met een compilatiefilm met allerlei filmfragmenten opgenomen door vrienden en familie. Ik krijg diverse filmpjes aangeleverd (grote MOV's van paar honderd MB, maar ook kleine filmpjes van een paar MB over de whatsapp. En alles er tussen in). 

Nu heb ik nog nooit een film geëxporteerd, maar ik probeerde het net, maar kreeg toen - voor een compilatie van 10 minuten - een filmpje van 15 GB! Dat lijkt me niet de bedoeling.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de extentie van een film kan bepalen en de grootte? Ik loop te klooien met de resolutie, maar kan het ook ergens anders aan liggen? En welke moet ik kiezen bij 'bestand' - 'film exporteren' - en dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp. De verjaardag waarop deze film als verrassing wordt getoond, is overmorgen, dus hopelijk kunnen jullie mij snel helpen.

Alvast bedankt!

Reacties

mi-bo schreef op 30.10.2015 om 08:39 uur

Welkom op dit forum 

Graag  willen  wij  een  goed  antwoord  geven 

Met welke  product  van MAGIX  werkt u

Gr

Michael 

superlip schreef op 30.10.2015 om 09:31 uur

Hi Mi-bo,

Ik werk met Video deluxe 2015

Eerste afbeelding: de mogelijkheden. En dan kies ik Avi en dan krijg ik (tweede afbeelding):

mi-bo schreef op 30.10.2015 om 11:14 uur

Superlip.
mijn persoonlijke instellingen zouden zijn, gezien alles op de tijdlijn staat met verschillende extensies. exporteren, dan video als Magix video, dan wordt er een mixdown van mpeg2 gemaakt 720 :576  dan wordt er een mxv van gemaakt wel even kijken waar je het neer wilt zetten en het eind resultaat is dan wel goed en daarna branden,
PS ik zie op de tijdlijn dat er stukjes open zijn,( zwart ) dit vergt veel reken werk,als je direct naar branden ga  zal het  MAGIX programma  vragen wat wil je hier mee wil doen.

als er eerst via exporteren er een mixdown bestand van gemaakt wordt ( misschien bewust ) , worden alle fouten  mee genomen in de opslag
gr
Michael