exporteren als m2ts

kraanvogel schreef op 30.12.2017 om 17:49 uur

Ik heb een project gemaakt. Deze wil ik als film exporteren . Hoe exporteer ik naar een m2ts formaat. Dit heb ik altijd gedaan en nu lukt het niet meer. Kan m2ts formaat niet vinden in het exporteermenu. Wie helpt mij aan een oplossing? Ik gebruik Video deLuxe 2017Plus .

Met vriendelijke groet,

Trees

Reacties

mschagen schreef op 30.12.2017 om 18:10 uur

Gebruik de avchd preset. Dat is hetzelfde als MTS of m2ts.

Bol schreef op 30.12.2017 om 18:49 uur

Hallo Trees,

Hier visuele aanvulling op het bovenstaande antwoord van Mschagen.

Vergeet niet om een vinkje te zetten bij "Videoeffecten op GPU berekenen". Wanneer deze is aangevinkt, zal de export sneller verlopen, als u veel video-effecten heeft gebruikt ik uw project.

Prettige jaarwisseling.

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ceecoupeetje schreef op 30.12.2017 om 19:00 uur

wat is het verschil als je exporteerd via avchd preset (m2ts) of via hdtv (MP4)

ik bedoel dan voornamelijk het eventuele verschil in beeldkwaliteit

Bol schreef op 30.12.2017 om 19:43 uur

Beste,

Zie: https://www.wondershare.com/avchd/m2ts-vs-mp4.html (Engelse taal)

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kraanvogel schreef op 31.12.2017 om 13:51 uur

Beste Bol, ceecoupeetje en mschagen. Bedankt voor alle reacties. Ik heb toch nog een paar vraagjes. Wat is een avchd preset? Waar vind ik dit? De menukopietjes zijn erg onduidelijk. Maar als ik uitvoer: film exporteren als MPEG-4 wordt het begin van de film niet volledig getoond. De effecten op de foto worden el getoond maar niet de foto die erbij hoort. Dus mijn project ge-exporteerd als Windows Media export ( is WMV bestand ). Dit bestand heb ik met behulp van het programma Any Video Converter weer omgezet naar een m2ts bestand. Het is heel omslachtig maar het resultaat was goed. Ben er blij mee dat het zo gelukt is maar de omweg is niet ideaal en zo hoort het natuurlijk niet te gaan.

Waar het volgens mij mee te maken kan hebben is het volgende ( zie menu )

De opties media: video en audio zijn grijs ( dus niet geactiveerd ). Hoe ik deze kan activeren weet ik niet. Geprobeerd maar lukt niet. Misschien weet iemand hoe dit moet en is het probleem opgelost.

Ik ben het magix programma nog aan het leren en kom nog veel vraagtekens tegen. Maar de aanhouder wint en ik blijf uitzoeken.

Groetjes

Trees

Bol schreef op 31.12.2017 om 13:59 uur

Hallo Trees,

Als je eenmaal op de afbeelding klik met de linkermuisknop wordt deze uitvergroot.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.12.2017 om 16:57 uur

Hallo Trees,

Ik heb nu wat meer tijd om in te gaan op uw vraag, mijn PC's stonden te back-uppen .

AVCHD staat voor Advanced Video Coding High Definition en is een formaat voor de opname van high definition-video.

AVCHD export is te vinden als u gaat naar: Bestand / film exporteren / video als mpeg-4 of met de snel toetsen Ctrl+Alt+G. Klik op het pijltje rechtsboven in Presets. Maak hier de juiste keuze, waarmee u wilt exporteren. Zie afbeelding.

Klik op de afbeelding om het te vergroten.

Vraagje , waarom exporteert u in de resolutie 1440 x 1080px? Dit zou een verklaring kunnen zijn dat de film niet volledig word getoond bij het exporteren.

Dat de opties media: video en audio niet geactiveerd kan worden, daar zou ik als gevorderde ook niet 1-2-3 een antwoord op hebben, omdat ik deze nog nooit gebruikt heb. Mijn advies daarom, om dit voorlopig te laten voor wat het is.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

kraanvogel schreef op 01.01.2018 om 15:26 uur

Beste Bol.

Wat ben ik toch blij met uw antwoord. Ik heb de resolutie gewijzigd in 1280 x 720. Mijn video wordt nu zonder problemen als MP4 afgespeeld. Jammer dat ik niet eerder mijn probleem had ingestuurd. Eigenwijs van mij. Nu was het in 2 seconden opgelost.. En....het grijze vinkje bij media/video en audio laat ik mooi staan.

Hartelijk dank.

Trees

Bol schreef op 01.01.2018 om 15:57 uur

Hallo Trees,

Het is goed om te lezen, dat je probleem is opgelost. Veel montage plezier.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 01.01.2018, 16:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-