Fade-out op een MOV functioneert niet

Reacties

mi-bo schreef op 29.05.2017 om 14:43 uur

hallo Joop.

fijn te lezen dat Uw probleem is opgelost.

Misschien is de mogelijkheid gezien Rob Uw animatie heeft, dat hij het project in MAGIX Video Pro X exporteert naar de laatste nieuwe mogelijkheid ProRes, hier worden namelijk de bestanden weer opgeslagen naar MOV.

gezien de briefwisseling toch gelezen wordt, en kan de topic als opgelost worden gemarkeerd door U

Dan weten we dit voor in de toekomst om een antwoord te geven

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 29.05.2017 om 15:43 uur

Hallo Michael,

Ik heb het, in alle VDL en PRO X versie, geprobeerd. Alleen in VDL 2015 ging alles goed, zonder dat hier een vinkje staat bij "Video effecten op CPU berekenen". In VDL 2017 enz. moet er een vinkje gezet worden bij "Video effecten op CPU berekenen". Waarom??? De aanname, dat ik dit alleen in Pro X(8) gedaan zou hebben is niet juist.

Groet,

Rob

PS. een PB (briefwisseling) is altijd persoonlijk en kan nooit gelezen worden door andere forumleden.

Voormalige gebruiker schreef op 29.05.2017 om 16:06 uur

Waarvan akte!

joop216 schreef op 29.05.2017 om 21:25 uur

Er kwam, na m'n specifieke vraag omtrent het waarom dat vinkje er nu (in de VDL 2017) ineens is, nog een reactie binnen...
Ook in de 2015 versie is/was deze optie al aanwezig, maar kon niet altijd geselecteerd worden.
Door de versies heen zijn meer effecten nu bijvoorbeeld sneller te encoderen via de GPU in plaats van de CPU.
Maar in het algemeen geldt bij encodeer-problemen dat het plaatsen van een vinkje aldaar dit kan oplossen; soms is echter ook het tegenovergestelde mogelijk, dat het juist zonder vinkje wel gaat, maar met niet.... Dit alles afhankelijk van het bronmateriaal.

En wat betreft ProRes .. Ik heb 't niet, omdat ik de Pro-versie niet heb, dus waarom zou ik daarop ingaan of energie insteken? (ik negeer dat vooralsnog)