Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 23:24 uur

Hallo R.A,

Met welke versie Video deluxe werk je?

Groet,

Rob

r.a.has-hasitb.v. schreef op 27.02.2017 om 09:21 uur

Hallo Rob,

Ik werk met Video deluxe 17 download versie. Op Windows 10.

groet,

Richard

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 09:32 uur

Is dit VDL 17 uit 2010 of VDL 2017?

r.a.has-hasitb.v. schreef op 27.02.2017 om 11:48 uur

Volgens mij 2010. Ik heb wel een patch geïnstalleerd. patch_video_dlx_17_plus_10.0.12.2_int

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 13:49 uur

Beste,

Ik heb geen VDL 17 uit 2010 op mijn computer staan en moet je dus het antwoord schuldig blijven. Misschien zijn er ander forumleden, die je kunnen helpen

Groet,

Rob

RiViS schreef op 27.02.2017 om 16:11 uur

Hallo Richard,

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, je hebt blijkbaar een titel gemaakt en die toen vanuit VdL17 geëxporteerd als .mxv videobestand, correct? Het maakt de zaak waarschijnlijk wat duidelijker als je even beschrijft a) hoe je de titel gemaakt hebt en b) hoe je hem hebt geëxporteerd.

groet,

Rijk

r.a.has-hasitb.v. schreef op 28.02.2017 om 11:58 uur

Hallo Rijk,

Inderdaad in vdl 17 een titel gemaakt in het hoofdscherm (de sporen) met teksten in kleur. Daarna via menu bestand -> film exporteren -> exporteren als transitie (control alt T). Het wordt geëxporteerd als mxv bestand naar de standaard map voor titels. Het mxv bestand is dan meteen beschikbaar in vdl en kan naar een spoor worden gesleept. Echter, zijn nu alle kleuren van teksten verdwenen en worden in grijswaarden weergegeven.

groet,

Richard

RiViS schreef op 28.02.2017 om 15:34 uur

Hallo Richard,

Ik dacht VdL17 nog op mijn oude PC te hebben staan, maar helaas, kennelijk heb ik al een keer drastisch opgeruimd... Ik heb nu even gekeken in VdL2016 bij de exportmogelijkheden en vind daar "export als overgang" met snelkoppeling Ctrl Alt T. Dit wordt inderdaad als .mxv bestand opgeslagen, maar in de map Overgangen. Volgens de Hulp functie is dit dan inderdaad een zwart/wit video, zoals jij al hebt ervaren.

Ik had nog wel het Handboek van VdL17HD liggen en even gekeken hoe het zit.Ook daar staat iets over het exporteren van overgangen, via Bestand/ Film exporteren/ Export als transitie. Nu betekent het woord Transitie (onder meer) Overgang (van de ene fase naar de andere) of Verandering. Dat sluit dan ook beter aan bij Overgangen dan bij Titels. Mijn vraag aan jou: weet je wel zeker dat het mxv bestand bij jou wordt opgeslagen in een map met Titels?? Verder schrijft het handboek dat dit een zwart/wit video is.

Nu je echte probleem: als je een titel fragment wilt opslaan om het later weer te kunnen gebruiken in kleur dan kun je de volgende mogelijkheden overwegen:

1) maak een titel in het hoofdstuk Titels, evt met meerdere delen onder elkaar. Selecteer nu het geheel en rechtsklik op de titel. Kijk of er nu een mogelijkheid bij zit "opslaan als titelsjabloon" of iets wat er op lijkt. Volgens mij moet die er zijn, want ik gebruik dit al vele jaren (maar kan het nu niet meer checken in jouw versie). De titel wordt nu opgeslagen met behoud van de kleuren.

2) Exporteer de titel als een stuk film, uiteraard blijft ook nu de kleur behouden, je kunt hem alleen later niet meer bewerken (tekst aanpassen of zo)

3) Maak een afzonderlijk projectje met alleen die titel, dat kun je dan later weer als project toevoegen aan je nieuwe projecten en als zodanig ook bewerken, beetje omslachtig wel.

De keus is aan jou. Laat je hier ook nog even weten of je titel onder Titels werd opgeslagen of misschien toch onder Overgangen? Bij voorbaat dank,

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 28.02.2017 om 15:53 uur

Hallo Richard,

na alle goede antwoorden misschien de oplossing,

via bestand exporteren, video als magix video dan wordt hier ook een mvx bestand gemaakt en is het wel kleur

gr

Michael

r.a.has-hasitb.v. schreef op 28.02.2017 om 16:29 uur

Het werkt. Dank voor al jullie adviezen. Als sjabloon opslaan is de beste methode (rechtsklikken op de titel). Dit verschijnt dan in de effecten als tfx bestand en kan direct gesleept worden naar je film. Wel moet je dan eerste alle sporen (indien je die hebt gemaakt) samenvoegen.

hartelijk dank.

gr

Richard

r.a.has-hasitb.v. schreef op 02.03.2017 om 11:39 uur

Special dank gaat uit naar Rijk. Dank je. Je hebt er een hoop werk aan gehad.

groet, Richard

RiViS schreef op 02.03.2017 om 11:55 uur

Graag gedaan, Richard, veel plezier met je VdL programma.

groet,

Rijk