Reacties

mi-bo schreef op 24.09.2011 om 11:29 uur

Beste Cinecor

Als U via export op avi of dv-avi gaat staan ziet u wat het verschil is.

het ene is zoals het op een video band staat en het andere zoals het op een gebakken dvd staat

succes met het mooie Magix vdl MX pakket

Cinecor schreef op 24.09.2011 om 11:57 uur

Het enige verschil dat ik heb kunnen waarnemen is de grootte van het uiteindelijke geëxporteerde bestand. Dat is bij avi aanzienlijk groter dan bij DV-avi. Volgens mij heeft dat echter niets te maken met vervaardigen van een DVD, want dan wordt de avi toch gecomprimeerd naar mpeg-2?

De vraag rijst dan of voor die compressie naar mpeg-2 een avi of een DV-avi het meest geschikt is.

mi-bo schreef op 24.09.2011 om 16:00 uur

Het is en blijft een hobby,

neem 2 dvd's en brandt de een met een avi bestand en de andere met een dv-avi bestand.

dan doet u de dvd weer in de dvd speler en importeer het avi bestand in Magix,

 en daarna het dv-avi bestand wat op een dvd staat in de dvd speler en importeer dit ook in Magix, en het resultaat is het antwoord.

succes met het mooie Magix product

bobbiaan schreef op 24.09.2011 om 23:25 uur

Beste Cinecor,

Al enige dagen stelt u vragen op deze site, waarvan ik vind dat u vragen stelt die ik niet van u verwacht. Bovendien minder interessant voor bezoekers van deze site.

Reclame methode van Magix. Ik begrijp dat u een uitnodiging heeft gekregen om op 20 september j.l. in Hilversum naar de demo introductie van het nieuwe programma Video de Luxe MX te komen. Hier komen over het algemeen leden van video clubs en deze leden, is althans de bedoeling, dragen de kennis van het pakket over aan hun clubleden. Zoals u hebt gezien zijn er drie pakketten Standaard, Plus en het Premie pakket. Dit jaar was het gratis uitgereikte pakket iets minder dan voorgaande jaren. Dit keer het Plus pakket gratis en het premium voor €  30 bij betalen. U heeft een aantal keren kritiek op deze gang van zaken en daar is deze site niet voor!

Op deze site helpen mensen die met Magix programma's werken elkaar. Het betreft een breed scala aan programma's.  Als ik u een advies mag geven zoek een adres waar u een cursus kan volgen om video te bewerken met een Magix pakket.

Met vriendelijke groet,

Bobbiaan

Cinecor schreef op 25.09.2011 om 08:55 uur

 Beste Bobbiaan,

Vanuit het standpunt van Magix is uw terechtwijzing wellicht verantwoord, maar, zoals u schrijft stel ik hier in eerste instantie altijd één of meerdere vragen. Als op zo'n vraag een antwoord komt waar ik weinig mee kan of uit het antwoord blijkt dat mijn vraagstelling niet goed is overgekomen, dan stel ik de vraag opnieuw op een andere manier of vraag om een nadere toelichting. Misschien was mijn eerste vraag wel niet duidelijk genoeg. Antwoorden die ik hier krijg van bijv "magixagent" beschouw ik als van iemand afkomstig die Magix vertegenwoordigd. Daar hecht ik dus grote waarde aan. Als daarbij tussendoor van mijn zijde enige kritische opmerkingen worden gemaakt die kennelijk dan niet hier mogen worden uitgesproken, gebeurt dat uit enthousiasme en in de hoop dat deze opmerkingen zodanig van inhoud zijn dat die waardevol kunnen zijn om door Magix nader te kunnen worden beoordeeld.

Ik vind het wel merkwaardig dat u van te voren een bepaalde verwachting heeft van de deelnemers over de inhoud van hun vragen die ze gaan stellen.  Ook gaat u er kennelijk van uit dat een vragensteller er rekening mee moet houden of zijn vraag voor andere bezoekers van deze site wel interessant genoeg is.

Ik begrijp terdege dat een bericht als dit niet thuishoort op dit vragenforum. Het lijkt me dan ook gewenst dat u voor een eventuele door u gewenste reactie persoonlijk met mij per email contact opneemt:

Een nadere kennismaking zou ik zelfs op prijs stellen.

FransS schreef op 26.09.2011 om 18:42 uur

Beste Cor ,

Het verschil tussen AVI en DV-AVI is dat AVI vele malen groter is en op de Computer word weg geschreven,terwijl DV-AVI  iets gecomprimeerd word ,en klaar gestoomd word om op miniDV band te worden terug geschreven.

Trouwens als je naar AVI gaat zal het op de meeste player niet kunnen afspelen en het ligt aan de grote van de AVI of het wel op 1 DVD past..Maar voor latere bewerking is het welligt verstandig om het als AVI weg te schrijven.

Hopend dat je hier wat aan hebt .

Grt. Frans S.

 

Videoot schreef op 26.09.2011 om 19:48 uur

Er is een spraak (schrijf) verwarring over een DVD branden.

Een AVI kan weggeschreven worden op HD, USBstick, SD kaart, CD of DVD, het wordt dus een computer bestand. 

Maar een video DVD branden, die je wilt afspelen in een DVD (Blue Ray) speler zal VOB bestanden bevatten en dan hebben we het over MPEG. Hierbij is het ook mogelijk om een menu aan te maken en weer te geven. 

Cinecor schreef op 27.09.2011 om 08:40 uur

Het is en blijft een hobby,

neem 2 dvd's en brandt de een met een avi bestand en de andere met een dv-avi bestand.

dan doet u de dvd weer in de dvd speler en importeer het avi bestand in Magix,

 en daarna het dv-avi bestand wat op een dvd staat in de dvd speler en importeer dit ook in Magix, en het resultaat is het antwoord.

succes met het mooie Magix product

Voor zover mijn kennis reikt dacht ik dat het op deze wijze vanaf een gebrande DVD weer "oproepen" van een avi bestand niet mogelijk is, omdat vóór het branden de avi wordt gecomprimeerd naar MPEG-2.  Of heb ik het niet goed begrepen?

 

Cinecor schreef op 27.09.2011 om 08:49 uur

 Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Die lopen behoorlijk uiteen. En dat op eigenlijk een simpele vraag (dacht ik). Ik heb ook nog eens verder op internet gezocht, maar ook daar kom ik niet achter "het naadje van de kous" zal ik maar zeggen. Wel heb ik de (voorlopige?) conclusie getrokken dat de avi als zodanig verder voor ons hobbyisten van weinig of geen praktische betekenis is. Voor de DV-avi geldt het tegenovergestelde, dus dat houd ik voortaan aan als het "gangbare" formaat.  Wellicht zal de DV in de nabije toekomst snel verdwijnen en wordt alles HDV en HD. Kan de avi dan in de prullenbak?