Magix 2013
Export van video in MPG geeft zeer veel fouten, is reeds door Magix bevestigd, helaas nog steeds niet opgelost
Ik heb onhebbelijkheden ontdekt.
Automtische horizon vergroot nu wel maar helaas soms net iets te weinig (één a twee lijnen)
Bij export MPEG4 wordt niet de extensie mp4 (zoals bij vorige versie) gebruikt doch m2ts, dit geeft problemen met programma's en software waaronder IPAD, met de oude versie was het geen probleem *.mp4 speelde je video goed af, nu echter niet meer, ook de handmatige truc de extensie renamen naar *.mp4 werkt niet meer bij de IPAD, wel bij vele spelers.
Je moet nu kiezen bij export voor Quiktime.mov en ook hierin heb je weer vele keuze mogelijkheden, ik heb de keuze MP4 kunnen aanklikken, IPAD speelt je video af, maar toch blijft extensie *.mov (Apple eigen)
Kortom een beetje onduidlijk, je kiest voor een extensie die door MAGIX eigenwijs toch naar een andere extensie wordt vertaald.
Er is veel "verbeterd met de codecs" maar helaas tot nu toe alleen veel ergernis/onbegrip voor mij opgeleverd.
Versie 2013 werkt dus kennelijk anders wat bij versie2012 nog kon kan nu niet meer, dus zelf meer uitzoeken, voor IPAD dus export als quicktime gebruiken.
Er is een update/patch beschikbaar die mijn problemen grotendeels hebben opgelost, met bijkomend voordeel dat het nu wel veel sneller werkt! 3 video sporen onder elkaar spelen nu wel vloeiend af!
exporteren naar MPEG is weer mogelijk zonder hinderlijke beelden/geluid.
horizon is nog niet 100% maar daar valt goed mee te leven.
Echter een mede videoclub lid heeft na de update/patch nu een andere klacht, die bij mij NIET optreedt n.l.
Bij bewereken in MAGIX heeft hij een paars beeld!! , doch na export is wel alles goed! ra...ra..ra???
24-11-2012-18.35
Bericht van mede clublid:
Bij de kleurcorrectie stond één parameter constant op magenta. Oftewel de anderen stonden op nul.
Telkens bij het opstarten ging dat fout.
Opnieuw geïnstalleerd en het was over.
De keuze MP4 is bij bij MPEG 4 transport niet mogelijk bij AVCHD-transportstroom 1920*1080i25pal het vinkje bij geavanceerd is geblokkeerd, dus extensie wordt hier m2ts
Om als MP4 te kunnen exprteren dien je echter te keizen voor HDTV 1920*1080 H264 25 FPS, dan werkt het wel
Kortom het pakket werkt nu veel beter.