Extreem inzoomen probleem

john-rmagix schreef op 23.09.2019 om 13:27 uur

Hallo,

Als ik het effect camera/zoombeweging gebruik gebeurt er iets raars als ik extreem inzoom. De laatste halve seconde verschuift het beeld.

Dit filmpje is op dvd kwaliteit en het filmpje is zoals verwacht: extreem inzoomen op de letter 'D'

Dit filmpje is van hogere kwaliteit en dan zie je dat het beeld ineens op het einde verschuift.

Mogelijk is de zoom iets te extreem. Als ik het zoomen wat groter laat, dan is er niets aan de hand:

Bug of feature?

Groet, John

Reacties

mi-bo schreef op 23.09.2019 om 13:34 uur

@john-rmagix

Beste John,

Uw film uitleg bekeken.

Over welk MAGIX product schrijft U, vertrek vanuit Gouda

Met vriendelijke groet.

Michael

john-rmagix schreef op 23.09.2019 om 13:48 uur

@john-rmagix

Beste John,

Uw film uitleg bekeken.

Over welk MAGIX product schrijft U, vertrek vanuit Gouda

Met vriendelijke groet.

Michael

Groet, John

john-rmagix schreef op 23.09.2019 om 16:43 uur

't Is echt heel curieus. Ik heb 3x geexporteerd naar 3 verschillende resoluties. Check de verschillen. Ik snap er geen biet van. Het verschil wordt goed zichtbaar als je beeld voor beeld scrollt na het moment dat volledig wordt ingezoomd op de letter T.

Bol schreef op 23.09.2019 om 18:32 uur

Hallo John,

Magix Travel Maps exporteer het bestand uit als WMV file in 30.00 frames/s. Misschien, dat de door jouw aangeven probleem hiermee te maken heeft. Ik heb nog geen tijd gehad om mij er verder in te verdiepen. Als ik morgen meer tijd heb, zal ik dat zeker doen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.09.2019, 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-rmagix schreef op 23.09.2019 om 20:43 uur

Ik heb de grenzen opgezocht en het kader geeft de maximale inzoom aan. Verder dan dit ontstaan er ongewenste effecten.

Dit is het preview window

In de 'E' is het maximale inzoomkader.

Het uiteindelijke resultaat met de workaround:

Niet helemaal het gewenste resultaat maar ik kom er wel mee weg denk ik.

Bol schreef op 23.09.2019 om 22:55 uur

Hallo John,

Fijn om te lezen, dat jij jouw probleem zelf als workaround hebt opgelost. Mocht je toch nog op andere problemen stuiten, in welke vorm dan ook, dan vernemen wij dit als forumleden wel.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 08.10.2019 om 17:57 uur

Heb hetzelfde probleem dat door John vastgesteld is. Dus op de monitor is de overgang van de vergrotende titel heel goed en normaal maar eenmaal de film berekend wordt verloopt op het laatst de titel van plaats en klopt het plaatje niet meer.

Ik heb dan het shot dat op het eerste spoor staat ingekort en het beeld dat in de titel komt met overvloeing in de vrijgekomen plaats op het eerste spoor geplaatst, zodat het niet veel opvalt dat de titel zich verplaatst.

Dit is een oplossing maar geen elegante.

Wat is de oorzaak van het verlopen van de titel? En hoe zou men het kunnen verhelpen?

In een lagere resolutie de film plaatsen vind ik alleszins niet aanvaardbaar.

Groeten,

Liwy

Bol schreef op 08.10.2019 om 18:06 uur

Hallo Liwy,

Ik heb je via een PB een filmpje laten zien, hoe je e.a. kan oplossen of is dit niet wat je bedoeld. Let op, je moet geen keyframes verplaatsen of verwijderen. Alleen de titel inkorten.

zie:

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 18:10, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

john-rmagix schreef op 09.10.2019 om 13:16 uur

Dag Rob, voor mij werkt jouw oplossing. Bedankt!
Zou het zin hebben dit fenomeen bij het betaalde support aan te melden? Dan kan ik er wel een berichtje aan wagen. Het lijkt mij een software fout.